کد خبر: ۶۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

ماجرای ظریف و سیگار برگ! + عکس

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه می گوید در روزهای آخر مسوولیت خود به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روزی سه سیگار برگ می کشیده است.
ماجرای ظریف و سیگار برگ!
به گزارش شیرازه؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه می گوید در روزهای آخر مسوولیت خود به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به دلیل فشار روحی و روانی روزی سه سیگار برگ می کشیده است.
 
ظریف درخاطرات خود به سال پایانی حضورش قبل از بازنشستگی در نمایندگی ایران در سازمان ملل اشاره می کند و در پاسخ به سوالی درباره نحوه پایان یافتن دوران سفارتش در سازمان ملل گفته است:
«بنده به مرکز فراخوانده نشدم. یک سال بود که بنده بیش از چهار سال معمول ماموریت، در آنجا (نیویورک) مامور بودم. بنابراین جانشین بنده (محمد خزاعی) مشخص شد. من بسیار از انتخاب ایشان استقبال کردم و خوشحال شدم. حتی یکی از نشانه های خوشحالی این است که من به شدت سیگار می کشیدم، از خوشحالی این جابه جایی، از روزی که جانشینم ویزا گرفت تا به امروز سیگار نکشیده ام، زیرا بزرگترین فشار روحی و روانی بنده که بار مسوولیت سنگین نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود، در یک لحظه از دوشم برداشته شد. الحمدالله چهار سال است که لب به سیگار نزده ام، در صورتی که روزانه سه سیگار برگ می کشیدم».

«مرتضی غرقی» خبرنگار واحد مرکزی خبر که چندین سال در نیویورک حضور داشته و برای ایران گزارش های خبری تهیه می‌کرد هم در کتاب خود با عنوان «خیابان42»، شرح قابل توجهی از نخستین دیدارش با محمد جواد ظریف سفیر و نماینده وقت ایران در سازمان ملل ارائه کرده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانیم:

«از قطار به سمت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل رفتم تا به اتفاق آقای رامندی به دفتر آقای ظریف سفیر ایران در سازمان ملل متحد برویم. وقتی  وارد دفتر شدم، او سیگار برگی در دست داشت و به آن پک می‌زد. بو و دود سیگار فضای دفتر را پر کرده بود. پس از نیم ساعت گفتگو به دفتر خودم بازگشتم. چیزی دستگیرم نشده بود، زیرا بیشتر روی مسائل کلی سازمان ملل و نوع برخورد آمریکایی‌ها و تلاش‌های خصمانه آنها ضد جمهوری اسلامی متمرکز شدیم که حرف تازه‌ای نبود».

ماجرای ظریف و سیگار برگ!

ماجرای ظریف و سیگار برگ!
نظرات بینندگان