کد خبر: ۷۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 21 خرداد 94

تلاش یک خبرگزاری اصلاح طلب برای برجسته کردن اختلاف میان کاندیداهای اصولگرای شیراز

خبرگزاری ایلنا در تحلیلی ضمن معرفی کاندیداهای اصولگرا در شیراز برای انتخابات مجلس، از چند دستگی آنها خبر داد.

سالادبه گزارش شیرازه؛ گزیده‌ای از روزنامه‌های فارس را به شما خوانندگان محترم تقدیم می‌شود:

سالاد موضوع تخریب بافت تاریخی شیراز این روزها سوژه رسانه‌‌های استانی و حتی غیر استانی شده و رسانه‌ها به دنبال مقصر این جریان می‌گردند. دیروز هم به این موضوع به طور ویژه‌ای پرداخته شده بود.  امروز نیز پای رییس سازمان میراث فرهنگی کشور هم به این موضوع باز شده و در این خصوص تاکید کرده:‌‌ «حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی درطرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)». وی همچنین گفته:‌ »تخلیه خانه های ارزشمند در بافت تاریخی به معنی تخریب آن نیست».

تحلیلی از خبرگزاری ایلنا هم در صفحه نخست و با «شیراز و جریان کاندیداهای انتخابات مجلس» تیتر شده است. این تحلیل از آمادگی دو گروه اصولگرا در شیراز برای انتخابات پیش رو خبر داده؛ گروه اول وابسته به حزب یکتا و دیگری با محوریت نمایندگان فعلی شیراز در مجلس. در این مطلب اسامی برخی کاندیداهای احتمالی مثل شهردار شیراز و رییس سابق صداوسیمای فارس هم به چشم می خورد. اما نکته جالب در این تحلیل معرفی شخصی خاص به عنوان حلقه وصل این دو گروه است:‌ »حلقه وصل این دو جریان چهره ای آشنا برای شیرازی هاست؛ او دکتر کامران باقری لنکرانی است». رصد صحنه سیاسی استان و صحبت های یکی از نمایندگان شیراز در مجلس نشان می دهد این یادداشت با واقعیت تحولات سیاسی استان فاصله زیادی دارد.

هنوز هم اخبار مربوط به علی مطهری در روزنامه‌های فارس زنده است. در این راستا معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفته: «سازماندهی حمله به مطهری هنوز تایید نشده است». این خبر هم در صفحه نخست خبرجنوب تیتر شده است.

سالاد فرج زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری با شاره به اقدامات اخیر شهرداری در زمینه عمران سازندگی گفته: «شیراز پوست اندازی کرد» که تیتر یک این روزنامه است.

عکس امروز این روزنامه مربوط به طرح ترافیک شیراز است که با «هنوز زیرساخت‌های مناسب اجرای طرح ترافیک در شیراز وجود ندارد» به نقل از رییس پلیس راهور، تیتر شده است.

اگر آسمان صاف باشد؛ «چهارشنبه هلال ماه را ببینید». این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه به چاپ رسیده است. به گفته مسئول رصدخانه حرم سید علاءالدین حسین سه شنبه در هیچ جای ایران قابل مشاهده نیست. وی همچنین گفته:‌ «افزون بر 150 گروه در کشور و 25 گروه در استان فارس کار رصد هلال ماه را پیگیری خواهند کرد».

کی بالگرد آبپاش می‌خریم؟
سالاد

سالاد از میان تمام مطالب و اخبار استانی صرفا به صحبت های آیت الله ایمانی در صفحه نخست خود پرداخته است:‌ «حرکت صداوسیما در برپایی اجلاسیه پیرغلامان حسینی، حرکتی قابل تقدیر است». این اجلاسیه که در مهرماه به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد میزبان 700 پیرغلام از سراسر جهان خواهد بود. این اجلاسیه به همت صداوسیما برگزار خواهد شد.

تیتر یک این روزنامه به صحبت های هاشمی رفسنجانی اختصاص یافته که گفته:‌«تهدید افزایش نقدینگی را می توان به فرصت تبدیل کرد».

سالاد «6 کانون سرطان زا در فارس» تیتر یک این روزنامه است که به صحبت‌های یک کارشناس محیط زیست اختصاص یافته است که به بررسی معضلات خشک شدن تالاب های فارس پرداخته است. جولایی در این رابطه گفته:‌ »خشک شدن تالاب های فارس باعث انتشار فلزات سنگین در آسمان می شود».

عکس امروز و تیتر آن هم به موضوع طرح ترافیک اختصاص یافته که با «لغو احتمالی طرح ترافیک در شیراز» تیتر شده است.

یادداشت امروز به موضوع بیمارستان نمازی اختصاص یافته و به بررسی ابعاد مختلف این بیمارستان و بیمارستان نمازی 2 پرداخته است. «بیمارستان نمازی» تیتر این یادداشت است.

سالاد اما تیتر یک خود را به «جزئیات ابطال کارت بنزین خودروها» اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه بنزین 5/6 میلیون خودرو، سوخت.

عکس امروز این روزنامه اما به گزارش تولیدی این روزنامه اختصاص یافته است که دو روز است شاهد تولید چنین گزارش هایی از جانب این روزنامه هستیم. این گزارش که با تیتر «تهدید سلامت مصرف کننده با مخدوش کردن تاریخ مصرف کالا» به چاپ رسیده به بررسی تخلفات تولیدکنندگان و علل و عوامل آن در زمینه درج تاریخ تولید و انقضا بر روی محصولات پرداخته است.
نظرات بینندگان