کد خبر: ۶۵۷۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

پایان اختلافات در نی ریز؛ آیت الله فقیه و حجت الاسلام فال اسیری نماز وحدت خواندند

این تجمع به حدی بود که تعدادی از نماز گزاران به علت کمبود فضای مسجد در بیرون از مسجد به اقامه نماز جماعت به امامت امام جمعه نی ریز پرداختند.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز، نماز باشکوه مردم نی ریز همراه با تعیین قبله صحیح در محل مسجد معراج واقع در شهرک شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد.

این تجمع به حدی بود که تعدادی از نماز گزاران به علت کمبود فضای مسجد در بیرون از مسجد به اقامه نماز جماعت به امامت امام جمعه نی ریز پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری دقایقی قبل از اذان مغرب و عشاء در محل مسجد معراج حضور یافته و پس از دقایقی انتظار مردم، امام جمعه نی ریز در محل مسجد حضور یافت و نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه اقامه شد.

امام جمعه نی ریز در این برنامه باشکوه ضمن تشکر از حضور پرشکوه نمازگزاران و تایید قبله صحیح به ایراد سخن پرداخت و گفت: خداوند را شاکرم که مقدماتی را فراهم نمود تا قبله های نماز مشخص شود و خداوند نیز در سایه وحدت و همدلی برکاتش را انشاء الله برای ما مردم نی ریز نازل نماید.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در شهر بیان داشت: قرار بر این است که در چند تا از مساجد شهر توسط عزیزان نماز جماعت خوانده شود و قبله صحیح و درستی که تعیین شده ما نیز به همان قبله نماز بخوانیم. تا ان شاء الله توهمی هم نباشد که بگویند با دو قبله نماز خوانده می شود و از اول هم همین بوده است. از این به بعد همین خواهد بود. البته آن زمان سابق هم طبق قبله هایی که داشتند نماز آنها صحیح بوده ولی الان که وسایل جدید و بهتر و دقیق تر آمده و قبله صحیح با سال نوری مشخص می شود نماز بایستی با قبله صحیح خوانده شود. و شما نیز بایستی در ساخت منازل خود مسئله قبله را لحاظ کنید.

امام جمعه نی ریز با اشاره به اینکه بایستی کاری کنیم تا بعضی ها خیال نکنند نی ریز شهر ذو قبلتین است، افزود: افرادی در داخل و یا خارج از شهر از صحبت های آقایان این جوری استنباط کرده اند که شهر نی ریز دارای دو قبله است و دو جور نماز می خوانند و شما امروز نشان دادید همه ما به سوی یک قبله نماز می خوانیم و این امر نشانگر این است که شهر یکپارچه و یک قبله دارد و شهر ذوقبلتین نیست. و تنها در اسلام یک مسجد وجود دارد که دو قبله دارد و آن مسجد ذوقبلتین در مدینه منوره است.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان کرد: اختلاف در شهر هیچ وقت اختلاف در قبله نبوده و نیست و قبله، قبله بوده و حالا به خاطر حرکت کره زمین یک چند درجه ای فرق می کند و همه هم به یک سمت نماز می خوانند. و ما آنچه وظیفه مان است را انجام می دهیم و قبولش هم در دست اوست.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر و مراسمات جشن پیروزی انقلاب در مساجد و تقارن آن با برنامه های اقامه نماز جماعت مساجد گفت:  از همگان می خواهم  تا در برنامه اقامه نماز و تعیین قبله صحیح که در مساجد شهر برگزار می شود شرکت باشکوه داشته باشید و انشاء الله با هم دلی و هماهنگی ایجاد شده هر مسئله ای قابل حل است و امیدوارم همه ما در یک مسیر حرکت کنیم و وحدت داشته باشیم و خدای ناکرده قدمی را برنداریم که مورد رنجش خاطر امام زمان (ج) شود و از امام خامنه ای تبعیت نماییم.

امیری فرماندار نی ریز بعد از اقامه نماز جماعت و تعیین قبله صحیح، به ایراد سخن پرداخت و از اتحاد و همدلی مردم و روحانیت معظم تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است نماز جماعت و تعیین قبله صحیح روز سه شنبه در محل مسجد کوی سجاد (ع) برگزار می گردد.








نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
safa
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
بعد از سی ساااال!!!!؟؟؟؟
حالا یادشون اومده؟
البته من بعید میدونم دووم دلشته باشه این صلح و اشتیشون.خیلی از مسیولین بخاطر این دوتا توی نماز شرکت نمیکردن.دو قبله
amiroo
سلام...البته
اصلاح اشکال خوبه....حتی اگه بعد از 2000 سال باشه...

قبله حرم حضرت شاه چراغ و سید علاء الدین حسین هم در همین دو سه سال اخیر اصلاح شده و در ساخت و ساز های جدید اعمال شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
قبله صحیح با سال نوری مشخص می شود؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
الهی شکر که بعد از سی شش سال از پیروزی انقلاب بلاخره نی ریز دارای قبله صحیح شد