کد خبر: ۷۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

سیدحسین ذوالانوار: یکی از نمایندگان اصولگرا با اصلاح طلبان همصدا شده است

نماینده شیراز در مجلس گفت: چگونه می‌توان با کسی که با رأی انسان‌های ارزشی و اصیل به مجلس ورود پیدا کرد و حال علیه آنها در حال تلاش است و به دنبال منافع شخصی و قوم و قبیله‌ای است اختلاف نداشت؟

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سید حسین ذوالانوار گفت: طی چند وقت گذشته ناراحتی و نگرانی‌هایی از جانب دلسوزان در خصوص چرایی وجود اختلاف میان نمایندگان شیراز به ما منتقل شده است که امروز لازم می‌دانیم دراین‌باره با مردم شریف شیراز و رسانه‌ها سخن بگوییم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نخستین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که اختلاف میان نمایندگان طبیعتاً امر مذمومی است و ما نیز امیدواریم این اختلافات هرچه سریع‌تر برطرف شود اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی اختلافات اصولی است و انسان‌ها باید تلاش کنند بر اصول ثابت‌قدم بمانند.

ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: بنابراین اگر همدلی و وحدت بیشتری بین نمایندگان باشد طبیعی است که استان فارس و شهر شیراز نیز از منافع آن بهره‌مند می‌شود اما اختلاف از آنجایی آغاز می‌شود که برخی دوستان نماینده، رعایت اصول و یا تشخیصشان در اینکه چه چیزی اصول است و باید بر آن پافشاری کرد با دیگران متفاوت هست.

نماینده مردم شیراز در ادامه اظهار داشت: این نماینده محترم در ابتدای امر با تابلو و نشان اصولگرایی پا به عرصه گذاشت ولی به تدریج شاهد آن بوده‌ایم این فرد برخلاف مشی اصولگرایی و تعهدی که برای ثابت‌قدم بودن در راه آرمان‌ها داده بود، با تغییر موضعی آشکار با برخی کسانی که در جبهه مقابل جریان اصولگرایی قرار داشتند و برخی منصوبان جریان اصلاحات رفت‌وآمدها و بعضاً منافع مشترکی پیدا کردند.

سید حسین ذوالانوار در ادامه گفت: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که هر رابطه‌ای با افراد و جریان‌های مختلف بد نیست، بلکه حتی برخی از این روابط می‌تواند منجر به بهبود وضعیت استان و شهر شیراز نیز بشود اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم این روابط منجر به خروجی مثبت و بروز اتفاقات خوشایند برای استان نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه افزود: در برخی موارد متأسفانه شاهد هستیم یکی از نمایندگان شیراز که در ابتدا خاستگاه اصولگرایی داشته، امروز با ارتباط‌گیری و نزدیکی به ارکان قدرت در دولتی که نسبتی با اصولگرایی و اصولگرایان ندارد، تلاش بسیاری می‌کند تا مدیران اجرایی و چهره‌های شاخص جریان ارزشی که از دولت قبل بر سرکار مانده‌اند حذف و برکنار شوند که این اتفاق از جانب نمایندگان حامی دولت یک امر طبیعی است اما سؤال این است که چه شده که یک نماینده به ظاهر اصولگرا، در عمل چنین رویه‌ای در پیش گرفته است؟

وی در ادامه تصریح کرد: در تلاش‌های صورت گرفته برای حذف مدیران ارزشی، می‌توان به مواردی همچون برکناری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اشاره کرد که خدمات ممتاز و قابل توجهی در صنعت برق استان فارس داشتند و وزارت نیرو نیز از عملکرد ایشان رضایت داشت و از سویی، دارای سوابق درخشان انقلابی در طول چند دهه فعالیت در استان فارس بودند حال ابهام این است که چرا یک نماینده اصولگرا باید با اصلاح‌طلبان برای برکناری این مدیر ارزشی آن هم به دلایل سیاسی هم‌صدا شود و تلاش مضاعفی از خود بروز دهد؟

ذوالانوار در ادامه با اشاره به اینکه ریشه اختلافات نمایندگان استان فارس در این موارد است، افزود: چگونه می‌توان با کسانی که چنین رویه‌ای در پیش‌گرفته‌اند اختلاف نداشت؟ با کسی که با رأی انسان‌های ارزشی و اصیل به مجلس ورود پیدا کرد و حال علیه آنها در حال تلاش است و به دنبال منافع شخصی و قوم و قبیله‌ای است؛ آیا این وقتی‌که در اختیار نمایندگان مجلس است به مردم تعلق ندارد؟ ما باید به فکر منافع خود یا مردم باشیم؟

این نماینده در ادامه یکی از نمایندگان مجلس را خطاب قرار داد و گفت: واقعاً سؤالی که انتظار داریم این نماینده محترم مردم به آن پاسخ دهد این است که چرا برای عزل مدیران ممتاز و یا برخی دیگر از مدیران شاخص و ارزشی بازمانده از دولت قبل مانند مدیرکل سابق بنیاد شهید تا این اندازه تلاش و کوشش به خرج داده و به جریان ارزشی شیراز که خاستگاه اولیه وی بود پشت کرده است؟

وی همچنین افزود: باز هم تأکید می‌شود این اتفاقات اگر از سوی یک نماینده مستقل اتفاق بیفتد جای هیچ‌گونه گله‌گذاری و یا بروز اختلاف وجود نداشت اما سؤال این است که چرا شخصی که با استفاده از ظرفیت اصولگرایی به مجلس راه یافته هم‌اینک به این جریان پشت کرده و در حال ضربه زدن است؟

ذوالانوار در پایان گفت: این انتظار از ایشان وجود داشت که این وقت و تلاش را برای ایجاد اشتغال و طرح‌های مفید برای استانو احترام به رأی مردم مصروف بدارند و نه به دنبال غرض‌ورزی باشند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

نظرات بینندگان