کد خبر: ۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

«جمعه بازار هنری» شیراز گامی در تقویت اقتصاد هنر + عکس

جمعه بازار هنری که بعد از چندین سال وقفه و تعطیلی بار دیگر برای عرضه و فروش صنایع‌دستی هنرمندان در شیراز برپا شده گامی کوچک در مسیر تقویت اقتصاد هنر است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، پس از چندین سال وقفه بار دیگر جمعه بازار هنری شیراز با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با مشارکت هنرمندان برقرار شده است.

در زمانی که بحث اقتصاد هنر و تقویت آن مورد توجه اهل هنر و مسئولان قرار گرفته است جمعه بازار هنری برای عرضه و فروش صنایع دستی و کمک به معیشت هنرمندان به صورت هفتگی در گالر‌ی‌های شیراز برگزار شده است.

در این بازار هنری آثار هنرمندان در حوزه‌های مختلف از جمله  نقاشی، سفال، کتیبه‌های نقش برجسته، مجسمه‌های چوبی، هنرهای تجسمی، زیورآلات و بدلیجات، کیف، پوشاک هنری پارچه‌ای و چرمی و غیره به معرض فروش گذاشته می‌شود.

جمعه بازار هنری شیراز

خسرو قضاوتی، مسئول هماهنگی جمعه بازار هنری شیراز در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره دلیل برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه شیراز از جمله شهرهای هنری کشور است و با تحقیقاتی که در طول 3 ماه صورت گرفته جمعه بازار هنری در این شهر راه‌اندازی شده است تا هنرمندان بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.

وی در مورد ایده برپایی چنین جمعه بازارهایی گفت: ایده برپایی چنین نمایشگاهی از جمعه‌بازارهای هنری تهران و اصفهان گرفته شده است.

قضاوتی در مورد استقبال مردم از جمعه بازار هنری شیراز عنوان کرد: با وجود کیفیت، قیمت مناسب و زیبایی آثار تاکنون استقبال مردم برای خرید این آثار کم بوده است.

جمعه بازار هنری شیراز

به گزارش تسنیم، جمعه بازار هنری شیراز از سه هفته پیش در گالری «مانی» افتتاح  شد و این هفته گالری «طرح» میزبان هنرمندان برای عرضه و فروش صنایع دستی و آثار هنری آنها بوده است.

این بازار هنری جمعه هر هفته از ساعت 11 تا 18 در یکی از گالری‌های شهر شیراز دایر می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان