کد خبر: ۶۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 23 اردیبهشت 94

نان و نواهای صدرا برای خیلی‌ها!/ موج بیماری ایدز بین جوانان 18 تا 25 سال

مطالب گوناگونی در روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد. از تغییر محل برگزاری نماز جمعه شیراز تا نمایشگاه کتاب تهران که روز هشتم خود را به شیراز اختصاص داده است.

سالادبه گزارش شیرازه؛ گزیده‌ای از روزنامه‌های صبح فارس را تقدیم شما خوانندگان عزیز می‌کنیم:

سالاد امروز بین المللی تیتر زده. از موضوع مذاکرات که تیتر یک این روزنامه است تا موضوع حمله به یمن که در قالب عکس صفحه اول و با تیتر: «پزشک یمنی: حملات عربستان نزدیک به دو هزار کشته و شش هزار مجروح بر جای گذاشته است» به چاپ رسیده است.

از این هفته قرار است نماز جمعه در شبستان شاهچراغ(ع) برگزار شود. رییس حوزه تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) با بیان این خبر گفته همه تدابیر لازم برای برگزاری دائم نمازجمعه در این شبستان آماده شده است. این خبر در صفحه سوم این روزنامه خودنمایی می‌کند.

استاندار در همایش مشاوران وزرا و استانداران در تجلیل از نجابت ایثارگران گفته: «تا کنون هیچ مطالبه‌ای نداشته‌اند». وی ضمن این حرف گفته: «یکی از مشکلات اصلی جامعه ایثارگری مشکل اشتغال فرزندان فارغ التحصیل آنها می باشد». این خبر از جمله اخبار داخلی این روزنامه است.

سالاد شهردار صدرا با اعضای شورای این شهر سری به دفتر این روزنامه زده و در این بازدید گفته: «موقوفه بودن صدرا جلوی توسعه این شهر را گرفته است». وی همچنین گفته : «افراد زیادی از این شهر به نان و نواها رسیده اند».

«سوغات دولت تدبیر و امید نصیب چه بخش هایی می شود؟» تیتر دیگری در صفحه نخست است که ریز مصوبات سفر استانی دولت برای شهرستان‌ها را به چاپ رسانده است. نکته حائز اهمیت این مصوبات این است که سوغات دولت نصیب دو شهرستان گراش و خرم بید نشده است ولی در عوض لار بیشترین سوغاتی دولت را نصیب خود کرده است.

رییس سازمان صنعت و معدن با بیان اینکه تمامی اکتشافات و بهره برداری از معادن بهرام گور توسط دولت انجام می‌شود اعلام کرده: «همه مجوزهای معدنی خصوصی در مطقه بهرام گور باطل شد». این اقدامات در راستای مصوبه سفر اخیر دولت به فارس است که برای احیای این معادن دستوراتی از جانب رییس جمهور صادر شد و متعاقب آن رییس سازمان صنعت و معدن قول داد اتفاق نگران کننده‌ای نیفتد.

تغییر مکان برگزاری نماز اولین خبر داخلی این روزنامه است. در کنار این خبر تیتری نگران کننده‌ی «موج جدید بیماری ایدز در بین جوانان 18 تا 25 سال» به چشم می‌خورد. معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اعلام این خبر از اوضاع نابسامان در مورد گرایش جوانان به مواد مخدر هم گفته است. اما سوال اینجاست که مسئولان در این رابطه چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

امروز چهار صفحه به مناسبت هفته شیراز به این روزنامه اضافه شده که به بررسی اتفاقات و وقایع فارس در این هفته پرداخته است. نگاهی به شیراز از زاویه گردشگری  و تاریخی محور دیگر مطالب این ویژه‌نامه است.

سالاد روز هشتم نمایشگاه کتاب تهران به شیراز اختصاص یافته است. در همین راستا مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفته: «فارس، روز هشتمیِ نمایشکاه بین المللی کتاب تهران شد». این موضوع با عکسی از نمایشگاه در صفحه نخست سبحان تیتر شده است.

آیت الله ایمانی در واکنش به اعلام تاریخ اعدام شیخ نمر گفته: «آل سعود، خود را برای عواقب اعدام شیخ نمر آماده کند». این خبر در کنار خبر تشییع پیکرهای مطهر شهدا در شیراز در صفحات داخلی این روزنامه به چشم می‌خورد.

سالاد «روز هشتم به نام فارس» را تیتر کرده که مربوط به هشتمین روز نمایشگاه کتاب تهران است که برنامه‌هایش با محوریت فارس اجرا می‌شود.

یادداشت امروز این روزنامه اما به موضوع «فروش کلیه» اختصاص یافته و افزایش میزان فروش کلیه را ناشی از فقر و درماندگی مردم خوانده. نگاهی آماری به موضوع افزایش بیماران کلیوی و علل آن، همچنین بررسی عملکرد سازمان‌های مسئول در این زمینه از دیگر محورهای این یادداشت است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در سفر خود به شیراز که برای اختتامیه جشنواره ملی رویش آمده گفته: «نقد دانشجویان بر مدیران بزرگترین معروف است». حال آنکه دولت سابقه خوبی در برخورد با منتقدان ندارد و منتقدان دولت بارها و بارها توسط دولت تحقیر شده‌اند. وی همچنین در مورد شیراز گفته: «شیراز شهر گل و طراوت است نه سنگ و کلوخ».

سالاد علاوه بر تیتر یک و عکس امروز صفحه اول خود، یک صفحه را هم تمام و کمال به گفت‌وگو با جهانگیری، معاون اول رییس جمهور اختصاص داده است. آن هم به نقل از یکی از خبرگزاری‌ها!

یکی از اخبار داخلی این روزنامه اما به موضوع دیدار مدیر کل آموزش و پرورش و صداوسیمای فارس اختصاص یافته است. هر دو طرف طی این دیدار تاکید بر «شناسایی و معرفی چهره های موفق دانش آموز و فرهنگی در شبکه استانی» تاکید کرده‌اند.


نظرات بینندگان