کد خبر: ۶۱۶۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه شنبه 22 مهر

روایت یک مسئول در استانداری فارس از گرد و خاک یک مدیرکل مظلوم!

رانش، فرونشست و جابجایی زمین، دامن روستائیان فارس را گرفته و چاره‌ای به جز جابجا کردن برخی از روستاهای استان وجود ندارد.

به گزارش شیرازه؛ «مراکز فروش فست فود، آفتی برای سلامتی شهروندان است» تیتر یک امروز «نیم‌نگاه» است که به نقل از شهردار شیراز منتشر شده. چندی قبل هم یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به وجود فست فودهای متعدد در شیراز که منجر به چاقی و در نهایت افزایش بیماری‌های قلبی عروقی شده است، تذکر داد. اما سردبیر این روزنامه، در یادداشتی به‌حق، به نحوه برخورد تیم حفاظتی معاون اول رئیس جمهور با خبرنگاران شیرازی اعتراض کرده است. وی می‌نویسد: «همیشه در سفر مسئولین کشوری به فارس افرادی که از پایتخت تحت عنوان تیم حفاظتی به شیراز می‌آیند، رفتار ناشایستی با اصحاب رسانه به خصوص عکاس‌ها دارند و چنان در نقش خویش فرو می‌روند که گویی وارد منطقه بسیار ناامن از لحاظ امنیتی شده‌اند!!» اما یک تیتر عجیب هم در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود؛ تیتر و روتیتری طولانی از یکی از نمایندگان شیراز؛ «دکتر ضرغام صادقی، نائب رئیس اول شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو: تجربه‌های تلخ و ناموفق اخیر مداخله زورمندانه مستقیم و غیرمستقیم در کشورهای مختلف، ناکارآمدی سیستم مداخله جویانه را نمایان ساخته است»!

«افسانه» که خط رسانه‌ای در خصوص انتقال بخشی از سازمان میراث فرهنگی به شیراز در زمان احمدی‌نژاد را دنبال می‌کند و تا کنون چندین مطلب در نقد و البته بعضا تخریب دولت قبل در این حوزه منتشر کرده، این بار تیتر یک خود را به نقل از معاون میراث فرهنگی زده که از دستیابی به تصاویر انتقال سندهای تاریخی به شیراز خبر داده است: «فیلم انتقال اسناد معاونت میراث فرهنگی به شیراز تکان‌دهنده است». او گفته که ارزش تعدادی از اسناد تاریخی حمل شده به کامیون به شیراز به میلیاردها تومان می‌رسد.

«عصر مردم» امروز هم مانند روزهای گذشته، چیزی حدود نصف نیم صفحه اول خود را به تبلیغات اختصاص داده است؛ کاری غیرحرفه‌ای که چندان شایسته این روزنامه نیست. چندی قبل گزارشی منتشر شد که از قرار گرفتن عصر مردم در میان ده روزنامه‌ای حکایت می‌کرد که بیشترین یارانه را از دولت دریافت کرده‌‌اند. «دولت در پی تجمیع بیمه‌های درمانی است» پاسخ مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان به این روزنامه است. دکتر نوشیروان محسنی در جریان سفر اخیر خود به شیراز به خبرنگار این روزنامه گفته است که: همه سازمان‌های بیمه‌گر باید به قانون تجمیع بیمه‌ها برای 77 میلیون ایرانی تن دهند. اما کاریکاتور امروز عصر مردم که البته به کشاورزی استان هم بی‌ربط نیست؛

روایت یک مسئول در استانداری فارس از گرد و خاک یک مدیرکل مظلوم!

«زمین زیرپای روستائیان فارس فرو می‌رود!» تیتر یک امروز «خبر جنوب» است. مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفته که رانش، فرونشست و جابجایی زمین، دامن روستائیان فارس را گرفته و چاره‌ای به جز جابجا کردن برخی از روستاهای استان نداریم. وی گفته که روستای مشایخ ممسنی به خاطر حرکت و جابجایی زمین تخلیه و به جای دیگری منتقل شده است. مدیرکل بحران استانداری فارس اما دلیل عدم همکاری در مهار آتش‌سوزی‌های اخیر در استان را این‌گونه برای خبر جنوب بیان کرده: «نه بیل دارم، نه لودر!» فیاض پور در اعتراض به عملکرد محیط زیست استان گفته: «محیط زیست گرد و خاک راه می‌اندازد. همه آمارهای ارائه شده دروغ است. کجا با سوختن 200-300 هکتار 90 میلیارد تومان خسارت به بار می‌آید. وقتی این عدد و رقم‌ها را اعلام می‌کنند ضعف خودشان را می‌رسانند ... من قبلا به اداره کل محیط زیست رفتم و هیچ کس در اداره نبود. از این به بعد مظلوم‌نمایی‌های آقای ابراهیمی را جدی نگیرید».

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳
1
اقای فیاض پور میشه بفرمایید چطور در تمام دولتها تشریف دارید چرا با وجود باز نشستگی بازم خودت را در این دولت نگه داشته ای
ناشناس
حالا چون فياض پور حرف حق زده بايد بازنشسته بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳
1
دکتر ضرغام صادقی، نائب رئیس اول شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی
جوان فوق ليسانس بيكار متقاضي سرايداري
... و در حقيقت دوازدهمين شغل اين نماينده خيلي خيلي فعال....