کد خبر: ۶۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳
روزنامه نگار آمریکایی در جهرم:

آمریکا کشوری ضد دموکراسی است/ داعش تحت کنترل و نظارت اسرائیل است

ایرانیان افرادی پرتلاش و تلاشگر هستند و روحیه نشاطی دربین مردم میبینم که در آمریکا نمی توانیم به راحتی مشاهده کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از غریو؛ همایش بصیرتی مردم جهرم عصر روز گذشته و به همت بسیج دانشجویی این شهرستان برگزار شد. واین مدسن، خبرنگار، مؤلف و کارشناس مباحث مربوط به سرویس‌های جاسوسی که برای شرکت کنفرانس افق نو به ایران آمده است؛ سخنران ویژه این همایش بود.

واین مدسن با اشاره به اینکه اولین باریست که به ایران سفر می کنم؛ گفت: در سه و نیم گذشته اطلاعاتی بسیارمنفی در مورد ایران به ما روزنامه نگاران آمریکایی داده اند. مایلم روزنامه نگاران آمریکایی دیگر را به ایران بیاورم تا این سرزمین باستانی راببینند. ایران از نظر آمریکایی ها تروریست و کشوری عقب افتاده است وعلت این مسئله تلاش و تبلیغات زیاد اسراییل است و وظیفه من بعنوان یک روزنامه نگار این است که به آنها بگویم که ایران اینچنین نیست و امیدوارم عقیدشه شان تغییرکند.

این خبرنگار آمریکایی با بیان اینکه آمریکا یک کشور دمکراسی نیست بلکه ضد دمکراسی است؛ افزود: بعداز 35سال ازتبلیغاتی که علیه ایران درآمریکا انجام میشود هیچ کدام از داستانهای که درباره ایرانی ها در آمریکا گفته می شود را در اینجا تجربه نکردم و بین چیزی که آنجا گفته میشود تضاد وجود دارد. ایرانیان افرادی پرتلاش و تلاشگر هستند و روحیه نشاطی دربین مردم میبینم که در آمریکا نمی توانیم به راحتی مشاهده کنیم. میخواهم وقتی برگشتم از چیزهایی که دیدم و تجربه کردم گزارش بدهم. ایران یک قدرت منطقه ایی است و در علوم پزشکی و سایر علوم و عرصه ها به پیشرفتهای قابل توجه ای دست یافته است.

وی اظهار کرد: از زمانی که در دانشگاه بودم درباره خاورمیانه و مذاهب آنجا مطالعه داشتم و به این نتیجه رسیدم که اسلام دین صلح، امید و دوستی است اما روزنامه نگاران آمریکای دنبال تغییر دادن این واقعیت هستند. این واقعا بی شرمی است که اسلام را به عنوان تروریسم معرفی و با آن یکی بدانیم. در آمریکا تعداد کمی که اسلام را آن طوری که هست می شناسند.

مدسن گفت: صحبت‌های اوباما در ابتدای ریاست جمهوری در مورد خاورمیانه با کارهایی که انجام داده متفاوت است. سیاست وی تخریب و از بین بردن خاورمیانه است درحالی که سیاستی که می خواست دنبال کند تلاش برای حفظ خاورمیانه بود. این سیاست باعث بوجود آمدن جنبش عرب و سرنگونی حسنی مبارک درمصرشد. سیاست اوباما موجب از بین بردن لیبی شد که با سازمان ملل فرانسه انگلیس همراه بود و گروهای تکفیری از کشورهایی مثل افغانستان و عراق و جاهای دیگر به این کشور رفتند.روزنامه های غربی میگفتنند تهاجم و اقدام علیه رهبر لیبی توسط گروهای درونی است؛ درصورتی که این تهاجم از بیرون شکل میگرفت.

این مؤلف آمریکایی ادامه داد: زمانی که سازمان ملل لیبی رابمب باران می‌کرد؛ در آنجا بودم و دیدم که مردم طرفدار قذافی هستند و متوجه شدم روزنامه های غربی چگونه دراین مورد دروغ میگویند. بعد از سرنگونی دولت لیبی برای از بین بردن دولت سوریه آنها را تجهیز کرده و به سوریه فرستادند و الآن هم داعش رابوجود آوردند. این مسئله خیلی دقیق بررسی شده و مشاوران اوباما مثل سوزان رایس جزء کمک کنندها بودنند. این اقدمات برای تضعیف و از بین بردن دولت عربی بود.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل از سال 1996 برنامه ایی به نام شکستن آرام دارد که توسط آمریکا دنبال میشود؛ بیان کرد: حمله های وحشیانه اخیر اسرائیل به غزه که باعث کشته شدن صدهاکودک شد اولین اقدام اسرائیل در رابطه با سیاست شکستن آرام و کامل بود. آمریکا، قطر،ترکیه و عربستان هم نقش خود را ایفا می کنند. تکفیری ها در سوریه هم جنگ به پا کردند اما گزارش می کنند که خود مردم این اقدامات را انجام می دهند و این در حالیست که تکفیریها تندروها هستند و ربطی به مردم سوریه ندارند.

