کد خبر: ۶۴۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 27 آذر

شیراز را آب می‌برد؟/ «نیم‌نگاه»ی به یک کیک تولد/ چرا «افسانه» از هاشمی نمی‌خواهد که به عربستان برود؟!

دولتی‌ها حالا تا حدی از توهم خارج شده‌اند و به پرونده عربستان، جدی‌تر از این نگاه می‌کنند که صرفا با خاندان هاشمی حل شود.

به گزارش شیرازه؛ «از کارت یکپارچه شهروندی و کیف پول بانک شهر رونمایی شد»؛ این تیتر یک «نیم‌نگاه» امروز است. اولین همایش حمل و نقل و ترافیک استانی با همت شهرداری شیراز با هدف ارایه و بررسی‌ راهکارهای نوین جهت کاهش ترافیک برگزار شد که پاک فطرت در آن تاکید کرده که باید هزینه تخلفات رانندگی افزایش پیدا کند. ماجرای پرداخت مالی دستگاه‌ها در حوزه وقف هم جالب است. پس از این‌که آیت‌الله ایمانی گفت که فرودگاه باید مبالغی را به دلیل در اختیار داشتن موقوفه‌ها، به حرم شاهچراغ(ع) بدهد، حالا روزنامه نیم‌نگاه به نقل از مدیرکل اوقاف استان تیتر زده که دانشگاه شیراز باید هر چه سریع‌تر اقدام به پرداخت حقوق موقوفه‌ مورد تصرف کند. سومین روز از جشن تولد این روزنامه هم امروز با با رونمایی از یک کیک در صفحه اول انجام شد. ای کاش همراه با این همت عالی، خودانتقادی نیز در دستور کار مسئولان نیم نگاه قرار می‌گرفت تا حداقل لوگوی روزنامه استاندارد می‌شد!

«عصر مردم» به نقل از یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده تیتر زده که «مذاکرات مفصلی با هیئت آمریکایی داشتیم». یادداشت امروز مدیرمسئول این روزنامه به بزرگداشت شهدای دانشجوی استان فارس اختصاص یافته؛ «380 شهید دانشجوی دانشگاه‌های فارس در واقع بخش قابل توجهی از جمع شهدای دانشگاه‌های کشور هستند که اگر امروز می‌بودند هر کدام منشا خدمات ذی‌قیمت و ثروت عظیم ملی به حساب می‌آمدند هرچند آنان خود سرچشمه و معدنی شدند از میراثی که ضامن امنیت آیندگان است تا بیاموزند مرزداران و پاسداران این میهن اسلامی که پایداری این مرز و بوم از چه کسانی به یادگار مانده است». کاریکاتور امروز مربوط می‌شود به بدهی دانشگاه شیراز به اوقاف؛

شیراز را آب می‌برد؟/ «نیم‌نگاه»ی به یک کیک تولد/ چرا «افسانه» از هاشمی نمی‌خواهد که به عربستان برود؟!

«نفت در سراشیبی سقوط» را «افسانه» تیتر یک کرده. قیمت طلای سیاه به زیر 60 دلار رسیده و حالا خیلی از دولتی‌ها و رسانه‌های حامی‌اش دل نگران شده‌اند. چقدر خوب می‌شد افسانه که چندباری خبر و تحلیل درباره سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان منتشر کرده بود، حالا یک درخواستی از آیت‌الله می‌کرد که بیا و برو به سعودی تا بلکه شاید به حرف تو گوش کنند! به نظر می‌رسد دولتی‌ها حالا تا حدی از توهم خارج شده‌اند و به پرونده عربستان، جدی‌تر از این نگاه می‌کنند که صرفا با خاندان هاشمی حل شود. اصلا آیا این پرونده حل می‌شود؟!

تیتر یک امروز «خبر جنوب»، «پرهیز از نظارت صوری بر ساخت و سازها» است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس این را در گردهمایی مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های کشور در شیراز گفته است. «پروژه‌ای در کشاکش مخالفان و موافقان؛ سد تنگ سرخ؛ بودن یا نبودن؟» این عنوان یکی از گزارش‌های امروز این روزنامه است که در آن آمده؛ «مدافعان ساخت سد تنگ سرخ می‌گویند نگران نباشید؛ شیراز را آب نمی‌برد. آن‌ها اطمینان می‌دهند که ساخت این سد در بالادست کلانشهر یک میلیون و 700 هزار نفری شیراز خطر ندارد. اما اکنون اتفاق تازه‌ای افتاده است؛ این بار مخالفان در یک زمینه با مدافعان هم نظر شده‌اند و آن این‌که احتمالا، شیراز را آب نمی‌برد. البته این بدان معنا نیست که مخالفان نسبت به تاثیرات زیست محیطی سد تنگ سرخ اطمینان پیدا کرده‌اند بلکه پس از اتفاقی که در سد لار استان تهران رخ داد آن‌ها می‌گویند بعید نیست سد تنگ سرخ هم به همین سرنوشت دچار شود و آبی در مخزن سد نماند که بخواهد شیراز را آب ببرد»!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳
0
قابل توجه حاج آقا خاطره؟