کد خبر: ۶۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 27 شهریور

از توهم ده ساله شیرازی‌ها تا ضرری که اصفهان به استان فارس می‌زند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس معتقد است کمبود معلم با تجربه و ماهر مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش فارس می باشد.
به گزارش شیرازه؛ «بیش از 100 سیاست در حوزه خروج از رکود امروز ابلاغ می‌شود» تیتر یک «نیم‌نگاه» است که معاون اول رئیس جمهور آن را گفته است. او گفته که این سیاست‌ها ما را از رکود خارج و به سمت رونق اقتصادی پیش خواهد برد. یک عکس خندان و البته نامناسب هم از نوبخت، سخنگوی دولت در صفحه اول این روزنامه خودنمایی می‌کند که گفته برای پدیده بدحجابی که یک مشکل فرهنگی است باید از سازوکار فرهنگی استفاده شود. بی‌صبرانه منتظر تلاش دولت برای تحقق این جمله خواهیم ماند. صفحه آخر نیم‌نگاه امروز به تبلیغات اختصاص پیدا کرده است؛ تمام صفحه!

از توهم ده ساله شیرازی‌ها تا ضرری که اصفهان به استان فارس می‌زند

«عصر مردم» اما تیتر یک خود را استان فارسی انتخاب کرده و به نقل از آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان آورده؛ «کمبود معلم با تجربه و ماهر مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش فارس است». این روزنامه هم‌چنین به نحوه هزینه صدقات مردم توسط کمیته امداد پرداخته و نوشته: «با کمک‌های مردم خیر، نوع‌دوست و نیک‌اندیش استان فارس به ویژه در بخش صدقات، امکان ادامه تحصیل 35 هزار دانش‌آموز و 8700 دانشجو فراهم شده است» و علاوه بر این‌ها، با این کمک‌ها امکان ازدواج هزاران زوج، ساخت صدها منزل مسکونی ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار، پرداخت هزینه‌های درمانی ایتام و نیازمندان و ... امکان پذیر می‌شود. یادداشت امروز اما با عنوان «پرداخت دوباره یک هزینه» و در خصوص برخی معضلات جامعه منتشر شده. در بخشی از این یادداشت آمده: «زمانی بود که نزول‌خوارها در کلانشهرها و شهرستان‌ها مثل گاو پیشانی سفید بودند و کوچکترین اتفاق ناخوشایندی که برای آن‌ها می‌افتاد مردم آن اتفاق را به حرام‌خواری‌هایش ارتباط می‌دادند. اما حالا اگر بخواهیم ببینیم چه کسانی و یا چند موسسه مالی فقط در شهر شیراز مشغول نزول‌خواری هستند باید از ماشین حساب کمک بگیریم.» و اما کاریکاتور معنادار امروز؛

از توهم ده ساله شیرازی‌ها تا ضرری که اصفهان به استان فارس می‌زند

از توهم ده ساله شیرازی‌ها تا ضرری که اصفهان به استان فارس می‌زند

«روحانی مسافر نیویورک شد» تیتر امروز «افسانه» است که به سخنان دیروز سخنگوی دولت پرداخته است. این روزنامه هم‌چنین به نقل از یک خبرگزاری تیتر زده «تلاش پزشکان برای رساندن نوروزی به اینچئون». پزشک فدراسیون کشتی فرنگی گفته است: «نوروزی یک آسیب‌دیدگی قدیمی از ناحیه کمر داشت که در مسابقات جهانی ازبکستان با انجام کار فیزیوتراپی توانستیم او را به مسابقات جهانی برسانیم اما متاسفانه در این مسابقات علاوه بر تشدید شدن آسیب‌دیدگی کمر، از ناحیه کشاله ران نیز دچار آسیب‌دیدگی شد اما کمیته پزشکی فدراسیون امید زیادی دارد که وی را به بازی‌های آسیایی اینچئون برساند». مدیر اجرایی شهرداری شیراز هم گفته است که «حفاری در خیابان‌های شیراز تا 15 مهرماه ممنوع شد». این مساله به دلیل بازگشایی مدارس و ترافیک ناشی از آن است.

از توهم ده ساله شیرازی‌ها تا ضرری که اصفهان به استان فارس می‌زند

«خبر جنوب» اما سبقت برق‌آسای هفت شهر ادبی دنیا از شیراز در 8 سال گذشته را تیتر یک کرده؛ «شیراز دومین شهر ادبی جهان؛ رویایی که از دست رفت». در بخشی از این گزارش آمده: «شیراز دومین شهر ادبی دنیا! دومین شهر خلاق ادبی جهان! پایتخت دوم ادبیات جهان! این‌ها عناوینی است که سر شیرازی‌ها نزدیک به یک دهه با آن گرم شده و به آن‌ها دل خوش کرده‌اند در حالی که این اسامی پرطمطراق توهمی بیش نیست و شیراز در عرصه بین‌المللی به هیچ کدام از این عناوین شناخته نمی‌شود». «ابطال تورهای خارجی به مرز 40 درصد رسید» زنگ خطری برای گردشگری فارس است که این روزنامه آن را یادآوری کرده است. نبود جا در هتل‌های اصفهان که عدم ورود تورها را به دنیال داشته، موجب شده تا رزرو هتل‌های فارس در مهر و آبان‌ماه ابطال شود! 60 درصد از ظرفیت اشغال هتل‌های فارس در ماه‌های مهر و آبان تکمیل شده بود اما اکنون 40 درصد آن‌ها لغو شده است. رئیس جامعه هتل‌داران فارس با ابراز تاسف از این وضعیت، گفته «شیراز چوب بی‌هتلی شهرهایی چون اصفهان و یزد را می‌خورد و چنانچه ابطال رزروها ادامه پیدا کند، هتل‌داران این استان به شدت متضرر می‌شوند». یک هزار کارگاه صنعتی در فارس یا تعطیل است یا بحران‌زده، 80 درصد از آب‌های مصارف خانگی استان فارس تصفیه نمی‌شود و حریم تخت جمشید پیست اتومبیل رانی می‌شود! از دیگر عناوین این روزنامه است.

از توهم ده ساله شیرازی‌ها تا ضرری که اصفهان به استان فارس می‌زند
نظرات بینندگان