کد خبر: ۵۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 15 تیر

از تجمع جویندگان آب مقابل استانداری تا متروسواری شهردار شیراز

خبر افتتاح قریب الوقوع مترو شیراز که قرار است 15 شهریور ماه امسال به روی مردم گشوده شود، دستمایه همه روزنامه ها شده.

به گزارش شیرازه؛ شهردار منطقه یک به بازدید «عصرمردم» رفته و در این بازدید گفته: «صاحبان فکر به شهرداری طرح ارایه کنند» که تیتر یک امروز این روزنامه شده و با عکسی از وی در کنار مسئولین این روزنامه در صفحه اول خودنمایی می‌کند. ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفته: «صنعتگران ما مظلوم هستند». وی در ادامه گفته: «باند های بهداشت و درمان مانع استفاده از تجهیزات ساخت داخل می شوند»! این موضوع نشان دهنده این است که مسئولان در این مورد خواسته یا ناخواسته کم‌کاری می‌کنند و باید هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود. رییس مرکز آمار ایران هم در اظهاراتی خنده‌دار گفته: «با ماهیانه 280 هزار تومان هم می شود زندگی کرد». این موضوع دستمایه کاریکاتور امروز عصرمردم شده؛

«خبرجنوب» تیتر یک امروز خود را به صحبت‌های آیت الله ایمانی در جمع نخبگان و اساتید دانشگاه‌های فارس اختصاص داده و تیتر زده «باید نسبت به مشکلاتی چون فقر و اعتیاد مسئولیت پذیر بود و واکنش نشان داد». شهردار شیراز در جریان اولین مترو سواری خود وعده داده تا دو ماه دیگر درهای مترو روی مردم باز می‌شود. وی همچنین گفته: «ساخت هر ایستگاه مترو 20 میلیارد تومان هزینه می خواهد». خبر تجمع مردم روستای سلطان آباد در برابر استانداری، از دیگر عناوین صفحه اول است که با تیتر «جویندگان آب» به چاپ رسیده است. خبر غرور آفرین «حضور 10 دانشمند ایرانی در بین پژوهشگران پر استناد دنیا» از دیگر عناوین صفحه اول خبرجنوب است. پایگاه ISI نام 3215 دانشمند پر استناد دنیا را منتشر کرده که این دانشمندان به عنوان 1 درصد پیشتاز هر رشته‌ای شناسایی شده‌اند و طی سال‌های 2002 تا 2012 به طور کامل و از هر جهت مورد بررسی قرار گرفته‌اند. شهرداری هم برنامه 5 ساله خود را منتشر کرده که شامل لیستی بلند بالا است که یک صفحه خبرجنوب را به خود اختصاص داده؛ حال سوال این جاست که دیگر سازمان‌ها و ادارات در جریان این موضوع هستند تا برنامه‌های خود را با این برنامه همسو کنند؟

«سبحان» هم خبر بهره‌برداری رسمی از مترو را تیتر یک خود کرده. عکسی از کمبود آب در مناطق روستایی فارس و تیتر «یورش بی رحمانه بحران کم آبی به روستاهای شیراز» هم در صفحه اول به چاپ رسیده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم از ظرفیت استان برای تبدیل شدن به مرکز تولید و تجارت گیاهان دارویی خبر داده و ابراز امیدواری کرده در آینده‌ای نزدیک با ایجاد زیرساخت‌های لازم به این جایگاه برسیم. معاون روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس گفته: «شأن نماینده ولی فقیه، ورود به مسایل جزئی نیست». وی این صحبت را در خصوص نقش نهاد در انتصاب مدیران گفته است و ادامه داده: «در جاها و مسئولیت های تاثیر گذار به لحاظ فرهنگی، باید نظر نماینده ولی فقیه در استان تامین شود».

«افسانه» هم موضوع افتتاح قریب‌الوقوع مترو را تیتر کرده. اما عکس امروز مربوط به سقوط اتوبوس شیراز-عسلویه به دره است که به گفته این روزنامه تا کنون 4 نفر کشته و 20 نفر زخمی شده‌اند. این روزنامه راننده را مقصر این حادثه اعلام کرده است که البته میزان تقصیر اداره راه و شرکت سازنده اتوبوس نیز در حال بررسی است. استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفته: «63 نهاد غیر دولتی از بودجه‌های فرهنگی کشور استفاده می کنند». این خبر را می‌توانید در صفحات داخلی این روزنامه ببینید.

نظرات بینندگان