کد خبر: ۶۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
گزارشی از آخرین تحرکات جوانان اصلاح‌طلب؛

سربازان می‌خواهند فرمانده شوند!

پس از اعلام موجودیت تشکل ندای ایران، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تشکل‌های جوان دیگری نیز به دنبال نقش آفرینی در عرصه‌ی سیاست هستند.
در حالیکه مدت زیادی از اعلام موجودیت تشکل ندای ایرانیان یا همان نسل دوم اصلاح‌طلبان نمی‌گذرد، شنیده شده است جوانان جویای نام دیگری به دنبال فعالیت در عرصه سیاسی هستند و مجموعه خود را «جوانان خط امام» نا‌مگذاری کرده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از نماینده؛ آن‌طور که در اخبار آمده است این جریان جدید از سوی فرزند مشاور رئیس جمهور در حال راه‌اندازی است و هدف اصلی آن برنامه‌‌ریزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آتی با تمرکز بر شهرستان‌هاست.

این درحالی است که ندای ایرانیان کار ویژه‌ی بسیار سختی را برای خود برگزیده است، چرا که نمایندگی کردن نسل جوان اصلاح‌طلب کار آسانی نیست. مخرج مشترک گرفتن مجموعه‌های فعال جوان که امروز بیشتر به توپی چهل تیکه شباهت دارند قطعاً از عهده‌ی ندای ایرانیان خارج است، لذا اعلام موجودیت تشکل‌های رقیب یا مواضع تخریبی علیه ندای ایرانیان امری طبیعی و قابل پیش‌بینی بود.

سال‌ها قبل آن روزی که آبادگران سر از دل راست برآورد، ضرب المثلی مشهور رواج یافت بدین شرح که «سربازان می‌خواهند فرمانده شوند! » و این جوانان بودند که پس از انزوای جریان راست طی سال‌های ۷۴ تا ۸۱ توانستند رقیب خود را شکست سختی بدهند.

وضعیت امروز جریان چپ شباهت بسیاری به آن روزها دارد، جوانان می‌خواهند جای پیرمردها را بگیرند اما در این میان نحوه‌ی مواجهه‌ی بزرگان جریانات چپ با تشکل‌های جوان بسیار حائز اهمیت است و باید دید آیا اینان همانند بزرگان جریان راست فرصت حضور در سیاست حرفه‌ای را به جوانان خود خواهند داد یا از ترس از دست دادن کنترل اوضاع آنان را سرکوب می‌کنند!؟

نظرات بینندگان