کد خبر: ۶۳۶۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳

قیمت نان در مرودشت 100 درصد افزایش یافت

از هیچ یک از نانوایی های مرودشت راضی نیستم چون فقط قیمت را افزایش می دهند و هیچ تغییری در کیفیت نان مشاهده نمی شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مرودشت نا، قیمت نان در 18 استان کشور بنا به تصمیمات دولت افزایش یافته است. مجتبی خسرو تاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 30 درصدی قیمت نان خبر داد و دلیل این افزایش را در ارتباط تلفنی با "پایش" اینگونه اظهار داشت: طی 30 ماه گذشته افزایش قیمتی در بخش نان نبوده است و این در حالی است که طی این مدت در بخش خرید گندم از کشاورزان بابت قیمت های تضمینی افزایش نرخ داشتیم.

خسرو تاج همچنین عنوان کرد: بعضی از استان ها سال گذشته پنج درصد افزایش قیمت را داشته اند، بنابراین امسال نسبت به قیمت های سال 92 حداکثر تا سقف 30 درصد می توانند افزایش داشته باشند و تعیین قیمت ها به استاندارها واگذار شده و قیمت باید به گونه ای تعیین شود که رند باشد تا مردم در خرید نان مشکلی نداشته باشند.

اما مشاهدات خبرنگار ما از نانوایی های شهر مرودشت شاهد افزایش نرخ 100 درصدی قیمت نان در نانوایی های این شهر بود در حالی که حداکثر افزایش قیمت از سوی مسئولان ذیربط 30 درصد اعلام شده بود. برخی نانوایی های مرودشت با اختیار خود افزایش 100 درصدی قیمت نان را اعمال کرده و باعث نارضایتی مردم شهر مرودشت شده اند و مردم پس از تماس با مسئولان اتحادیه خبازان مرودشت نه تنها نتیجه ای نگرفته اند بلکه این مسئولان بر کار نانوایان صحه گذاشتند.

عباس روستا یکی از شهروندان مرودشتی بیان کرد: کیفیت نان سنگک در مرودشت با آن موقع که قیمت آن 500 تومان بود هیچ تفاوتی نداشته است و الان قیمت نان سنگک در مرودشت 1000 تومان است که افزایش 100 درصدی داشته است در صورتی که ما در اخبار شنیدیم که حداکثر 30 درصد افزایش قیمت نان را شاهد خواهیم بود در حالی که الان شاهد افزایش 100درصدی نرخ نان هستیم.

نانوایی های مرودشت


وی اظهار داشت: از هیچ یک از نانوایی های مرودشت راضی نیستم چون فقط قیمت را افزایش می دهند و هیچ تغییری در کیفیت نان مشاهده نمی شود.

وی از مسئولان شهرستان نیز خواست در این افزایش 100 درصدی نان تجدید نظر کنند.

وی افزود: بنده بازنشسته هستم و روزی 3 هزار تومان نان باید حداقل بخرم در صورتی که حقوق ماهانه ام 700 هزار تومان است و در ماه حداقل 90 هزار تومان نان باید بخرم.

اسماعیل بهمنی یکی دیگر از شهروندان مرودشت بیان کرد: علی‌رغم تماس های متعدد با بازرسین صنف خبازان تنها جوابی که شنیده ایم این بوده است که این افزایش نرخ 100 درصدی مصوبه فرمانداری بوده است در حالی که در اخبار گفته شده بود استانداران قیمت جدید نان را حداکثر با افزایش 30 درصدی اعلام نمایند.

مهدی نیز به خبرنگار مرودشت نا بیان کرد: از صبح تاکنون در هر جایی مردم از افزایش بی رویه قیمت نان در شهرستان مرودشت ناراضی هستند و تاکنون هیچ مسئولی علیرغم مراجعه متعدد شهروندان در این زمینه پاسخی نداده است.

به گفته یکی از شهروندان اطلاع رسانی مسئولان در زمینه افزایش قیمت نان مناسب نبوده است و این افزایش قیمت در حالت سکوت دست مسئولان خبازی ها را باز گذاشته است به گونه ای که هر یک نرخی را بنا بر سلیقه خود اعمال کند و این باعث افزایش نگرانی مردم شهرستان مرودشت شده است.

مرودشت نا بنا بر رسالت ذاتی خود برای مصاحبه با نانوایی داران اقدام کرد که آنها با توجه به علم به تخلف خود، حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ما نشدند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Germany
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
0
سلام استان فارس رتبه دوم تولید گندم در کشور رادارد واستانهای دیگر از جمله کلان شهر تهران گندم میدهد جالب اینکه در تهران نان سنگک وبربری ارزانتر از شیراز است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
0
چرا در مورد شیراز چیزی نمیگین ؟ اینجا هم که 100 درصد گرون شده !