کد خبر: ۶۳۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با شیرازه:

به دولت اجازه نمی‌دهیم از صندوق توسعه ملی مالیات بگیرد

هیچ توجیهی وجود ندارد که دولت منابع را از صندوق بگیرد و به بهانه وصول مالیات تبدیل به هزینه کند چرا که نقض غرض شده است.

شیرازه- سرویس اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سازمان امور مالیاتی بر عملکرد صندوق توسعه ملی مبلغی حدود ده هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد وضع کرده است، گفت: این اقدام سازمان امور مالیاتی کاری اشتباه و خلاف قانون است زیرا طبق قانون، سرمایه و درآمدهای حاصله باید به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

دکتر جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار شیرازه با تصریح اینکه صندوق توسعه ملی، بانک، متعلق به دولت یا بخش غیردولتی و اشخاص نیست، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی یک ثروت ماندگاری است که باید بماند تا برای ایجاد و خلق ثروت‌های ماندگار بتوانیم از آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نباید هرسال به بهانه‌های مختلف اعتبارات صندوق را کم کنیم، گفت: نباید اینگونه باشد که یک سال به بهانه اینکه منابع ورودی به صندوق توسعه ملی کم بوده و بودجه اعتبارات عمرانی کم است از اعتبارات صندوق کم کنیم و سال دیگر بهانه‌هایی را پیدا کنیم که از درآمدهای صندوق توسعه ملی مالیات بگیریم که این اقدامات این ذهنیت را ایجاد می‌کند که دولت با توجه به مشکلات مالی که دارد حاضر است به هرجا می‌تواند دست‌اندازی کند.

قادری با بیان اینکه وضع مالیات بر درآمد صندوق توسعه ملی به هیچ وجه توجیه‌ ندارد، گفت: باید منابع در صندوق توسعه ملی بماند و در جهت توانمندسازی بخش‌های غیردولتی و تبدیل ثروت‌های غیرماندگار به ثروت‌های ماندگار به کار گرفته شود.

وی تسهیلات صندوق توسعه ملی را عامل افزایش ظرفیت‌های مالیاتی عنوان و اظهار کرد: هیچ توجیهی وجود ندارد که دولت منابع را از صندوق بگیرد و به بهانه وصول مالیات تبدیل به هزینه کند چرا که نقض غرض شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا مجلس هر اقدامی که در جهت رفع این اشکال لازم باشد را انجام می‌دهد، گفت: اجازه نمی‌دهیم از صندوق توسعه ملی مالیات گرفته شود و دولت هم نباید روی این قضیه اصرار داشته باشد زیرا این اقدام جایگاه قانونی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تمدید توافق ژنو تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید مسائل داخلی را به مذاکرات گره بزنیم بلکه باید سعی کنیم توانمندی‌های داخلی را بالفعل کنیم.

قادری بر توجه به حفظ وحدت و ارزش‌های داخلی تاکید و بیان کرد: باید با بی‌اعتنایی به سران استکبار تلاش کنیم که قدرت، جایگاه و اقتدار ملی خود را افزایش دهیم که اگر اینگونه شود به کشورهایی که اکنون بر روی مسائل هسته‌ای مانور می‌دهند و از این طریق ما را تحت فشار قرار داده‌اند این پیغام خواهد رسید که حتی اگر تحریم‌ها و فشارها شدیدتر از این باشد، می‌توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم و اگر به گمان خود بخواهید مسائل هسته‌ای را یک اهرم فشار تلقی کنید، کور خوانده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسائل داخلی را به مذاکرات هسته‌ای گره بزنیم، نه تنها آن‌ها امتیازی نمی‌دهند بلکه سعی می‌کنند هم امتیازات بیشتری بگیرند، هم سطح غنی‌سازی را کاهش دهند و هم مقدار آن را محدودتر کنند.

این نماینده مجلس با تصریح اینکه حتی اگر مسائل هسته‌ای حل شود، سران استکبار بهانه‌های دیگری در حوزه موشکی و حقوق بشر را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: نباید خیلی خودمان را درگیر و معطل مسائل هسته‌ای کنیم بلکه باید تمرکز ما بر تقویت اقتصاد باشد و تمام ظرفیت‌ها را به درستی مورد استفاده قرار دهیم تا بتوانیم خودمان را از کمک و همراهی کشورهایی که چشم دیدن ما را ندارند، بی‌نیاز کنیم.

قادری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا نرسیدن به یک نتیجه خاص در مذاکرات، می‌تواند به قدرت منطقه‌ای ایران لطمه‌ای وارد کند، گفت: خیر، فکر می‌کنم تمدید توافق ژنو در حقیقت یک نوع وقت تلف کردن توسط دنیای استعمار و استکبار است چراکه ما سیاست‌های منطبق بر منطق و معقولانه ارائه دادیم و توانستیم کشورها را یکی پس از دیگری به جمع‌بندی برای همگام بودن با خود برسانیم اما غرب باید بداند که روش‌های زورگویانه و قلدرمابانه جواب نمی‌دهد.

وی با اذعان به اینکه امروز می‌توانیم امنیت متحد استراتژیک آمریکا را در معرض خطر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که ما در محدودیت‌ها و تحریم‌ها رشد کردیم و توانستیم توانمندی‌های داخلی را افزایش دهیم و اکنون هرچند ممکن است تحریم‌ها و تداوم آن‌ها، محدودیت‌هایی ایجاد کند اما در مقابل عزم و اراده پولادین مردم، جوانان و متخصصین ما همه چیز قابل انجام است.

قادری ادامه داد: حتی اگر شرایط سخت‌تر از این هم شود، از دل این شرایط سخت و محدودیت‌ها باید ظرفیت جدید ایجاد کنیم و مغلوب اراده قدرت‌های استکباری نشویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افزایش مناسبات با چین و روسیه را به عنوان گزینه ایران در شرایط فعلی عنوان می‌کنند، گفت: چین و روسیه توانمندی‌های خوبی دارند و باید با افزایش تعامل، از آن‌ها در جهت شکل‌دهی یک ائتلاف در مقابل زورگویی‌های آمریکا استفاده کنیم و تا آنجا که امکان دارد این کشورها را از همراهی با آمریکا و سایر کشورهای زورگو بازداریم.

قادری بر بی‌اعتنایی نسبت به کشورهای استعمارگر تاکید کرد و افزود: معتقدم نه تنها با چین و روسیه بلکه با سایر کشورهایی که توانمندی دارند و می‌توانند کمک کنند و یا حتی کشورهایی که توانمندی ندارند اما استقلال سیاسی و حق رأی دارند و می‌توانند در جهت پیشبرد اهداف ما کمک کنند، باید ارتباطات و تعامل خود را افزایش دهیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تنها راه غلبه بر محدودیت‌ها و مشکلاتی که در مسیر فشارهای ناشی از تحریم‌ها ایجاد شده را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: جز اجرای اقتصاد مقاومتی راهی نداریم و موظیم به درستی مولفه‌های آن را اجرا و در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

قادری بر توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی داخلی تاکید و اظهار کرد: باید با تمام توان تلاش کنیم که از طریق توجه به توانمندی‌هایی که تاکنون مغول مانده و از طریق به‌کارگیری استراتژی اقتصاد مقاومتی، از دست دراز کردن جلو کشورهای استکباری و مسلط خود را بی‌نیاز کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳
0
به امریکا امیدوار نباشید ، امریکا فقط به دنبال ضربه زدن به مردم ایرانست