کد خبر: ۶۱۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
واکنش امام جمعه خنج به محتوای برنامه گذر هنر:

عده‌ای دنبال تخریب اعتقادات مردم هستند/ ﻣﺘﺄسفانه برخی مسئول ارشد هم کف می‌زنند!

امام جمعه تشیع خنج با انتقاد از برنامه اختتامیه دهه فرهنگ و گذر هنر، گفت: باید با دست اندرکاران آن برخورد شود.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، نماز جمعه این هفته تشیع خنج به امامت حجت الاسلام رضا صفایی با حضور برادران و خواهران در مسجد اهل البیت(ع) شهرک گلدان خنج اقامه شد.

امام جمعه تشیع خنج در ابتدای خطبه های خود با اشاره به وجود برخی بی عدالتی ها و بی اخلاقی ها در جامعه جهانی، گفت: ان شاءالله روزی فرا می رسد که امام عصر (عج) ظهور کرده و با تشکیل حکومت اسلامی، ریشه تمام بداخلاقی ها و بی عدالتی ها را خواهد زد و مشکلات بشر، رفع خواهد شد.

حجت الاسلام رضا صفایی ادامه داد: برای تحقق امر ظهور، باید شرایطی توسط مردم فراهم شود. ما هر چه برای رفع گرفتاری ها، بی عدالتی ها و بی اخلاقی هایی که در جامعه رخ می دهد تلاش کنیم، به ظهور امام عصر (عج) کمک کرده ایم.

وی در ادامه افزود: اگر می خواهیم سرباز امام زمان (عج) باشیم، باید رفتار، اخلاق و ارزشها را در جامعه کنترل کنیم و نگذاریم بی اخلاقی نماد اخلاق و ناهنجاری نماد هنجار و ارزش شود.

خطیب نماز جمعه شیعیان خنج در خطبه های دوم خود با اشاره به هفته پیوند اولیاء و مربیان، این ایام را فرصتی ارزشمند برای استفاده بهینه از تمام ظرفیت های تربیتی دانست که در دست آموزش و پرورش می باشد.

صفایی ادامه داد: استدعای بنده از آموزش و پرورش این است که در ایامی که به نام پیوند اولیاء و مربیان نامگذاری شده، فضا را به گونه ای فراهم نمایند که یک فضای تبادل اطلاعات صحیح تربیتی بین اولیاء و مربیان شکل بگیرد.

وی در ادامه فرارسیدن هفته تربیت بدنی نیز تبریک گفت و افزود: در دین مبین اسلام به سلامت تن، ﺗﺄکید فراوانی شده و روایات زیادی نیز مبنی بر گسترش ورزش در جامعه آمده است. افرادی که متولی امور تربیتی جوانان هستند، تلاش نمایند جوانان را به سمت صحنه های رقابتی سالم و ورزشی جذب نمایند.

انتقاد شدید امام جمعه تشیع خنج به برنامه اجرا شده در اختتامیه دهه فرهنگ و گذر هنر

امام جمعه تشیع خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برگزاری برنامه هایی در مرکز استان در قالب دهه فرهنگ و گذر هنر، گفت: کسی مخالف فرهنگ نیست و هیچ کس نیز با هنر مشکل ندارد. دین مبین اسلام، دین هنر بوده و قرآن کریم نیز نمایه ای بزرگ از هنرآفرینی خداوند و دین اسلام می باشد.

خطیب نماز جمعه شیعیان خنج ادامه داد: مقوله های فرهنگ و هنر، دو بازوی توانمند مدیریت کشور بوده که می توان به وسیله آنها در زمینه تقویت اعتقادات مردمی، فرهنگ سازی صورت گیرد.

حجت الاسلام صفایی در ادامه افزود: ﻣﺘﺄسفانه برخی ها به اعتقادات فرهنگی و ارزش های اخلاقی مردم توجه نکرده و در مراسمات خود طوری برنامه ریزی می کنند که اعتقادات مردم تخریب شود.

وی با انتقاد از برنامه های اجرا شده در مراسم اختتامیه دهه فرهنگ و گذر هنر شیراز، گفت: چرا برخی ها از سنت های ارزشی و اعتقادی مردم، سوء استفاده می کنند؟ چرا برخی از کسانی که بویی از دین نبرده اند، با لحن روضه خوانی اشعاری مزخرف و مسخره تحویل جامعه می دهند؟ چه کسی به شما چنین اجازه ای داده که بتوانید به نام فرهنگ و هنر، در حق مردم خیانت کنید؟ چقدر علمای دین و مردم باید خون دل بخورند تا شما ذره ای اعتقادات و ارزش های مردمی را جدی بگیرید؟

امام جمعه تشیع خنج با بیان اینکه هیچ کس مخالف فرهنگ نبوده و علمای دین نیز همیشه پیش قراول امور فرهنگی بوده اند، گفت: چرا زمانی که یک مسئول تغییر پیدا می کند و مسئول بعدی جایگزین می شود، آن مسئول جدید به جای اینکه مسائل را بهتر کند، خراب تر می کند؟ تا چه زمانی برخی از مسئولین ما می خواهند دست روی دست گذاشته و نسبت به مقوله فرهنگ، بی تفاوت باشند؟

خطیب جمعه شیعیان خنج ادامه داد: ﻣﺘﺄسفانه مسئول ارشد ما در استان در مراسمی که به ارزش های دینی مردم توهین می شود حضور یافته و دقیقاً حرکات و نمایش هایی که صورت می گیرد را دیده و همراه با سایر افراد، کف و سوت نیز می زند.

حجت الاسلام صفایی ﺗﺄکید نمود: باید جلوی این ناهنجاری ها و مسائل ضد ارزشی در جامعه گرفته شود و با دست اندرکاران آن نیز برخورد شدید صورت گیرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
1
احسنت به دكتر مريدي