کد خبر: ۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

بوسنی با ناداوری به‌ نیجریه باخت و حذف شد

تیم ملی بوسنی با شکست برابر نیجریه از جام جهانی برزیل حذف شد تا آرژانتین به دور بعد صعود کند و کار ایران برای صعود به مرحله حذفی سخت شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیمهای بوسنی و نیجریه در دومین دیدار خود در جام جهانی  در ورزشگاه پانتانال شهر کوئیابا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر نیجریه به پایان رسید.

بازی در ابتدا متعادل دنبال شد اما در ادامه بوسنی بازی را در دست گرفت و چند حمله خطرناک روی دروازه نیجریه خلق کرد و در یکی از این حملات و در دقیقه 21 موفق شدند توسط ادین ژکو به گل برسند اما داور مسابقه به اشتباه این صحنه را آفساید اعلام کرد و گل صحیح بوسنی را نپذیرفت. درخشش وینسنت انیاما دروازه بان نیجریه روی حملات بوسنی مشهود بود.
پس از آن نیجریه‌ای‌ها در دقیقه 29 موفق شدند دروازه بوسنی را باز کنند. حرکت نفوذی امنیکه از سمت راست و پاس او به اودم وینگه باعث شد تا این بازیکن دروازه بوسنی را باز کند. بازیکنان بوسنی روی این گل به شدت معترض و معتقد بودند مدافع آنها با خطای بازیکن نیجریه سرنگون شده اما داور چنین نظری نداشت.

بوسنی هم با ناداوری به‌ نیجریه باخت و حذف شد/ کار سخت ایران برای صعود +جدول
ادین ژکو در این دیدار یک گل سالم به ثمر رساند اما به اشتباه آفساید اعلام شد


پس از گل نیجریه دو تیم چند بار روی دروازه هم خطرساز شدند اما گلی به ثمرنرسید تا این نیمه با همان نتیجه 1-0 به سود نیجریه خاتمه یابد.

بازی در نیمه دوم نسبت به نیمه نخست روند آرام تری به خود گرفت. بازیکنان نیجریه برای حفظ نتیجه میدان داری کردند و توانستند مانع حملات بوسنی شوند. بوسنی هم علیرغم چند حمله نصف و نیمه نتوانست دروازه انیاما را باز کند و در دقیقه 92 نیز یکبار ادین ژکو توپ را به تیر دروازه نیجریه زد تا بازی با همان تک گل نیجریه پایان یابد.

بوسنی هم با ناداوری به‌ نیجریه باخت و حذف شد/ کار سخت ایران برای صعود +جدول
در پایان این دیدار، اودموینگه، هافبک تیم ملی فوتبال نیجریه به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد. این بازیکن 90 دقیقه در زمین حضور داشت که 52 پاس داد و 4 بار هم به سمت دروازه بوسنی شوت زد که یکی از این شوت‌ها تبدیل به گل شد.


به این ترتیب بوسنی با دو شکست از جام جهانی حذف شد و بازی پایانی این تیم برابر ایران برای نماینده اروپا جنبه تشریفاتی پیدا کرد.
با این حساب آرژانتین با 6 امتیاز صعودش به دور بعد قطعی شد اما کار صعود تیم ملی به مرحله حذفی رقابت‌ها حتی در صورت برتری مقابل بوسنی در روز آخر بسیار سخت شد و یک بار دیگر کار فوتبال ملی ایران به اما و اگر کشیده شد، چرا که تیم ملی ایران باید بوسنی را ببرد و منتظر شکست نیجریه برابر آرژانتین بماند.
با این حساب کار صعود تیم ملی به مرحله حذفی رقابت‌ها حتی در صورت برتری مقابل بوسنی در روز آخر بسیار سخت شد و یک بار دیگر کار فوتبال ملی ایران به اما و اگر کشیده شد.  - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930401000082#sthash.Tzu0CrsL.dpuf


در آخرین روز از مرحله مقدماتی این گروه روز 4 تیرماه و بطور همزمان از ساعت 20:30 به وقت تهران، ایران به مصاف بوسنی خواهد رفت و نیجریه و آرژانتین هم با هم دیدار خواهند کرد.
جدول رده بندی گروه F

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 آرژانتین 2 2 0 0 3 1 2 6
2 نیجریه 2 1 1 0 1 0 1 4
3 ایران 2 0 1 1 0 1 -1 1
4 بوسنی و هرزگوین 2 0 0 2 1 3 -2 0
نظرات بینندگان