کد خبر: ۷۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

مسئول بخش وهابیت حوزه علمیه قم: خطر فکری داعش بدتر از خطر فیزیکی آن است

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی گفت: اگر به تمام دنیا بنگریم درمی‌یابیم که از آفریقا تا آسیا همه درگیر جنگ و فتنه هستند و تنها ایران است که وضع خوبی دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، معاونت پژوهشکده حج و زیارت کشور و مسئول بخش وهابیت حوزه علمیه قم در همایش «تبیین اندیشه‌های مهدوی»، با اشاره به اینکه امام عصر (ع) بر ما نظارت دارند، گفت: اگر توجه کنیم که امام زمان (عج) بر اعمال ما نظارت دارند به طور حتم زندگی‌ها درست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان نیاز به یک الگو در جهان دارد، اضافه کرد: غرب تشنه معارفی زلال است که ما باید معارف اسلام ناب محمدی را به بهترین نحو به جهان ارائه کنیم.

این کارشناس علوم مذهبی با یادآوری این مطلب که جریان تندرو وهابی و سلفی می‌خواهد زندگی خودشان را به دنیا القا کنند، افزود: اگر امروز مراقب نباشیم این مسئله گریبان ما را نیز می‌گیرد همان‌طور که گریبان غرب را نیز گرفته و آنان برای بازگشت به اصل خویش اشتباها سبک تکفیری‌ها را پیش‌ گرفته‌اند.

معاونت پژوهشکده حج و زیارت کشور با تأکید بر اینکه باید سیره اهل بیت(ع) را بشناسیم و روش این بزرگواران را در جامعه پیاده کنیم، افزود: جامعه مهدوی جامعه ایست که فرهنگ زندگی اهل بیت(ع) در آن حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه ظاهر سپاه داعش ظاهر سپاه سفیانی ست، اما دلیل نمی‌شود همان باشد، تأکید کرد: اگر به تمام دنیا بنگریم درمی‌یابیم که از آفریقا تا آسیا همه درگیر جنگ و فتنه هستند و تنها ایران است که وضع خوبی دارد.

علیزاده موسوی با یادآوری این مطلب که اینها می‌خواهند هیجان‌ها را تحریک کنند و باید ما برای مقابله با آنان سیره مهدوی را به جامعه جهانی معرفی کنیم، تأکید کرد: داعش فتنه ایست که غرب پشت آن ایستاده است.

وی، داعش را سوپاپ اطمینان برای استکبار دانست و اظهار داشت: خطر فکری داعش بدتر از خطر فیزیکی آن است، نباید اجازه دهیم تفکر آنان در بین هم‌وطنان رسوخ پیدا کند.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به قدرت تشیع در جنگ نرم، افزود: رشد قدرت شیعه باعث شده تا امروز تمام دنیا در برابر شیعه ایستاده باشند.

وی، هدف از خلقت را عبادت و هدف از عبادت را تقرب به خدا دانست و تصریح کرد: باید مردم تقوا کنند و به وسیله ائمه اطهار (ع) به خدا تقرب بجویند.

علیزاده موسوی با اشاره به اینکه زیارت قبور تنها به شیعه اختصاص ندارد، افزود: وهابیت سعی دارد تا با از بین بردن اعتقادات در شیعه نفوذ کند.

نظرات بینندگان