کد خبر: ۵۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۳
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس:

مسئولان طوری موضع گیری کنند که مردم در صحنه باشند/ نمایشگاه عروه الوثقی باید جامع و کامل برگزار شود

این نمایشگاه باید از نظر کیفیت، کیفیتی بالا و با برنامه ای نو همراه باشد.
به گزارش شیرازه٬ آیت الله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، به حلول ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: ماه رمضان ظرفیت عظیمی است که خداوند متعال برای انسان ها قرار داه است تا با بهره گیری از این ظرفیت، نقایص خود راجبران کنند و برای آینده توشه مناسبی بردارند.

امام جمعه شیراز به تعبیر پیامبر اکرم (ص) در معرفی ماه رمضان به عنوان ماهی همراه با برکت، رحمت و مغفرت اشاره و خاطرنشان کرد: این بیان دقیقا بازگو کننده اینست که ظرفیت ماه مبارک رمضان می تواند خیر عظیمی برای مردم به همراه داشته باشد و رحمت واسعه الهی را به دنبال خود بیاورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه انسان باید در ماه رمضان به گونه ای ساخته شود که از رحمت خاص پروردگار که شامل خوبان می شود، برخودار شود، تصریح کرد: بزرگترین آرزوی انسان موحد، آمرزش و رسیدن به رضای پروردگار عالم است و می توان از ظرفیت این ماه مبارک استفاده کرد و به مغفرت و رضا حق تعالی رسید.



آیت الله ایمانی به وظیفه مدیران درجامعه اسلامی اشاره و تأکید کرد: کسانی که در جایگاه مدیریت و پیشوایی جامعه قرار گرفته اند باید از فضای ماه رمضان حداکثر بهره برداری را داشته باشند و با استفاده از ظرفیت این ماه مبارک، در همراه ساختن جامعه که موضوعی بسیار مهم است، قدم بردارند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر استقامت و ایستادگی در راه، منحرف نشدن از مسیر و مردم را در مسیر قرار دادن، همراه ساختن مردم را کاری بسیار مشکل معرفی و اظهار کرد: مسئولان و پیشوایان جامعه باید آنچنان عمل و موضع گیری کنند که مردم در صحنه باشند و در مسیر بهره برداری از ماه مبارک رمضان قرار بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب در هفت تیر سال 60، گفت: ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه، امیدواریم دستگاه قضایی استان در اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری که برای این دوره از ریاست قوه مطرح کردند، دوام توفیق داشته باشند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه دستگاه قضایی پیشانی حکومت است، اظهار کرد: قضاوت مردم در باره حکومت به نوع قضاوت آنها به دستگاه قضایی بستگی دارد و توفیق دستگاه قضایی متوقف بر همکاری همه دستگاه هایی است که به نوعی بر امور استان دخیل و اثرگذار هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، آیت الله ایمانی در این جلسه به عملکرد این شورا نیز اشاره و اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان توانسته است چند کار مهم واصلی را رقم بزند که یکی از این اقدامات، ایجاد قرارگاه فرهنگی است که مقدمات فراهم شده و نشستی نیز با دست اندرکاران فرهنگی برگزار شد و فضای اجرایی این حرکت نیز با اولویت جوانان و نوجوانان در حال شکل گیری است.

آیت الله ایمانی، تشکیل شورای هم افزایی حوزه و دانشگاه اقدام دیگر معرفی کرد که با نظر و همت شورای فرهنگ عمومی شکل گرفته است و افزود: برای این شورا نیز جلساتی باحضور استاندار محترم برگزار، اساس نامه لازم نیز تنظیم شده و فضای کاری به وجود آمده و تشکیل کارگروه های زیر مجموعه این شورا نیز در جلسه آینده رقم می خورد.

امام جمعه شیراز با تأکید بر توسعه فضای قرآنی در استان که از شورای فرهنگ عمومی نشأت گرفته است، اظهار کرد: مسأله قرآن و ارتباط با قرآن، فضای مثبتی است که می تواند ناهنجاری ها را اصلاح و بدی های جامعه به خوبی تبدیل کند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به آیاتی از قران مبنی بر اثرگذاری مثبت برای تبدیل سئیات به حسنات، توسعه فضای قرآنی را عاملی مؤثر معرفی و تصریح کرد: در بخشی از آیات قرآن از تبدیل سئیات به حسنات سخن گفته شده و این با ایجاد و توسعه فضای قرانی امکان پذیر است.

آیت الله ایمانی با تأکید بر اینکه تحقق آیات قرآن در تبدیل سیئات به حسنات زمانی امکان پذیر است که فضایی بسیار مثبت حاکم شود، خاطرنشان کرد: باید سمت و سوی جامعه به سمت عمل به قرآن هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به هماهنگی هایی که برای توسعه فضای قرآنی صورت گرفته است، گفت: مؤسسات بزرگی که در استان فارس در موضوع قران فعالیت دارند و متعهد شده اند که ظرفیت خود را در این راستا قرار دهند تا با استفاده از ظرفیت های بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهایی که در امر قران حضور دارند، همه فعالیت ها با یک جهت گیری مناسب دنبال شود که این موضوع حمایت بخش فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و برخی مراجع  را نیز به دنبال داشته است.

آیت الله ایمانی با تأکید بر کیفیت در انجام کار قرانی در کنار کمیت، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم گام های بلندی به سمت و سوی قران برداریم و جهت گیری جامعه جهت گیری قرآنی باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآنی عروه الوثقی، گفت: این نمایشگاه باید از نظر کیفیت، کیفیتی بالا داشته و با برنامه ای نو همراه باشد و برای این منظور باید استعدادها و ظرفیت های دررون استان به کار گرفته شود و از همگان دعوت شود تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند تا نمایشی جامع و کامل به نام عروه الوثقی به وجود آید.


نظرات بینندگان