کد خبر: ۶۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

نازیبایی های یک شهر زیبا + تصاویر

این روزها اگر به کوچه ها و خیابان های سعادتشهر نگاهی بیندازید، تبلیغات اقتصادی آژانس ها و بازاریان و..... به دیوار منازل مسکونی، کوچه ها،دکه ها، مغازه ها، مدارس و ادارات را مشاهده می کنید که با بدترین شکل و شمایل بر روی دیوارها نوشته شده اند.
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، این روزها اگر به کوچه ها و خیابان های سعادتشهر نگاهی بیندازید، تبلیغات اقتصادی آژانس ها و بازاریان و..... به دیوار منازل مسکونی، کوچه ها،دکه ها ، مغازه ها، مدارس و ادارات را مشاهده می کنید که با بدترین شکل و شمایل بر روی دیوارها نوشته شده اند.

 این پدیده همیشه محدود به دیوارها نیست بلکه سطل زباله ها و درب منازل و تیر برق ها و …نیز از این پدیده در امان نیستند و این یکی از کارهای غیر متعارف که  تقریبا در  تمامی شهرها رایج شده است. تبلیغات شهری بر اساس قانون باید در محل‌های مناسب و با در نظر گرفتن حفظ زیبایی و نظم شهر انجام شود که متاسفانه این امر تاکنون در شهر سعادتشهر به عنوان مرکز شهرستان پاسارگاد محقق نشده است.

دیوار نویسی و اقدامات اینچنینی چهره شهر را مخدوش والبته زشت می کند و یکی از عوامل نازیبایی شهر است و نشان دهنده ی وجود مشکلات فرهنگی در جامعه محلی می باشد.

در شهر سعادتشهر حتی دیوارهای ساختمانهای اموزشی، فرهنگی و دانشگاه ها هم هیچ گونه زیبا سازی نشده و حتی از مکانهای متروکه هم مخدوش تر و زشت تر می باشد.

این موضوع در حالی است که در بسیاری از کشورها و حتی برخی از شهرهای داخل کشور توانسته اند با زیبا سازی محله های شهر با نقاشی بر روی دیوار  و دیوار نویسی های جذاب نه تنها به زیبا سازی شهر خود کمک کرده اند، بلکه از همین راه توانسته اند جذب گردشگر داشته باشند، موضوعی که مسولان شهری سعادتشهر می توانند با قدری خلاقیت این موضوع را عملیاتی کنند.

در تصاویری زیر برخی از دیوار نوشته هایی  می بینید که جلوه  شهر سعادتشهر مرکز شهرستان گردشگری پاسارگاد را نازیبا وزشت کرده است.

نظرات بینندگان