کد خبر: ۷۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

رئیس حوزه‌های علمیه فارس: مبارزه با روزه‌خواری به تمام استان تعمیم یابد

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق گفت: باید جدیت دستگاه قضایی در مقابله با روزه‌خواری در حواشی شهر شیراز و شهرستان‌های فارس نیز لحاظ شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق در نشست هم‌اندیشی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با رئیس‌کل دادگستری فارس گفت: در ماه رمضان سال گذشته قوه قضائیه با جدیت خوبی جهت مقابله با روزه‌خواری در شیراز ورود پیدا کردند که جاری قدردانی دارد در عین حال لازم است که این جدیت نیز در حواشی شهر شیراز و همچنین شهرستان‌های فارس نیز لحاظ شود.

رئیس حوزه‌های علمیه فارس عنوان کرد:با صحبت‌ها و گزارش‌هایی که افراد مختلف از بدنه دادگاه‌های قضایی شهرستان‌های فارس دارند، احساس می‌شود که نظارت جدی در شهرستان‌ها لازم است؛ بعضاً در دادگاه‌های خانواده اتفاق‌هایی می‌افتد که برخی از این دادگاه‌ها نیاز به نظارت غیرمحسوس دارند زیرا ممکن است برخی از عناصر وجود داشته باشند که زحمات قوه قضائیه را نادیده بگیرند.

بحث عدالت قضایی و اجرای احکام الهی می‌تواند راهگشا و مفید باشد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری، رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس نیز در این نشست بر لزوم توجه به عدالت در دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: برای افراد ضعیف که اخیراً گرفتار مسائل قضایی شده‌اند هزینه‌های وکالت و مراحل اداری سخت است، در حالی که افراد دارا بسیار راحت کارشان پیش می‌رود.

وی افزود: به نظر می‌آید در این قضایا گاهی حق افراد ضعیف پایمال می‌شود؛ با این حال که اکثر قریب به اتفاق قضات افراد صالح و نیک و شایسته هستند ولی احیاناً ممکن است کسانی باشند که از طریق وکلا و افراد ناصالحی امورات خود را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام کلانتری بیان کرد: گاهی اوقات مردم از این قضایا گله‌مند است گرچه حقیقتاً اقداماتی که قوه قضائیه انجام می‌دهد قابل تقدیر است و کار دشواری به دوش دارند ولی حتی اگر افراد ناصالح خیلی هم کم باشند، باز هم اذهان را مغشوش می‌کنند لذا اگر بتوان بر روی کارهای قضات و وکلا نظارت بیشتری داشت، بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه بعضاً مشاهده می‌شود برخی از احکام الهی نادیده گرفته می‌شود و مشکلات آن واقعا مشهود بوده است، گفت: بحث عدالت قضایی و اجرای احکام الهی می‌تواند راهگشا و مفید باشد.

نظرات بینندگان