کد خبر: ۶۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

عامل انتحاری جبل محسن+عکس(۱۸+)

«طه سمیر کیال» و «بلال محمد ابراهیم» از اهالی محله منکوبین طرابلس با منفجر کردن خود در منطقه علوی نشین لبنان منجر به شهادت ۹ نفر شدند.
به گزارش شیرازه، شنبه شب فردی انتحاری وارد رستوران عمران واقع در منطقه علوی نشین جبل محسن شد و خود را در میان کسانی که در رستوان بودند منفجر کرد. بر اثر این حادثه تروریستی تعدادی شهید و زخمی شدند درست اندکی پس از این انفجار و در حالی که برخی برای خارج کردن اجساد قربانیان تجمع کرده بودند یک عامل انتحاری دیگر خود را به این مکان رسانده و خود را در میان جمعیت منفجر کرد و این مساله باعث جان باختن تعداد بیشتری شد.

منابع خبری با بیان اینکه در این دو انفجار ۹ نفر شهید و بیش از ۳۷ نفر مجروح شدند، نام این دو عامل انتحاری را «طه سمیر کیال» و «بلال محمد ابراهیم» اعلام کردند که ساکن محله منکوبین طرابلس بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده در خصوص نحوه اجرای این حمله انتحاری، عامل انتحاری نخست ابتدا یک نارنجک به داخل رستوارن پرتاب کرد و پس از آن وارد رستوران شده و خود را میان حاضران منفجر کرد پس از وی نیز عامل انتحاری دوم از راه رسیده و خود را منفجر کرد.

گروه تروریستی جبهة النصرة در بیانیه‌ای که بر روی حساب کاربری مرتبط با خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، مسئولیت حمله انتحاری به منطقه جبل محسن در شمال لبنان را بر عهده گرفت.

حزب الله لبنان با محکوم کردن این حمله تروریستی در بیانیه‌ای مردم و رهبران جبل محسن را به انسجام و بردباری و کشیده نشدن به واکنش‌هایی که اهداف پست جنایتکاران را محقق می‌سازد دعوت کرد.

حزب الله تصریح کرد دستان جنایتکار تکفیری‌ها در این جنایت آشکار و پیداست و اهداف آن روشن است. آنان تلاش می‌کنند در بین ساکنان طرابلس فتنه افکنی کنند.

حزب الله تأکید کرد در این مرحله حساس همگان باید این گروههای تروریستی را که خطری برای کشور ما و همه مردمان آن و اسلام و مسلمانان هستند منزوی کنند.

در این بیانیه آمده است باید همکاری‌ها با ارتش و سازمان‌های امنیتی و نهادهای دولتی در جنگ فرهنگی و اجتماعی و عملی با تروریسم تقویت شود تا این آفتی که آینده امت ما و ملت‌هایش را تهدید می‌کند ریشه کن شود.



منبع: ابنا
نظرات بینندگان