این فعال ضداسرائیل گفت: داعش یک تکفیری است وتکفیری ها جزء مسلمانان نیستند و آنها را جز مسلمانان نمی دانیم.داعشی ها سربازانی هستند که ازکشورهای دیگر آورده شده اند تا در سوریه و عراق و لیبی تخریب عمومی ایجاد کنند و تحت کنترل و نظارت اسرائیل هستند.

مدسن با بیان اینکه جان کری از تکفیری ها و اقدماتشان به طور کامل حمایت میکند؛ افزود: اوباما به جای انتشار دوستی و صلح، تخریبی همگانی در کشورهای خاورمیانه مثل سوریه انتشار می‌دهد. اوباما می تواند خودش را از این وضعیت نجات بدهد. درحال حاضر بدترین ارتباط بین اوباما و اسرائیل وجود دارد و می تواند از این مسئله جهت یک توافق جامع با ایران راجب اقدامات هسته ایی استفاده کند و موقیعیتی ایجاد کند که ارتباط با ایران را از سر بگیرد و به چیزهای که درقاهره و استانبول گفت جامعه عمل بپوشاند.این یک کار موفقیت آمیز برای آمریکاست اما امیدی ندارم که بتواند چنین کاری انجام دهد؛ چون اسرائیل تلاش می‌کند بر رابطه با سیاست بین آمریکا و ایران احاطه داشته باشدو این کارعملی نشود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آمریکا توانایی انتقاد ازاسرائیل را ندارد؛ گفت: ما روزنامه نگاران این حق را داریم که از اسرائیل انتقاد کنیم و تلاش می کنیم کاری که آمریکا با خود و خاورمیانه می کند را زیر سوال ببریم. همکاران من به انتقاد کردن ازسیاست اسرائیل ادامه می دهند. همکارانم باید تلاش کنند واقعیت هایی در مورد ایران و عراق را به مردم آمریکا اعلام کنند و دروغ های رسانه ای اسرائیل را افشا کنند.

این روزنامه نگار آمریکایی ادامه داد: سه هزار نفر از امریکایها در جریان یازده سپتامبر 2001 از بین رفتند و به ما گفته شد که این حادثه توسط 19هواپیما ربا انجام شده است اما این داستان ساده را نمی توان باور کرد. خائن هایی در دولت آمریکا این اقدام را انجام دادند و نتیجه آن جنگ در افغانستان و عراق بود. درحال حاضر این دوکشور ازهم پاشیده شده و این کاریست که آمریکا با لیبی و سوریه هم انجام داده است.

مدسن سیاست اوباما را همان سیاست جورج بوش دانست و با بیان اینکه آمریکایی ها ازجنگ های دائمی که در بیرون توسط آمریکایها انجام میشود خسته شده اند؛ افزود: کلینتن معتقد است که رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود و همین سیاست را دنبال خواهد کرد. مردم امریکا دیگر اشتهایی برای این جنگها ندارند و بنابرین کلینتن انتخاب نخواهد شد. آمریکایها می خواهند مشکلات داخلیشان را حل کنند و می گویند پولی که برای جنگهای بیرونی هزینه می شودباید برای اقدامات پزشکی ، ساختن راهها و آموزش مصرف شود. آمریکا درحال حاظر بجای اینکه به فکر ابرقدرت جهانی شدن باشد باید به فکر حل مشکلات درونی اش باشد و رئیس جمهور آینده آمریکا کسی خواهد بود که همچین عقیده ای داشته باشد.

این روزنامه نگار آمریکایی پیش بینی خود را درباره آینده آمریکا چنین بیان کرد: اگرآمریکا سیاست خود را بطور اساسی تغییر ندهد بیکاری در این کشور بیشتر می شود؛ رکود اقتصادی شدید رخ می دهد و اقدامات عمومی وتظاهراتهای عمومی انجام خواهدگرفت اقدماتی هم اخیرا دربرخی ازشهرهای آمریکا انجام شد و تعداد زیادی با دخالت پلیس کشته شدند.علی رغم اینکه رئیس جمهور آمریکا یک اروپایی آفریقایی تبار است اختلاف نژادی زیادی در آمریکا وجود دارد و اقداماتی در زمینه اختلاف نژادی صورت نگرفته و اوضاع مثل قبل شده است. من خوشبین نیستم به این مسئله که آینده کشور من آینده خوبی باشد.

وی درباه موضوعات مطرح شده در کنفرانس افق نو که در تهران برگزار شد؛ اظهار کرد: در این کنفرانس که روزنامه نگارانی ازآمریکاو کانادا دور هم جمع شدند. ما با همدیگر و همچنین با میزبانان ایرانی صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم ارتباطات با اسرائیل را قطع کنیم مگراینکه تعهداتی که درسال1945با فلسطینی ها داشتند را عملی کنند. همچنین اقدامات آمریکا در رابطه با کشورهای خاورمیانه و آفریقایی را محکوم کردیم.این کنفرانس بسیار خوب بود و درآینده این کنفرانس ها خواهیم داشت.

نظرات بینندگان