کد خبر: ۶۶۴۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
استاندار فارس:

چرا وزرا به فارس نمی آیند/ نمی‌شود که یک نفر حاکم باشد و هرچه گفت بقیه بگویند چشم

برخی دلشان می‌خواهد همه کاره باشند؛ طرف در جایگاهی قرار گرفته و دلش می‌خواهد استاندار، نماینده مجلس، شهردار و مدیرکل باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس ضمن تاکید بر اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای پرداختن به پیشرفت‌هایی است که انقلاب اسلامی برای ایران به ارمغان آورده، از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی و اظهار کرد: طبق گزارش‌های اعلام شده حضور مردم بخش‌ها، روستاها و شهرهای استان فارس گسترده‌تر از سال‌های قبل بود و پیام خوبی برای دنیا داشت که مردم ما علیرغم همه توطئه‌های دشمنان و تحریم‌های 35ساله که به ظالمانه‌ترین شکل ادامه دارد از راه خود منصرف نشده و دلگرم‌تر از قبل، انقلاب اسلامی را پاسداری می‌کنند.

سید محمد احمدی در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه مردم در اطاعت از مقام معظم رهبری و اجرای منویات ایشان هیچگونه فروگذاری و مضایقه‌ای نکرده‌اند، گفت: قدردانی ما از ولی‌نعمتان خود، خدمت بی‌منت به آنان در مراجعاتشان به ادارات مختلف است و افرادی که قصد حضور در عرصه تولید را دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مردم علیرغم اینکه مشکلات فراوان و جوانان بیکار دارند اما وقتی به پای انقلاب می‌رسد همه را نادیده می‌گیرند و عین حضور در جبهه جنگ به طور معناداری در جبهه سیاسی هم حضور پیدا می‌کنند.

احمدی با اشاره به حضور خود و معاونین استانداری در 9شهرستان فارس در ایام دهه فجر اعلام کرد: در این ایام ‌هزار و 29 پروژه با اعتبار هزار و 605 میلیارد تومان در استان فارس افتتاح شد از جمله اینکه در جنوب فارس اقدامات خوبی توسط برق منطقه‌ای انجام و افت ولتاژ و مشکلات برق صنعتی رفع شد.

نماینده ارشد دولت در فارس با بیان اینکه دولت با تدبیر در دل مردم ایجاد امید کرده است، تصریح کرد: دولت تلاش‌های خوبی در تمام سطوح سیاسی و اقتصادی انجام داده که نتایج آن کاهش نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی و رونق کسب و کار بوده است.

به تعویق افتادن سفر استانی وزرا حرکت جالبی نیست

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس تلاش دولت در حوزه سلامت را قابل تقدیر عنوان و تصریح کرد: تلاش‌های وزیر بهداشت و حضور فعال وی در استان‌ها قابل تقدیر است برعکس برخی وزرایی که انتظار می‌رود حضور ثمربخشی در استان داشته باشند اما مرتب سفرهایشان به تعویق می‌افتد و این حرکت جالبی نیست در حالی که یک سال و نیم از عمر دولت می‌گذرد اما مردم برخی وزرا را در استان‌ها ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت و وزیر نیرو در زمینه حضور در استان‌ها خوب عمل کردند، نفس حضور را خیلی مهم توصیف و خاطرنشان کرد: حضور بین مردم کمترین وظیفه ما است و در مدت تصدی مسئولیت، در برخی شهرستان‌ها مانند لار بیش از پنج بار حضور یافته‌ام، به کازرون، جهرم، نورآباد و سایر شهرستان‌ها چندین بار سفر کرده‌ام اما برخی مدیران‌کل استان حتی یک‌بار از شهرستان‌ها بازدید نکرده‌اند و این در حالی است که نفس رفتن بین مردم، آن‌ها را دلگرم می‌کند و آنان نیز بهتر مشکلات ما را درک خواهند کرد.

