کد خبر: ۵۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
پس از یک سال و نیم انتظار

بالاخره کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام سپیدان به زمین خورد

روز گذشته حرم شهدای گمنام سپیدان با حضور خانواده های معظم شهداء و مسئولان شهرستان کلنگ‌زنی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از مارگون ، روز گذشته کلنگ زنی ساخت یادمان و حرم شهدای گمنام سپیدان با حضور خانواده های معظم شهداء و مسئولین شهرستان در محل تپه نور الشهداء آغاز شد.

موسوی انور امام جمعه سپیدان در این مراسم شهدا را زنده و شاهد بر اعمال ما دانست و اظهار داشت : امروز حضور جوانان در گلزار شهدا به ویژه شهدای گمنام از همه اقشار این انگیزه را برای همه ایجاد می کند که ما نسبت به این اماکن مقدس توجه ویژه ای داشته باشیم.


موسوی انور قبور مطهر شهدای گمنام را یک پایگاه فرهنگی خواند و گفت: امروز گلزار شهدای گمنام به عنوان یک پایگاه قوی فکری و فرهنگی برای تربیت نسل جوان و کارهای فرهنگی در کشور رونق پیدا کرده است .
امام جمعه سپیدان ساخت یادمان شهدا را به تنهایی مفید و کافی ندانست و تاکید کرد: بعد از ساخت یادمان و محوطه سازی، مهمترین کار انجام کار فکری و فرهنگی قوی در این مجموعه فرهنگی مذهبی است و اگر احساس مسئولیت فکر و فرهنگی نشود، ممکن است آسیب های فرهنگی در این مجموعه رخ دهد.

صمد نژاد فرماندار سپیدان نیز قبل از آغاز مراسم کلنگ زنی گفت: پس از خاکسپاری شهدای گمنام کارگروهی در شهرستان با عنوان کارگروه شهدای گمنان تشکیل شد و هر دو هفته یک جلسه برگزار شد و با دست خالی اقداماتی صورت گرفت و برای طرح یادمان شهدای گمنام فراخوانی در فضای مجازی و دانشگاه های سراسر کشور داده شد.

و پس از فراخوان طرح هایی دریافت شد و با نظر اکثریت اعضاء کارگروه طرح کنونی انتخاب و مطالعات لازم در خصوص ساخت و ساز صورت گرفت و برای ساخت اعتباری در اختیار شهرداری اردکان قرار گرفت تا علاوه بر ساخت یادمان، فضا سازی لازم جهت ساخت پارک نیز صورت گیرد تا کسانی که از این محیط استفاده می کنند، بدانند حتی تفریح و زمان شادی خود را مدیون شهدای گرانقدر هستند.


صمدنژاد با درخواست از مردم برای ارسال کمک های مالی جهت تکمیل مجموعه گفت: ما شرمنده شهدا هستیم و  هر کس بتواند به هر روش و با هر زبانی بتواند در ساخت این یادمان کمک نماید، اجرش نزد خدا محفوظ خواهد بود.

صمد نژاد وقفه ایجاد شده بین خاکسپاری تا زمان آغاز ساخت و ساز یادمان را بار سنگینی بر دوش خود خواند و گفت: امروز احساس آرامش عجیبی میکنم ، خود را شرمنده شهدا می دانم و از اینکه تا کنون نتوانسته بودیم کاری برای ساخت این یادمان انجام دهیم، بار سنگینی بر دوش خود احساس میکنم و امروز با آغاز ساخت این مجموعه احساس میکنم ذره ای از این بار برداشته شود اگر خدا قبول نماید.

حرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.com

حرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.comحرم شهدای گمنام در سپیدان حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد. www.margoon.com


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اردکانی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
0
نمردیم و این کلنگ زنی رو بعد از یه سال و نیم دیدیم ... حالا که به بهره برداری برسه ! الله اعلم