کد خبر: ۵۸۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۳
گلایه‌های شدید امام جمعه سپیدان از مسئولین:

بودجه‌های شهرستان صرف کاروانسرای شاه عباس می‌شود/ 35 سال از انقلاب گذشته ما مصلی نماز جمعه نداریم/ همه چیز را به مردم می‌گویم

اعتباراتی به شهرستان می آید یک هزاری صرف مصارف دینی نمی شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مارگون، حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه سپیدان در خطبه دوم نماز جمعه با گلایه از نحوه تقسیم بودجه های کشور اظهار داشت: یک عده از مدیران ارشد مملکت بودجه های این مردم را صرف کاروانسراهای دوران شاه عباس می کردند و اگر شاه عباس می دانست که چقدر این کاروانسراها  اعتبار دارند که در دوران جمهوری اسلامی وزیر این مملکت خودش را برای آن می کشت، همه کشور را کاروانسرا می کرد.

یک حمام مثلاً 500 سال قبل ساخته شده و بودجه صرف بازسازی آن می شود، حالا میگوئیم دارالقران در این شهر بودجه ندارد، مسجد خراب است، بعضی از روستاها بعد از 35 سال هنوز مسجد ندارند، 35 سال از انقلاب گذشته و هنوز در این شهر مصلی نماز جمعه وجود ندارد، حوزه علمیه خواهران نیست، دارالقرآن نیست، بعد اعتباراتی به دست مسولین شهرستان می آید و یک هزاری صرف مصارف دینی نمی کنند.

حجت الاسلام موسوی انور با تذکر به مسئولین شهرستان تاکید کرد: اگر مسئولین اقدام نکنند، همه مسائل را ریز به ریز باز می کنم تا مردم بدانند چه خبر است. باید گریه کرد، چقدر از مردم توقع داشته باشیم؟ میلیارد میلیارد بودجه می آید و یک هزاری برای دارالقرآن تخصیص داده نمی شود، بعد به مراکزی تخصیص می دهند که هیچ سودی برای مردم ندارد. ما توقع داریم هم مسئولین استانی و هم مسئولین شهرستانی درست بیندیشند و درست عمل کنند، در حوزه دینی احساس مسئولیت کنند.

امام جمعه سپیدان با انتقاد به تخریب برخی از سازه های موجود در حریم راه واقع در هماشهر گفت: به اعتقاد بنده کار خوبی نبوده و به مسئولین تذکر لازم داده شده است. مردم باید ملزم به قانون باشند، قانون بد هم باید اجرا شود، اما قانون اجرا کردن قلق، مدارا و حساب و کتاب دارد.

موسوی انور جوانان و مردم را صاحبان نظام و انقلاب دانست و گفت: با لودر و نیروی انتظامی نمی‌توان قانون را اجرا کرد، ما به این بچه مسلمانها نیاز داریم، اینها هستند صاحب انقلاب و حکومت از آن اینهاست، ما نمی توانیم با زبان زور و تهدید با مردم صحبت کنیم، قانون هم به ما این اجازه را نمی دهد.

خطیب نماز جمعه سپیدان با گلایه از نحوه تخریب سازه ها و اجرای قانون در هماشهر افزود: این که باید قانون اجرا شود، درست! میگویند خانه و زندگی یک بچه روستایی باید از حریم جاده عقب برود و گرنه تخریب می کنند، آن هم ساعت 5 صبح و با زبان روزه، این کار درستی نیست! حال این بچه ها بروند خلاف کنند؟ دزدی کنند، قاچاق کشی کنند؟

امام جمعه سپیدان خطاب به مدیر کل مسکن و راه و شهر سازی فارس گفت: مدارا کنید با مردم، ما از استان می خواهیم! میدانیم که شهرستان تحت فشار است. از مسکن و راه و شهرسازی استان می خواهیم که ورود کند، اگر بناست قانون اجرا شود، همه جای کشور قانون اجرا شود، شما شمال که می روید تا دو متری  جاده ساختمان و خانه هست، همه جای کشور اینطور است. این درست نیست، باید یک مدارای لطیف در کار باشد، مردم با همان زبان لطف و گفتگو بهتر کنار می آیند.

موسوی انور با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس را درمان درد مسلمانان دانست و گفت: روز قدس یک درمان است برای درمان درد های مزمن و کهنه جهان اسلام و باید به وسیله روز قدرس حرف خود را هم به دنیای استکبار، اسرائیل و هم سران خائن و خودفروخته عربی بزنیم که با این حرکت دردمنشانه رژیم صهیونیستی بیش از 600 تن بمب در دو هفته اخیر بر سر زنان و کودکان فلسطینی ریختند و از آن طرف داعشیهای ملعون و خبیث میگویند اولویت اول ما مبارزه با شیعه است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳
0
سلام آقای امام جمعه ‍..آیا خلاف هرجا باشد مجوزی است برای جای دیگر ..شماهم ؟