استاندار فارس ضمن تصریح اینکه انجام برخی امور در کشور منوط به نتیجه مذاکرات شده است، تاکید کرد: نباید با تحریم یا کنار نیامدن ابرقدرت‌ها، فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و توسعه‌ای ما متوقف شود چرا که در کشور همه امکانات در اختیار ما قرار دارد و رهبر معظم انقلاب راه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی داخلی را ترسیم کردند و مجلس و دولت خود را آماده تبیین و اجرای آن کرده‌اند.

خیلی از مسئولان اعتقادی به مصوبات سفر آقای احمدی‌نژاد نداشتند

احمدی با اشاره به حضور 18نماینده مردم فارس در مجلس، سیستم چانه‌زنی استان فارس درخصوص تخصیص اعتبارات را قوی توصیف و تصریح کرد: در مورد اعتبارات گلوبال وزارتخانه‌ها هر مدیری بتواند بیشتر چانه‌زنی کند موفقیت بیشتری خواهد داشت و نمایندگان فارس نیز در این خصوص همراهی می‌کنند به عنوان نمونه درخصوص پنج پتروشیمی فارس که تنها تابلو آن به زمین زده شده بود با عزمی جزم به اتفاق اعضای مجمع نمایندگان استان در دفتر آقای لاریجانی و با حضور وزیر نفت به صورت جدی مسئله را پیگیری کردیم و در حالی که خیلی از مسئولان اعتقادی به مصوبات سفر آقای احمدی‌نژاد نداشتند اما بحث اتان‌گیری از پالایشگاه مُهر در آن جلسه تصویب و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است. همچنین کارهای فاینانس و مالی 5پتروشیمی انجام و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده که با زمان‌بندی 40ماهه به بهره‌برداری می‌رسند.

به اعتقاد وی، تعداد نمایندگان استان فارس نسبت به استانی که تنها چهار نماینده دارد یک مزیت محسوب می‌شود و می‌توان از این طریق اعتباراتی خارج از اعتبارات مصوب وارد فارس کرد کما اینکه در سال گذشته 350میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوبات وارد استان شد.

استاندار فارس با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه چرا درخصوص جذب اعتبارات بیشتر از طریق کمیسیون تلفیق تلاش نمی‌کنید، توضیح داد: کمیسیون تلفیق جای ما نیست اما تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌ها حداکثر بهره‌گیری را داشته باشیم از جمله اینکه قبل از تدوین بودجه، جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و همه کاره بودجه یعنی آقای نوبخت را به فارس دعوت کردیم و توانستیم 10درصد و در برخی موارد 100درصد اعتبارات سال 94 را نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

احمدی با تاکید بر گرفتن بودجه گلوبال وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: در یک ملاقات با وزیر راه و شهرسازی توانستیم هزار تن قیر برای جاده‌های جنوب فارس دریافت کنیم و اکنون برای فعال بودن و اتمام پروژه آزادراه شیراز- اصفهان تلاش می‌کنیم.

وی از اختصاص یافتن فاینانس راه‌آهن شیراز- بوشهر خبر داد و افزود: برای فاینانس راه‌آهن شیراز- لار و شیراز- پل‌گهر و همچنین ساخت سد سمیرم که آب آن به آباده منتقل می‌شود، امروز با هیات بحرینی که کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاران هندی، عربستانی و اماراتی بودند ملاقات کردیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار شیراز گفت: شیراز یک سوم جمعیت استان فارس را در خود جای داده است بنابراین اگر شیرازی آباد و بانشاط داشته باشیم، 101 شهر دیگر فارس نیز از شیراز الگو می‌گیرند و آباد می‌شوند.

احمدی با بیان اینکه شیراز در کشور و منطقه شهری مطرح است، گفت: شیراز یکی از ایستگاه‌های مورد بازدید مسئولین و گردشگران خارجی است که نمی‌توان نسبت به مسائل آن بی‌توجه بود و از این رو معاون اول رئیس‌جمهور به صورت کتبی و شفاهی قول داد خط اول مترو شیراز تا سال 95که باید به طور کامل به بهره‌برداری برسد را تامین اعتبار کند.

