کد خبر: ۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
در راستای تقویت وحدت در نی ریز:

امام جمعه رئیس مجمع معظمین شعائرالله شد/ سخنان صریح آیت الله فقیه خطاب به مسئولین

اگر خدایی نکرده با مردم طوری رفتار کنید که مردم از حکومت زده شوند، مثل این است که امام زمان را زشت می کنید.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز ششمین نماز وحدت همراه با تعیین قبله صحیح با حضور با شکوه مردم به امامت آیت الله فقیه امام جمعه نی ریز در مسجد امام محمدباقر(ع) نی ریز اقامه شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فال اسیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ائمه جماعات در مساجد، پیشوایان و مسئولین مسجد هستند، بیان داشت: عمران مساجد در تردد در مسجد و  مسجد محوری است. انشا... به برکت دهه فجر همه مساجد به خانه عالم و خادم رسیدگی کنند.

مسئول حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: خدمت آیت الله فقیه عرض شد، اگر موافقت نمایید، مسئولیت و ریاست مجمع معظمین شعائرالله را تقبل فرمایید تا انشا... در مراسمات مذهبی بتوانیم یک تجمع باشکوهی که مجتمع بر تمام شهرستان باشد به وجودآید. ایشان نیز لطف کردند این ریاست را قبول کردند به میمنت و مبارکی انشا....

وی ادامه داد: انشا... اولین جلسه برنامه ریزی هم هفته آینده با هماهنگی امام جمعه و با حضور مسئولین مساجد و هیئات برگزار خواهد شد.

در ادامه آیت الله فقیه با اشاره به وضعیت نامناسب مساجد نی ریز در دوران پهلوی اظهار داشت: الان باید خوشحال باشیم که مساجد زیاد شده و روحانی هست. اگر حوزه های علمیه تقویت شود، این مساجد هم احیا می شوند.

امام جمعه نی ریز تاکید کرد: باید جلو فساد گرفته شود، افرادی که مسلط می شوند باید دین داشته باشند، هر مسئولی که دین دارد، احساس مسئولیت می کند. وقتی دین ندارد، هیچ ارزشی هم ندارد.

وی با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی بین مردم و مسئولین خطاب به مسئولین تصریح کرد: کاری کنید که مردم از حکومت راضی شوند، اگر خدایی نکرده با مردم طوری رفتار کنید که مردم از حکومت زده شوند، مثل این است که امام زمان را زشت می کنید. حواستان باشد اگر دل مردم را بدست آوردید، دل امام زمان را هم بدست آورده اید.

آیت الله فقیه ادامه داد: رضایت مردم را بدست آورید، مردم فقط نسبت به سلامت راضی اند، 70 درصد آمارها نشان می دهد که مردم راضی اند ولی نسبت به مسائل دیگر برعکس، باید عامه مردم به حکومت راضی باشند. اگر تابع رهبرید به مردم کمک کنید.

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) بیان داشت: این مذاکرات اتمام حجت است. ما امیدی به مذاکرات نداریم. امیدمان به خداست. مسئولین به حرف رهبر در مورد اقتصاد مقاومتی واقعا عمل کنند، اگر 20 سال پیش به صحبت های رهبری گوش داده بودید، الان هیچ وابستگی به نفت نداشتیم.

وی تاکید کرد: هر فسادی در جامعه باشد، وظیفه روحانیت است برخورد کند. کسی نگوید چرا دخالت کردید. مسئول امر به معروف و نهی از منکر علما هستند. باید جلو منکر گرفته شود. هر کس می خواهد خوشش بیاید هر کس هم می خواهد بدش بیاید.

امام جمعه نی ریز در پایان گفت: باید با منکر مبارزه کرد، معروف را احیا و دین را ترویج تا جماعت شما قوی شود.

گفتنی است پیش از این ریاست مجمع معظمین شعائرالله را حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری بر عهده داشت. این مجمع در راستای اتحاد هیئات مذهبی نی ریز تشکیل شده و به صورت برنامه ریزی شده مراسمات مذهبی را برگزار می کند.

نظرات بینندگان