کد خبر: ۵۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

تشکیل تیم بازرسی به منظور جلوگیری از انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی در شیراز

فرماندار شهرستان شیراز از تشکیل تیم بازرسی به منظور جلوگیری از انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی خبرداد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، مصطفی امیری در جلسه ای که به منظور بررسی مسایل و مشکلات آبرسانی به روستاها و کمبود آب شرب برگزار شده بود با اشاره به بحران کم آبی در شهرستان شیراز گفت: با مصرف بهینه آب ، بحران کم آبی شیراز به حداقل می رسد.

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح و صرفه جویی در مصرف آب در میان اقشار مختلف مردم، تاکید کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و همچنین ماه مبارک رمضان و کمبود آب در برخی نقاط شیراز و روستاها مردم باید با هوشیاری و دقت از استفاده بی رویه و ناصحیح از آب خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی آب و کمبود آن در بیشتر نقاط شهرستان و به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم مناطق روستایی به ویژه کشاورزان، باغداران و دامداران، باید راهکارهای مقتضی برای این امر اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز افزود: متاسفانه با توجه به خشکسالی های اخیر و همچنین حفر چاه های غیر مجاز بیشتر روستاهای شهرستان شیراز با مشکل کمبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند به طوری که برخی از روستاها نیز آبرسانی با تانکرصورت می گیرد.

امیری با اشاره به اینکه بالا بودن مصرف آب، عدم وجود فرهنگ صحیح مصرف و بالا بودن میزان پرت آب دیگر دلایل اصلی کمبود آب آشامیدنی در روستاهای این شهرستان می باشد اظهار داشت: از آنجا که تامین آب آشامیدنی روستایی از چاهها انجام می شود و این چاهها نیز دبی مشخصی دارند، بالا رفتن بیش از حد مصرف آب و عدم صرفه جویی، فقر منابع آبی را به دنبال داشته و باعث کاهش فشار آب می شود.

فرماندار شهرستان شیراز به مشکلات کمبود آب شرب در برخی از روستاهای این بخش اشاره نمود و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به علت خشکسالی های زیاد و پایین رفتن سطح آب سفره های زیر زمینی و همچنین مصرف بیش از حد شرب و کشاورزی مشکلاتی در تامین آب شرب روستاها بوجود آمده است.

وی همچنین از تشکیل تیم بازرسی جهت جلوگیری از انشعابات غیر مجاز آب آشامیدنی خبر داد و اضافه کرد: در این راستا کمیته ویژه ای متشکل از نیروی انتظامی، دادگستری، آبفا و فرمانداری تشکیل می شود که موضوع را بررسی و انشعابات غیر مجاز جمع آوری شوند.

امیری با بیان اهمیت و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ مصرف آب خصوصا در فصل گرما، گفت: با توجه به بحران کم آبی پیش آمده صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و دیجیتال و ... در خصوص مصرف صحیح آب فرهنگ سازی نمایند با اطلاع رسانی به موقع و همگانی به یاری شهروندان عزیز برای خروج از بحران بیایند.

نظرات بینندگان