کد خبر: ۶۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 26 آذر

زیرگذر ستارخان شیراز ترک برداشت/ وقتی همه مسئولان از یک روزنامه تعریف می‌کنند/ از نظر استاندار، این آدم‌ها را باید طلا گرفت

به گزارش شیرازه؛ روزنامه «خبر جنوب» امروز به سید سیوند پرداخته و تیتر زده؛ «عاقبت طرح‌های کارشناسی نشده به کجاها که نمی‌رسد؛ سیوند، سدی که خشک و بی‌آب روی دست فارس ماند». در این گزارش آمده «آن‌چه سیوند را خشکاند خشکسالی نبود به ویژه این‌که 2 سد دیگر در بالادست سیوند هم‌چنان ذخیره آب مختصری برای پایداری دارند. این سد به خاطر جنس سازند زمین شناختی خشکید.» توصیه شهردار شیراز مبنی بر نگران نشدن مردم از ترک زیرگذر ستارخان از دیگر خبرهای صفحه اول این روزنامه است. پاک فطرت گفته که این شکاف ربطی به سازه ندارد و به خاطر طرح زیباسازی اجرا شده در تقاطع ایجاد شده. به نظر، این ترک هر دلیلی که دارد، باید خیلی زود ترمیم شود. همه مردم که این جملات شهردار به گوش‌شان نمی‌رسد که دل نگران نشوند. فرماندار شیراز اما در کارگروه بانوان و خانواده شیراز، در خصوص حقوق زنان مواردی را مطرح که در خبرجنوب امروز منتشر شده. امیری گفته: «امروز مشاهده می‌شود در برابر ساعات کار مساوی و کارکردهای یکسان، زنان از حقوق کمتری نسبت به مردان برخوردارند». او البته این را هم گفته که برگزاری سمینار و حرف‌های زیبا زدن دردی از حوزه زنان دوا نمی‌کند. البته سخنان او در این کارگروه هم ظاهرا دردی را دوا نخواهد کرد.

«ابراز نگرانی رئیس کل دادگستری فارس از روزنه‌های فساد در برخی دستگاه‌ها و نهادها» تیتر یک امروز «عصر مردم» است. «آب در هاون» یادداشت امروز عسلی است که به سبک زندگی و مشکل مسکن پرداخته؛ «یکی از راه‌های تشویق جوانان به ازدواج واگذاری خانه‌های رایگان در بازه‌های زمانی 5 تا 10 ساله به آن‌ها است به طوری که پس از گذشت 5 تا 10 سال بتوانند با پولی که پس انداز کرده‌اند برای خود خانه‌ای تدارک ببینند.» البته قطعا چنین راهکارهایی به ذهن مسئولان نیز می‌رسد اما مشکلات اجرا و به خصوص اعتبار مانع عملی شدن آن می‌شود. به خصوص حالا که دولت، طرح مسکن مهر که باعث خانه دار شدن بسیاری شد را از روی اکراه دارد به پایان می‌رساند. این روزنامه به نقل از پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت در صفحه اول خود تیتر زده؛ «حصر را دولت و قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند پیگیری کنند». البته خدا را باید شکر کرد که این‌گونه است.

«نیم‌نگاه» مانند دیروز، چندین اظهار نظر از مسئولین درباره این روزنامه منتشر کرده تا سالروز آغاز به کارش را پررنگ‌تر کرده باشد. قادری و صادقی دو تن از نمایندگان شیراز و مدیران کل اوقاف، بنیاد مسکن و میراث فرهنگی در این خصوص مواردی را مطرح کرده‌‌اند. همه تعریف کرده‌‌اند و تمجید. ای کاش کسی هم به حرفه‌ای بودن این روزنامه، میزان محتوای تولیدی و حتی صفحه‌بندی آن اشاره‌ای می‌کرد تا سطح انتقادات، ارتقا می‌یافت.

«اموال مردم به نام تعاونی مسکن از دست رفت» یک هشدار قضایی درباره واگذاری زمین‌های زراعی برای ساخت مسکن است که «افسانه» تیتر یک کرده. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفته که دستگاه قضای استان با اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های تعاونی مسکن متخلف که با اقدامات سوء خود سبب تضییع حقوق افراد می‌شوند با قاطعیت برخورد می‌کند. «برگزارکنندگان نمایشگاه شهر زیبا را باید طلا گرفت» را هم استاندار فارس گفته. نخستین نمایشگاه تخصصی «شهر زیبا» با هدف فراهم کردن زیر ساخت و ارتقای زیبایی و مبلمان شهری در شیراز، از روز دوشنبه آغاز به کار کرده است.

نظرات بینندگان