کد خبر: ۵۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

صعود فرانسه با گلباران سوئیس/ پرگل‌ترین بازی جام رقم خورد +جدول

فرانسه در پرگل‌ترین بازی جام سوئیس را 5 - 2 شکست داد و صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، نیمه نخست بازی با حملات خروس‌ها آغاز شد. فرانسوی‌ها بازی را هجومی شروع کردند و در سمت مقابل سوئیس بازی دفاعی محتاطانه با نیم‌نگاهی به ضدحملات را در دستور کار قرار داد.  زور بازی هجومی خروس‌ها اما به تاکتیک‌های دفاعی شاگردان اوتمار هیتسفلد چربید و در دقیقه 17 بود که فرانسه مزد بازی بهترش را با فرو ریختن دروازه سوئیس گرفت.

یکی از حملات شاگردان دیدیه دشان به یک کرنر منجر شد، کرنری که متیو والبونا آن را روی سر اولیویه ژیرو فرستاد تا مهاجم تیم آرسنال با یک ضربه سر زیبا گل اول بازی را به ثمر برساند. این گل یکصدمین گل فرانسه در تاریخ جام‌‌های جهانی بود.

لحظاتی از شادی گل ژیرو و کاشته شدن توپ در میانه میدان نگذشته بود که خروس‌ها شوک دیگری را به اوتمار هیتسفلد و شاگردانش وارد و دومین گل را به نام خود ثبت کردند.

صعود فرانسه با گلباران سوئیس/ پرگل‌ترین بازی جام رقم خورد +جدول

این بار بلای متیودی، هافبک تیم پاری‌سن‌ژرمن بود که در دقیقه 18 گلزنی کرد. اشتباه والون بهرامی، هافبک سوئیس در ارسال پاس به هم‌تیمی‌اش، کریم بنزما مهاجم رئال مادرید را صاحب توپ کرد و او با یک پاس عمقی برای متیودی او را با دروازه‌بان حریف که جای‌گیری اشتباهی داشت تک به تک کرد تا گل دوم را به ثمر برساند.

با وجود به ثمر رساندن دو گل متوالی در عرض دو دقیقه، عطش فرانسه برای به ثمر رساندن گل سوم فروکش نکرد و این تیم چند بار دیگر حملاتی را روی دروازه سوئیس ترتیب داد که در یکی از آنها بنزما موقعیتی ایده‌آل برای گلزنی را از دست داد.

در سمت مقابل سوئیسی که شوکه شده بود کمی طول کشید تا به خود بیاید و در دقیقه 27 بازی هم توانست دروازه فرانسه را باز کند اما کمک داور این گل را آفساید و مردود اعلام کرد.

پس از این موقعیت کنترل بازی دوباره به دست فرانسوی‌ها افتاد و در دقیقه 33 بود که طی یکی از حملات این تیم، بنزما توپ را به محوطه جریمه سوئیس رساند، جایی که خطای یوهان ژورو، مدافع حریف او را سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. بنزما خود پشت این ضربه پنالتی ایستاد و توپ را درست به همان جایی فرستاد که بناگلیو، سنگربان سوئیس شیرجه زده بود. در ریباند این ضربه یوهان کابایه فرصتی استثنایی برای گلزنی داشت اما او مقابل دروازه خالی حریف توپ را به تیرک افقی کوبید تا اختلاف دو تیم بیش از دو گل نشود.

صعود فرانسه با گلباران سوئیس/ پرگل‌ترین بازی جام رقم خورد +جدول

این اتفاق اما در دقیقه 40 بازی رخ داد زمانی که در یک ضدحمله برق‌آسا از سوی فرانسوی‌ها والبوئنا توپ ارسالی اولیویه ژیرو را از سمت چپ میدان به تور دروازه سوئیس چسباند تا خروس‌ها با یک پیروزی قاطعانه راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم کمی از عطش فرانسوی‌ها فروکش کرد و بیش از نیمه اول تمرکزشان را روی ضدحمله گذاشتند تا از غفلت بازیکنان سوئیس استفاده کنند. این روند حدود 15 دقیقه ابتدایی نیمه نخست را شامل می‌شد تا اینکه در ادامه خروس‌ها سعی کردند حریف را در زمین خود پرس کنند و به آنها کمتر اجازه نفوذ بدهند.

دقیقه 67 بازی یک حمله دیگر از فرانسوی‌ها آب سردی بود بر پیکره سوئیس. کریم بنزما روی سانتری که پوگبای تازه نفس پس از گذشت چهار دقیقه از ورودش به زمین ارسال کرد توانست با یک ضربه برای چهارمین بار دروازه سوئیس را باز کند. پوگبای تازه نفس بار دیگر در متن حمله فرانسه قرار گرفت. او این بار بنزما را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او هم توپ را در محوطه جریمه به سیسوکو سپرد تا در دقیقه 73 پنجمین گل فرانسه هم به ثمر برسد.

صعود فرانسه با گلباران سوئیس/ پرگل‌ترین بازی جام رقم خورد +جدول 

اما سوئیسی‌ها بعد از این گل تازه به خود آمده بودند و توانستند دو گل از 5 گل را جبران کنند. ژمائیلی (81) و شاکا (87) برای سوئیس گلزنی کردند.

البته کریم بنزما در ثانیه های پایانی بازی هم یک گل زد که داور پیش از آن سوت پایان بازی را به صدا در آورده بود.

در پایان این دیدار کریم بنزما، مهاجم تیم ملی فرانسه به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او که 90 دقیقه در میدان حضور داشت،‌ در دقیقه 67 گلزنی کرد. او 26 پاس داد و 8 شوت داخل چارچوب داشت. بنزما با گل‌‌‌هایی که در این بازی به ثمر رساند، خود را در جام جهانی 2014 سه گله کرد.

فرانسه با این پیروزی 6 امتیازی شد و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد. این بازی با 7 گل، پرگل‌ترین بازی جام تاکنون بوده است.

جدول رده بندی گروه E
 
تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
فرانسه 2 2 0 0 8 2 6 6
سوئیس 2 1 0 1 4 7 -3 3
اکوادور 1 0 0 1 1 2 -1 0
هندوراس 1 0 0 1 0 3 -3 0

نظرات بینندگان