کد خبر: ۵۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

آقای زیباکلام شما که می‌دانید چرا می‌پرسید؟!

بعد از آشکار شدن بی‌التفاتی مصدق با بدنه مذهبی جامعه، مذهبیون که تکلیف خود را می‌دانستند و مهم آن بود که سکولارهای حامی مصدق در ظهر کودتا همان جائي رفتند که سال‌ها بعد سکولارهای دوران جنگ رفتند!... کنج عافیت!!
داریوش سجادی پاسخ زیبا کلام درباره علت سقوط دولت مصدق را با استفاده از ادبیات خود زیبا کلام داد.

به گزارش شیرازه به نقل از کیهان؛ سجادی که سابقا با نشریات اصلاح‌طلب همکاری داشته در وبلاگ خود می‌نویسد: «دکتر صادق زیباکلام به مناسبت سالگرد کودتای 28مرداد مقاله‌ای در روزنامه شرق نوشته و در انتها پرسیده: «واقعیت امر آن است که کودتا به این صورت نبود که صبح ایرانیان از خواب بیدار شوند و مشاهده کنند که ارتش، مراکز حساس را گرفته و کودتا شده، خیر، کودتا صرفا از ساعت هفت الی هشت صبح شروع شد و چندصد نفر بیشتر نبودند... و تا نزدیک به 12ظهر بالغ بر چندین هزار نفر شده بودند و آن هزاران نفر بودند که در حقیقت عمل کودتا را انجام دادند.

سوالی که ما هیچ‌وقت نخواسته‌ایم ظرف این 63سالی که از کودتا می‌گذرد، به آن پاسخ دهیم آن است که طرفداران دکتر مصدق در فاصله هشت صبح تا 12ظهر که عملا دولت او سقوط کرد، کجا بودند.

سجادی در پاسخ می‌نویسد: جناب آقای دکتر- وقتی چندی پیش خودتان در یکی از سخنرانی‌های خود اعتراف کردید، «وقتی حسین‌ الله‌کرم و امثال ایشان گشاده رویانه برای دفاع از دین و میهن و ناموس کشور به ارتفاعات بازی دراز عزیمت کردند هم زمان من برای ادامه تحصیل عازم لندن شدم.»

وی ادامه می‌دهد: اکنون نیز لااقل شما نباید چنین پرسشی را مطرح فرمائيد و بپذیرید بعد از آشکار شدن بی‌التفاتی مصدق با بدنه مذهبی جامعه، مذهبیون که تکلیف خود را می‌دانستند و مهم آن بود که سکولارهای حامی مصدق در ظهر کودتا همان جائي رفتند که سال‌ها بعد سکولارهای دوران جنگ رفتند!... کنج عافیت!!
نظرات بینندگان