کد خبر: ۷۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۴

مدیرعامل آبفا روستایی فارس: باور کنیم بحران آب جدی است

بوستانی گفت: با توجه به متوسط بارندگی در سال زراعی گذشته به میزان 250 میلی‌متر، این میزان بارندگی جهت عبور و گذر از وضعیت خاص تشدید خشکسالی کم و زنگ هشدار است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، علی بوستانی در سخنان خود قبل از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، همزمان با هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» به لزوم تبیین مدیریت مصرف آب و ترویج صرفه‌جویی در مصرف آب پرداخت.

وی با اشاره به پدیده خشکسالی که نزدیک به دو دهه در کشور حاکم است، به وضعیت نامناسب منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی اشاره و بیان داشت: با توجه به متوسط بارندگی در سال زراعی گذشته به میزان 250 میلی‌متر، این میزان بارندگی جهت عبور و گذر از وضعیت خاص تشدید خشکسالی کم و زنگ هشدار است.

مدیرعامل آبفا روستایی فارس با تصریح بر بحران آب خاطرنشان کرد: باور این موضوع که هشدار کمبود آب جدی است راحت نیست؛ ولی همگان باید در جهاد صرفه‌جویی در مصرف آب با دغدغه حضور یابند و این موضوع را با به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف یعنی صرفه‌جویی و نهی از منکر یعنی پرهیز از اسراف بدانند.

بنابراین گزارش، امور بانوان و خانواده شرکت آب و فاضلاب استان فارس همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، با همکاری اداره امور بانوان و خانواده استانداری فارس و ستاد احیاء امر به معروف استان به توزیع سه هزار بروشور و اقلام فرهنگی در این رابطه در بین نمازگزاران پرداخت.

نظرات بینندگان