کد خبر: ۶۴۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۳

امام جمعه خرامه: سزای فتنه گر مرگ است

هرگاه کسی راه ظلم و اختلاف را پیش بگیرد بر مسلمانان واجب است که برای اعتلای کلمه توحید با او بجنگند هرچند که این فتنه گر از مسلمانان باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در آستانه یوم الله 9 دی اظهار داشت: کشتن یک مسلمان گناه کبیره است اما قرآن کریم می فرماید که فتنه گری از قتل بزرگتر است به این معنی که فتنه از گناهان کبیره بزرگتر است.

وی در ادامه به معنوی لغوی فتنه اشاره کرد و افزود: فتنه در اصطلاح به معنی آشوب کردن و سلب آسایش و امنیت از جامعه و ایجاد دو دستگی و مردم را به جان یکدیگر انداختن است.

حجت الاسلام صباحی ضمن عنوان نمودن برخی شبهه افکنی ها و بیانیه های فتنه گران ادامه داد: سران فتنه با القاء شبهات به وسیله زبان و بیانیه های خود، مردم را نسبت به اسلام و مصالح مسلمین دچار شک و تردید کردند که موجب تضعیف انسجام جامعه اسلامی شد.

امام جمعه خرامه بیان داشت: در شدت ناشایسته بودن فتنه همین بس که خداوند برای برطرف شدن فتنه از جامعه اسلامی امر به جهاد و کشتن فتنه گر می دهد و در آیه 193 سوره بقره می فرماید با آنان بجنگید و آنها را بکشید تا فتنه از جامعه برطرف شود پس برای فتنه گران سال 88 سزایی جز مرگ نیست.

وی به صفحه 56 کتاب اسلام و صلح جهانی نوشته سید قطب (ره) اشاره کرد و تصریح کرد: تنها جنگی را که اسلام مشروع می داند و آن را لازم برشمرده، جنگ برای اعتلای کلمه الله است.

حجت الاسلام صباحی ضمن ابراز تاسف برای فتنه گران که به هیچ وجه مایل به توبه نیستند و بر صحت کار خود اصرار دارند اضافه کرد: خداوند در سوره البروج می فرماید کسانی که مردان و زنان با ایمان را در فتنه می اندازند و از گناه خود توبه نکنند و پشیمان نشوند برایشان عذاب دوزخ و آتش سوزان مهیا است.

امام جمعه خرامه در پایان گفت: اسلام برای این آمده است که عدالت را در سراسر زمین بگستراند بنابراین هرگاه کسی راه ظلم و اختلاف را پیش بگیرد بر مسلمانان واجب است که برای اعتلای کلمه توحید با او بجنگند هرچند که این فتنه گر از مسلمانان باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳
0
پس با اجازه شما بریم بکشیمشون. من که رفتم