کد خبر: ۶۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

پاسارگاد نیازمند مرکز اهدای خون

شهرستان پاسارگاد با داشتن حدود 35 هزار نفر جمعیت، پایگاه انتقال خون ندارد که احداث پايگاه انتقال خون دراین شهرستان از جمله مطالبات مردم اين شهرستان از مسولان شهرستانی و استانی می باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیـــرازه به نقل از طنین پاسارگاد، توسعه فرهنگ اهدای خون در بین مردم از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود ودر هر زمانی، خون در حیات انسان نقشی رمزآلود، اسرارآمیز و حتی جادوگرانه داشته و هستند بیمارانی مانند تالاسمی و هموفیلی که اهدای خون برای آنها نقش حیاتی دارد.

اما در این میان اهدای خون یک وظیفه اجتماعی و انسانی و از جلوه های مشارکت عمومی در سلامت جامعه است و  زمانی صورت می گیرد که فردی سالم داوطلبانه درخواست کند که مقداری از خونش را برای مصارف درمانی و نجات جان انسان‌ها اهدا کند.

شهرستان پاسارگاد با داشتن حدود 35 هزار نفر جمعیت، پایگاه انتقال خون ندارد که احداث پايگاه انتقال خون دراین شهرستان از جمله مطالبات مردم اين شهرستان از مسولان شهرستانی و استانی می باشد.

در شرايطی كه شهرستان پاسارگاد به دليل موقعيت جغرافيايی خصوصا بحث حادثه خيز بودن محورهای ارتباطی با سوانح متعدد رانندگی روبروست ، احداث يك پايگاه انتقال خون از نيازهای ضروری اين شهرستان است.

با وجود داوطلب اهدای خون در شهرستان پاسارگاد تنها گاهی در برخی مناسبت ها از شهروندان متقاضی اهداء خون ، خونگيری می شود اما به دليل محدوديت، بسياری از علاقمندان موفق به اهدای خون نمی شوند و مجبور هستند  جهت اهداء خون به  مرکز استان مراجعه کنند.

در این راستا شهرستان پاسارگاد نیازمند احداث پایگاه انتقال خون است و با توجه به ظرفیت‌های پاسارگاد و تقاضای آحاد مردم در خصوص احداث پایگاه انتقال خون در سطح شهرستان ازمسئولان استانی و شهرستانی به ویژه مدیرکل انتقال خون استان خواستارند.

علی اصغر مهر آور مدیر روابط عمومی بیمارستان امام جعفر صادق(ع) در این باره می گوید: افرادی که اهدای خون مستمر دارند، یعنی حداقل سالی دوبار خون اهداء می‌کنند کمتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند و از سلامت بیشتری برخودار هستند.

وی افزود: با هماهنگی که  هر سه ماه یک بار با تیم سیار انتقال خون شیراز صورت می گیرد، این تیم با حضور در شهرستان پاسارگاد اقدام به خون گیری از داوطلبان می کند که با استقبال چشم‌گیری انجام می شود،بسیاری از داوطلبان که در این طرح شرکت می کنند به دلیل کمبود وقت و نامناسب بودن شرایط خیلی از داوطلبان موفق به اهدای خون نمی شوند.

مهر آور افزود: با توجه به استقبال خوب شهروندان پاسارگادی، مرکز اهدای خون نیاز ضروری شهرستان است. از مسولان ومتولیان امر خواستاریم برای  برطرف کردن این نیاز شهرستان، پیگیری لازم را انجام دهند.

نظرات بینندگان