کد خبر: ۶۳۱۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳

سردار غیب پرور: به مسافران شیراز باید «زیارت قبول» گفت

اگر انقلاب اسلامی ان‌شاءالله به اهداف و آرمان‌های خود برسد برای همه بشریت یک سرافرازی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، فرمانده سپاه فجر استان فارس بر اینکه باید باور کنیم در وسط میدان جنگ هستیم، تاکید و اظهار کرد: اگر به این باور دست پیدا کنیم، نوع رفتار ما متناسب با اوضاع و احوال میدان جنگ ترسیم خواهد شد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور در اولین همایش بسیج و رسانه استان فارس در جمع اصحاب رسانه با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس سه وظیفه مهم برعهده داشتیم، گفت: اولین وظیفه مهم در میدان مبارزه شناخت ظرفیت‌ها، امکانات، نقاط قوت و ضعف جبهه خودی و انسجام‌بخشی به آن است کما اینکه در جنگ تحمیلی برای عملیات عبور از اروند تاریخ سی‌ساله جزر و مد آن را مطالعه کردند یا منطقه شلمچه برای عملیات کربلای5 به صورت قدم‌شمار شناسایی شد.

وی دشمن‌شناسی را دومین عامل تاثیرگذار دانست و ضمن تاکید بر اینکه باید دشمن، ویژگی‌ها، خصوصیات رزم و مواقعی که عملیات انجام می‌دهد را به خوبی شناخت، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس موقع انجام عملیات اینکه فرمانده لشکر مقابل کیست، بسیار مهم بود چراکه اگر از فرماندهان قدر بود، کار سخت می‌شد و نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشت.

فرمانده سپاه فجر فارس تاکید کرد: شناخت دشمنی که اکنون در عرصه فرهنگی و به ویژه در موضوع رسانه تاخت و تاز می‌کند و جنگ بی‌مهابای تمام عیاری را به راه انداخته است، ضروری است.

سردار غیب‌پرور شناسایی هندسه میدان جنگ را سومین عامل ضروری در میدان مبارزه برشمرد و افزود: اگر هندسه و ابعاد میدان جنگ توجه نکنیم، جنگ را باخته‌ایم.

وی با بیان اینکه همان نسخه مقابله در جنگ سخت در فضای جنگ فرهنگی یا جنگ نرم نیز صادق است، گفت: وظیفه بسیج این است که ضمن شناخت کامل جبه خودی‌، بین کسانی که در عرصه جنگ نرم فعالیت می‌کنند انسجام به وجود آورد.

این یادگار دوران دفاع مقدس ضمن تصریح اینکه گاهی در شب‌های عملیات، نیروهای خودی یکدیگر را گم می‌کردند، تصریح کرد: اکنون نیز این خطر وجود دارد و اگر مجمع‌الجزایری و بریده‌بریده حرکت کنیم، معلوم نیست برآیند و معدل کار چه خواهد بود که ضرورت دارد در استان فرهنگی فارس، بین نیروها اتحاد و انسجام وجود داشته باشد.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه دشمن بی‌مهابا در جنگ ورود کرده و این یک تعارف نیست، گفت: باید کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم آیا دشمنی که صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان را راه‌اندازی می‌کند دلش به حال مردم و جوانان ما سوخته و به فکر اعتلای ملی و فرهنگی آنان است و آیا به دنبال این هستند که ایرانی متکامل و مترقی را ببینند؟! که قطعا اینطور نیست.