وی با بیان این که اعتبار خط دوم آبرسانی شیراز از 150میلیارد تومان به 350میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بیش از 30درصد پروژه خط دوم انجام شده و باید توجه داشت که مشکل اصلی شیراز در آینده کمبود آب است.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به کاهش آب‌های زیرزمینی و رسیدن آب از عمق 30متر به 300متری ادامه داد: با وجود زلزله خاموش یعنی وضعیت خشکسالی که در استان داشته‌ایم، بیکاری در شهرستان‌ها بیشتر خواهد شد چراکه در خیلی از شهرستان‌ها هیچگونه صنعتی وجود ندارد و چون تنوع معیشتی نیست و جز کشاورزی، باغداری و دامداری راه درآمدی ندارند و به دلیل بی‌آبی راهی پیش پای مردم نمانده و ناچار مجبور به مهاجرت به شیراز خواهند شد که لازم است زیربناهای و امکانات این شهر پاسخگوی سیل مهاجران باشد.

وی در ادامه با یادآوری این که استان‌های همجوار فارس همطراز آن نیستند، خاطرنشان کرد: در فارس علاوه بر مهاجران درون‌استانی، مهاجرانی از استان‌های همجوار نیز داریم.

استاندار فارس به لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها درخصوص تشدید مهاجرت‌ها به شیراز اشاره و تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله برق، گاز، مخابرات و به ویژه راه و شهرسازی باید در بحث‌های مختلف شهرداری را یاری کنند و انتظار است بدون کارشکنی و مضایقه به شهرداری کمک شود که در این راستا کمیسیون بین بخشی برای حل و فصل مشکلات شهرداری و سایر دستگاه‌ها را تشکیل داده‌ایم.

احمدی با اشاره به هدف‌گذاری بودجه 2 هزار و 600میلیارد تومانی شهرداری شیراز تصریح کرد: بودجه شهرداری زمانی محقق می‌شود که مردم از عملکرد شهرداری رضایت داشته و به موقع عوارض خود را بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اذعان به اینکه متاسفانه حواشی و گرفتاری‌هایی برایمان درست می‌شود که به کارهای اصلی نمی‌رسیم، گفت: شاید برخی هم بدشان نیاید حاشیه و جدال‌های بی‌حاصل ایجاد و مسئولین را مشغول کنند اما باید توجه کرد کشوری که همه دنیا علیه آن هستند و از پس تحریم‌ها برمی‌آید و منظم در امور است بخاطر همدلی‌ها بوده است.

نمی‌شود یک نفر حاکم محل باشد و هرچه گفت بقیه بگویند چشم!

احمدی بر اینکه باید تنگ‌نظری‌ها کنار رود و هرکس به سهم خود قانع باشد، تاکید و اظهار کرد: برخی دلشان می‌خواهد همه کاره باشند؛ طرف در جایگاهی قرار گرفته و دلش می‌خواهد استاندار، نماینده مجلس، شهردار و مدیرکل باشد، اما اینگونه نمی‌شود که یک نفر حاکم محل باشد و هرچه گفت بقیه بگویند چشم!

وی حدیث حضرت علی(ع) مبنی بر داشتن تقوای الهی و نظم در امور را به مدیران متذکر و خطاب به آنان گفت: نظم در امور یعنی تقسیم کاری که انجام شده و هرکس باید در چارچوب‌ها به وظایف خود عمل کند و به حواشی اصلا توجه نکنید. همچنین با نمایندگان هماهنگ باشید که اگر بتوانید 100هزار تومان اعتبار بیشتر از مرکز بگیرید هم خوب است.

استاندار فارس بخشی از عمران و توسعه فارس را مدیون نمایندگان این استان در مجلس دانست و افزود: از نمایندگان فارس در مجلس برای ایجاد عمران و توسعه فارس تشکر می‌کنم چراکه بسیاری از مشکلات را شاید ما مسئولین به تنهایی نتوانیم پیگیری کنیم اما نمایندگان علیرغم اینکه وظیفه آنان تصویب و نظارت بر قوانین است اما مشکلات حوزه‌های انتخاباتی خود را نیز پیگیری و حل کرده‌اند.

