کد خبر: ۶۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

تشکیل 14 پرونده زمین خواری در شهرستان کوار

احکام 12 فقره از این پرونده ها اجرا شده و 2 فقره در دست اقدام است و با نظارت و پیگیری ها در چند روز آینده به اجرا در می آید.
به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، اکبر حقیقی نیک دادستان شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ و صیانت از حقوق بیت المال و خصوصاً اراضی ملی، اقدامات بسیار خوبی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کوار صورت گرفته است.

حقیقی نیک از تشکیل 14 فقره پرونده زمین خواری و تعرض به اراضی ملی در شهرستان کوار خبر داد و افزود در فرودین ماه 94 و همزمان با ایام تعطیلات نوروز با همکاری ادارات منابع طبیعی و آگاهی کوار اقدام به تشکیل اکیپ گشت و نظارت در سطح اراضی ملی شهرستان نمودیم و در این راستا 4 فقره پرونده برای افرادی که مبادرت به تصرف و تخریب اراضی ملی کرده بودند تشکیل و دستورات قانونی در خصوص توقف عملیات اجرایی و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته صادر شد.

دادستان کوار با اشاره به اینکه بنای دادسرا این است که نسبت به این گونه جرائم با اهتمام ویژه ای موضوع تعقیب و رسیدگی شود افزود: آمار اجرای احکام در این خصوص 14 فقره می باشد که 12 فقره از آنها اجرا شده و 2 فقره در دست اقدام است و با نظارت و پیگیری ها در چند روز آینده به اجرا در می آید.

حقیقی نیک تصریح کرد: مجموعه ی اجرای احکام و نیروی انتظامی را موظف کرده ایم که نسبت به اجرای احکام قطعیت یافته و برگرداندن حقوق از دست رفته در خصوص اراضی ملی به طور جد و قاطع اقدام نمایند.

دادستان کوار با هشدار به اشخاصی که در سطح شهرستان قصد تعرض به حقوق بیت المال و اراضی ملی دارند گفت: اکیپ های گشت منابع طبیعی و اداره آگاهی به صورت شبانه روز و از طرق مختلف مسائل را رصد می کنند و با اشخاصی که بخواهند نسبت به منابع ملی دست درازی کنند برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.

نظرات بینندگان