کد خبر: ۷۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای: دانشجویان جنوب کشور در دانشگاه شیراز تحصن می‌کنند

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای گفت: برای اینکه صدای خود را به تیم مذاکره‌کننده برسانیم تحصن دانشجویان جنوب کشور را برگزار می‌کنیم و از همه دانشجویان سراسر استان و جنوب کشور دعوت می‌کنیم که به جمع متحصنین بپیوندند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عباس توانا در کنفرانس خبری تحصن بزرگ دانشجویان جنوب کشور گفت: جنبش دانشجویی باید به مسائل روز کشور حساس باشدو روح کار هم با همدلی و همزبانی با دولت متناسب باشد البته دولت هم باید همدلی و همزبانی با ملت داشته باشد.

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای با اشاره به اینکه همه ملت سعی بر پیشرفت کشور دارند، افزود: برای هیچ مسئله‌ای نباید ملت را به دو دسته موافق و مخالف تفکیک کرد. موضوع هسته‌ای از جریانات دانشجویی جدا نیست، نقدهایی به تیم مذاکره‌کننده و عملکرد آن‌ها وارد است که خود این تیم نیز بر آن واقف هستند، از دولت توقع می‌رود که در برخورد با منتقدان از سعه صدر بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه نحوه برخورد دولت با منتقدان متفاوت با دولت‌های قبل است، خاطرنشان کرد: یک سری انتقادات به دولت و تیم مذاکره‌کننده طبیعی است؛ ولی متأسفانه برخورد با منتقدین در این دولت بی‌سابقه است.

توانا تصریح کرد: کمیته دفاع از حقوق هسته‌ای برحسب وظیفه دانشجویی برای کمک بیشتر به دولت و تیم مذاکره‌کننده تشکیل دادیم و ین کمیته می‌تواند دست دولت را در مذاکرات بازتر کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه با بیان اینکه طرف مذاکره خطوط قرمز مذاکره را رد کرده است، گفت: برای مطالبات هسته‌ای و عکس‌العمل در مقابل زیاده‌خواهی‌هادرخواست‌های مکرری به مقامات مربوطه داده‌ایم که یا جواب نگرفتیم یا بامخالفت‌های روبه‌رو شدیم.

توانا ادامه داد: برای اینکه صدای خود را به تیم مذاکره‌کننده برسانیم تحصن دانشجویان جنوب کشور فردا ساعت ۱۸ در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و از همه دانشجویان سراسر استان و جنوب کشور دعوت می‌کنیم که به جمع متحصنین بپیوندند

وی یکی از اهداف این تحصن را توقف مذاکرات زیر سایه شبح تهدید دانست و بیان داشت: از دیگر اهداف برگزاری این تحصن می‌شود به انتشار جزئیات مذاکرات، عدم اجازه بازرسی و دسترسی به مراکز نظامی، لغو یکجای تحریم‌ها در روز اجرای توافق، عدم اجازه مصاحبه با دانشمندان و رعایت حق تحقیق و توسعه بدون محدودیت و حفظ ظرفیت موردنیاز کشور در بحث غنی‌سازی اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان منتقد یار و همراه دولت هستند، گفت: کسانی که دانشجویان منتقد و متحصن را دشمنان دولت بخوانند، حرف گزافی زده‌اند.

نظرات بینندگان