مدیر ارشد اجرایی فارس ضمن ابراز رضایت از میزان اعتبارات تخصیص یافته سال 93 اظهار امیدواری کرد که در سال 94 نیز اعتباراتی متفاوت از امسال داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه دولت به مردم وعده‌هایی داده است که ما نیز به عنوان شاخ و برگ‌های این دولت باید در راستای تحقق وعده‌ها و حل مشکلات تلاش کنیم، گفت: امیدوارم در سال 94 با انگیزه‌تر و فعال‌تر از گذشته عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سال پر مشغله‌ای را به واسطه دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، خطاب به مدیران حاضر در جلسه اظهار کرد: استانداری و فرمانداری کار انتخابات را انجام می‌دهند و سایر دستگاه‌ها با درک وضعیت و شرایط به وظایف بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگی و سایر وظایف مربوطه خود عمل می‌کنند.

در ادامه جلسه ساسان تاجگردون، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: در مورد سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش(ساترا)، 41 دستگاه هنوز نماینده‌ای به دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری معرفی نکرده و تنها 20 دستگاه و 23 شهرداری اقدام لازم را انجام داده‌اند ضمن آن که 18 فرمانداری نماینده خود را معرفی کرده و 11 فرمانداری نیز اقدام نکرده‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
0
اقای احمدی دلیل عدم حضور یابه تعویق افتادن حضور مقامات مدیریت ضعیف شماست.مدیریتی که با وعده وعید دادن به این و ان وگدایی پست بدست اوردید. مدیریتی که قبیله ای وعشیره ای است. مدیریتی که سرو ته ندارد .استانداری که دوام وبقای پست خود را در حضور در مراسم ختم این وان میداند.البته که کسی به استان تحت مدیریت او پا هم نمد گذارند.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
0
سلام
انجام پروژه های دولت قبل مردانی از جنس دولت قبل می خواهد نه ...!
حسین
سلام بویژه از جنس رحیمی و مشایی و خاوری ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
0
آفرین
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
0
مردان دولت قبلتم دیدیم خوب بردندوخوردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
0
دکتر سلام

اگر یک مورد حتی کوچک از خوردن و بردن دولت پاک و مردمی سراغ داشتید زمین و زمان را به هم وصل می کردید!
انهایی هم که خوردند یا بردند دست پرورده دولت های قبل بودند نه دولت احمدی مردمی!کارآموزان دهه هفتاد و دزدان دهه هشتاد!
شما از سر بی انصافی ، خدانشناسی، بداخلاقی و بوقچی گری تخلفات افراد غیر دولتی و یا محدود افراد دولتی که قبل از ورود به دولت خلافی داشته اند کرده اید چکش برای زدن بر سر رییس جمهور شجاع،استکبارستیز، ضد ثروت و ضد قدرت و مردمی!
اگر راست می گویید چرا یک بار در مورد دزدی مثل روز روشن چنبره زدن بر دانشگاه آزاد با سرمایه ای حدود 500 هزار میلیارد تومان که از جیب و مال بیت المال است دم نمی زنید؟
چرا از وزیران بعضا هزار میلیاردی دولت کنونی و یا دولت های گذشته دم نمی زنید؟چرا از غارتگرانی که هم اکنون در اروپا و امریکا از اموال غارت شده می چرند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به باد دشمنی گرفته اند و حتی سر در اخور دشمنان قسم خورده دارند دم نمی زنید؟چرا در مورد سران فتنه ای که به تعبیر رهبر بزرگوار انقلاب در سال 88 بر رای مردم تاختند و انقلاب را تا لبه پرتگاه سقوط بردند دم نمی زنید؟چرا زبانتان بر روی اقازاده های با فسادهای انچنانی بسته است ؟
کاسه گدایی را زمین بگذارید و بوق های باطلی که صدای نفاق و کفر ازشان بیرون می آید رها، به دامن امن اسلام و اسلامیان واقعی برگردید باشد در سایه امام زمان عاقبت به خیر شوید.