کد خبر: ۶۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

نفع سعادتشهر از حضور این همه گردشگر چیست؟

فاصله این شهر با مجموعه جهانی پاسارگاد حدود 15 کیلومتر می باشد که گردشگران خارجی وداخلی پس از بازدید از این مجموعه، شهرستان پاسارگاد را ترک می کنند و به شهر سعادتشهر مرکز شهرستان وارد نمی شوند.

به گزارش شیرازه پدیده نوین گردشگری که بر خاسته از افزایش اوقات فراغت است" به تدریج در تمامی جوامع جهان رسوخ کرده و از جنبه های گوناگون " آثار بسیار مثبت یا منفی به بار آورده است.

طنین پاسارگاد در یادداشتی نوشته است: امروزه بهترین بخش از اوقات فراغت افراد در جامعه های گوناگون به گردشگری اختصاص یافته است.از این رو در جنبه های گوناگون زندگی بشریت معاصر تاثیر فراوان می گذارد.گردشگری اقتصاد جهانی را کاملا تحت تاثیر قرار داده است و منبعی مهم برای شکو فایی اقتصاد کشورهای در حال توسعه و بر قرار کننده توازن مالی در اقتصاد بین الملل کشورهای فقیر و غنی است و زندگی اجتماعی را با ایجاد مشاغل گوناگون و ارتقای سطح درآمد طبقات وسیعی از مردم را تغییر می دهد.تاثیر گردشگری بر سیاست،فرهنگ،آداب و رسوم و خلاصه همه جنبه ها و مظاهر فرهنگی و معنوی گردشگران و مردم مناطق مورد بازدید بسیار قابل توجه است.

شهرستان پاسارگاد به دلیل داشتن آثار فاخر باستانی و مذهبی مکانی برای مسافران و گردشگران کشور وسایر نقاط جهان در همه فصول سال به خصوص در ایام عید نوروز و تابستان می باشد.

مرکز شهرستان پاسارگاد شهر سعادتشهر می باشد که خود این شهر نیز دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که کمتر شناخته شده است.

فاصله این شهر با مجموعه جهانی پاسارگاد حدود 15 کیلومتر می باشد که گردشگران خارجی وداخلی پس از بازدید از این مجموعه، شهرستان پاسارگاد را ترک می کنند و به شهر سعادتشهر مرکز شهرستان وارد نمی شوند.


در حالی که شهر سعادتشهر در اندازه خود و به نسبت جمعیت و وسعت  می تواند مسافران زیادی را در خود جای دهد،اما هنوز حضور این همه گردشگر در شهرستان پاسارگاد نفعی برای شهر سعادتشهر نداشته است.

سهم این شهر از گردشگر و مسافر تنها مقدار بسیار زیادی زباله است و تاکنون هیچ نفعی از این رهگذر عاید شهر سعادتشهر نشده است.

موضوعی که دراین گزارش مطرح می شود این است که تا چه زمانی هزاران گردشگر خارجی وداخلی روزانه به این شهرستان وارد می شوند و خیلی از این افراد حتی نام سعادتشهر را نشنیده اند و یا حتی کوچکترین اطلاعاتی از این شهر ندارند ،موضوعی که مسولان شهرستان پاسارگاد و مدیریت شهری سعادتشهر باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند تا شهر مظلوم سعادتشهر نیز از حضور و وجود این همه گردشگر سودی عایدش شود.


 

 

نظرات بینندگان