وی با طرح این سوال که کدام عقل سلیمی است که بگوید از برنامه علمی ماهواره یا به تعبیری دجالواره استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: حتی کسانی که زیاد رغبتی به آموزه‌های دینی و انقلابی ندارند هم راضی نیستند که ناموس و فرزندان خود را به دست این فرهنگ مخرب نابودکننده بسپارند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه خدا می‌داند که جنگ فرهنگی و نرم یک جنگ جدی است، گفت: خطا هست که بگوییم هدف جبهه فرهنگی دشمن فقط متوجه جوانان و یا میانسالان ما است بلکه آن‌ها جامعه ما را از دوران طفولیت آماج تهاجم قرار داده و می‌خواهند ما به یک فسیل تبدیل شویم تا دیانت، تمدن کهن و فرهنگ ما را به غارت برند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مردم ما در جنگ تحمیلی دچار مظلومیت شدند اکنون نیز مظلوم واقع شده و دشمن ناجوانمردانه برای تاخت‌وتاز و تهاجم به مردم پول خرج می‌کند.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه واقعا در یک پیچ تاریخی و موقعیت حساسی قرار داریم، گفت: امروز وظیفه دینی، انقلابی و تاریخی ما بسیار سنگین است چرا که تاریخ بشریت دارد برگ می‌خورد و یک ورق جدید به آن اضافه می‌شود که در این موقعیت، جایگاه انقلاب اسلامی یک جایگاه فوق‌العاده ممتازی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ان‌شاءالله به اهداف و آرمان‌های خود برسد برای همه بشریت یک سرافرازی است و اگر خدای نکرده اتفاقی غیر از این رخ دهد دیگر اسلام کمر راست نخواهد کرد.

به اعتقاد وی، اگر انقلاب اسلامی در جنگ نرم با عدم‌الفتح مواجه شود، دنیای استکبار و قلدرهای عالم اجازه نخواهند داد که حتی در یک گوشه از دنیا یک الله‌اکبر بگوییم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه شهدا به ما درس ایستادگی، پایداری، شهامت و امیدواری داده‌اند، گفت: در آیات مبارکه دوم و سوم سوره طلاق خداوند به ما قول نصرت و یاری داده است بنابراین دست ما پراست و کافی است با یکدیگر متحد شده و با انسجام و برنامه‌ریزی حرکت کنیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه برگزاری جشن‌های 2500ساله شاهنشاهی داغی بر پیشانی شیراز بود و هدفمند به سراغ شیراز آمدند چراکه شیراز شهر متدینین و علما بود، بیان کرد: حضرت آقا با مفتخر کردن شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) یک انقلاب فرهنگی در فارس ایجاد کردند و پیشنهاد می‌کنم در نوشتارها و گفتارهای خود عنوان شهر مقدس شیراز را به کار ببرید. همچنین به مسافران این شهر باید «زیارت قبول» گفت.

به گفته وی براساس مستندات شیراز 15هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

سردار غیب‌پرور در ادامه وظیفه اصحاب رسانه در جنگ نرم را فوق‌العاده و حساس توصیف و اظهار کرد: اصحاب رسانه به منزله دیده‌بانان جبهه فرهنگی هستند و باید 10 گام‌ جلوتر از سایرین حرکت کنند و پشت‌پرده‌ها و آنچه که بر مردم آشکار نیست را ببینند و پیام‌رسانی کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید جلسات کارگروه‌های مختلف بسیج و رسانه به عنوان یک ضرورت تداوم یابد، گفت: امیدوارم اصحاب رسانه با یک دید متعهدانه که در همه بزرگان رسانه‌ای استان فارس آن را شاهد هستیم در راستای آگاه‌سازی مردم و در فرآیندی که پیش روی ما است، گام بردارند.

گفتنی است اصحاب رسانه در این همایش در قالب پنج کارگروه به تبیین آراء و نظرات خود در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
0
براي مقابله با قدرت رسانه هايي كه قصد تخريب فرهنگ ملت ها را دارند ، تنها ابزار اتفاقاً همين رسانه است .بايد فقط ساز و كار مبارزه را شناخت تا مقهور توانمندي هاي آنان نشد .رسانه امروزه بجاي كاركرد پيام دهي به كار كرد فرهنگ سازي تبديل شده است ،به نوعي ابزار نوين براي تغييرات شاكله جهان . مك لوهان مي گويد « رسانه همان پيام است»

بايد ديد كه اين پيام و ذات آن چيست . اين پيام در جهان معاصر فقط ذاتي خبري و گزارشي ندارد ، بلكه مي تواند همان فرهنگ باشد ؛ در يك پروسه رسانه به فرهنگ تبديل

مي شود.
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
0
لطفا ازفعالان فرهنگی در سطح استان حمایت نمایید همش فکر شیراز نباشید
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳
0
عنوان موضوع خیلی زیباست

السلام علیک یا احمد بن موسی علیه السلام