کد خبر: ۵۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیراز:

میزبانی فارسی ها از افاغنه من را متاثر می کند/ هر 4 ثانیه یک نفر در جهان آواره می شود

مسئولین استان مطلوبترین خدمات بهداشتی وآموزشی به پناهندگان ارائه میدهند
به گزارش شیرازه، آرجون جین رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیراز در همایش روز جهانی پناهنده که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد اظهار داشت: بزرگداشت چنین روزی هر ساله در سراسر جهان برای تجلیل از پناهندگانی است که در مقابل سختی‌هایی که با آن مواجه می‌شوند استقامت و شرافت نشان می‌دهند.

آرجون جین افزود: پناهندگان از آزار و اذیت ناشی از جنگ و ناآرامی می‌گریزند و ما اینجا آمده‌ایم تا بدانیم که حتی یک خانواده از هم‌گسیخته نیز در جنگ بسیار است.

به گزارش موج ما، رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیراز با بیان اینکه در مقابل خدماتی که دولت ایران به پناهندگان افاغنه ارائه می دهد سازمان ملل کمترین بودجه را در اختیار دولت ایران می گذارد، گفت: می توانم به جرات اذعان کنم که امروز پناهندگان افاغنه در ایران بیشترین و مطلوب ترین خدمات را دریافت می کنند.

در هر4 ثانیه یک نفربه اجبار وطن یا خانه خود را ترک می کند

آرجون جین با تاکید بر اینکه امروزه بیش از 40 میلیون نفر به اجبار در نقاط مختلف جهان از خانه های خود رانده شده اند واین بالاترین رقم بعد از پایان جنگ جهانی دوم در 60 سال گدشته است، گفت: این موضوع بیانگر آن است که در هر 4 ثانیه کسی در نقطه ای از دنیا مجبور به ترک خانه و یا کشورش است وبه عبارتی تا پایان این مصاحبه، 200 نفر از خانه خود گریخته اند وچه بسا به ایران گریخته باشند که نیاز است برای خاتمه دادن این مسائل در دنیا کمک همگی ما لازم است.

امروزه ایران عنوان میزبانی دومین کشور پناهندگان را به خود اختصاص داده است

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در شیرازتاکید کرد: ایران در بحث حمایت از پناهندگان از کشورهای همسایه بیشتر از سهم خود را ارایه خدمات به آنان فعالیت داشته و آمارها بیانگر آن است که امروزه ایران میزبان دومین جمعیت بزرگ پناهنده در جهان را به خود اختصاص داده است.

آرجون جین اضافه کرد: در ایران با پناهندگان به احترام برخورد می‌شود و دولت پول، زمان و تلاش بسیاری را صرف تحصیل، بهداشت و معیشت پناهندگان می‌کند و کیفیت حمایت در ایران در حد استاندارد رو به بالایی است.

استان فارس میزبان حداقل 70 هزار پناهنده ثبت‌نام ‌شده است

وی گفت: استان فارس میزبان حداقل 70 هزار پناهنده ثبت‌نام ‌شده است و اگر بخواهیم صادق باشیم میزبان ده‌ها هزار زن و مرد و کودک دیگر است که شاید ثبت ‌نشده باشند.

جین خاطرنشان کرد: مردم فارس با وجود مشکلاتی که خود در زندگی دارند در میزبانی از پناهندگان سخاوتمندی و انسانیتی نشان می‌دهند که هر روز من را متأثر می‌کند.

وی تصریح کرد: با تمام سخاوتمندی مردم ایران اما زندگی در کشوری غیر از کشور خود آسان نیست و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک وضعیت تمام کشورها به شکل مطلوبی درآید.

انجام اعمال نیک مختص ماه رمضان نمی باشد

آرجون جین از اتباع افاغته خواست با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان فرصتی است که دوباره به خودمان بیاندیشیم و فداکاری اجدادمان را به یاد آوریم و خود را آماده کنیم برای فداکاری که باید در تمامی زمینه ها داشته باشیم تا بتوانیم جهانی امن تر برای فرزندانمان بسازیم زیرا این امر مورد توجه اسلام است و باید توجه داشته باشیم انجام اعمال نیک مختص ماه رمضان نمی باشد بلکه در تمامی ماه های خداوند باید کار خیر انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: به امید روزی هستم که امنیت به تمام کشورها بازگردد و دفتر آژانس پناهندگان سازمان ملل عملیات خود را در ایران متوقف کند و من بیکار شوم چراکه این بدان معناست که دیگر پناهنده‌ای در دنیا وجود ندارد.

بازگشت پناهندگان به کشورشان در حال پیگیری است

آرجون جین در حاشیه مراسم روز بزرگداشت پناهندگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این موضوع برای ما قابل لمس است که دولت ایران با نمایندگان سازمان ملل در خصوص ارایه خدمات به پناهندگان ارتباط شایسته ای دارد و بر همین اساس تلاش داریم از طریق سازمان ملل اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم پناهندگان افاغنه را با احترام کامل به کشورشان بازگردانیم.

نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان