کد خبر: ۷۲۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

قرارداد جالب شهرداری فیروزآباد با یک پیمانکار

شهرداری در مقابل پانزده سال واگذاری انحصاری این حق بهره برداری از تلوزیون شهری، خواسته است بعد از پانزده سال، آن تلوزیون کهنه شده به شهرداری واگذار شود. همین!

به گزارش شیرازه، برخی از نخبگان شهرستان فیروزاباد با انتقاد از جایگاه مزایده و مناقصه در شهرداری فیروزآباد آن را یک فرصت برای برای حداکثر شدن درآمد زایی شهری می داند و با ذکر مصادیق معتقدند شهرداری این شهر اصول اولیه را در درآمد زایی برای شهر را رعایت نمی کند.

سایت فیروزنا یا انتشار یادداشتی از مخاطبان خود در این باره نوشت:

قرارداد انحصاری! پانزده ساله بهره برداری از بهترین نقطه شهر(میدان امام) برای یک نفر!

به نظر شما شهرداری در مقابل دادن این امتیاز چه چیزی گرفته باشد خوب است؟ ماهی پانصد هزار تومان؟ ماهی یک ملیون تومان؟ یا...جالب است بدانید شهرداری در مقابل پانزده سال واگذاری انحصاری این حق بهره برداری از تلوزیون شهری، خواسته است بعد از پانزده سال، آن تلوزیون کهنه شده به شهرداری واگذار شود. همین!

مثل اینکه کسی نبوده به این متولیان عزیز بگوید آقای محترم! پانزده سال بهره برداری از بهترین نقطه تبلیغاتی شهر که طرف ثانیه ای پول تبلیغات می گیرد، در برابر حداکثر صد ملیون قیمت یک دستگاه، چه مزیتی است؟
یا اصلاً بفرمایید با این سرعت رشد تکنولوژی، پانزده سال دیگر این دستگاه کهنه به چه دردی می خورد که شما صاحب آن شوید؟پانزده  سال پیش، اکثر مردم تلفن همراه ندیده بودند. ولی الان تبدیل به اسباب بازی بچه ها شده است.

این چه فکر اقتصادی است؟!
با یک حساب ساده شهرداری در واقع مبلغ اجاره  ای حدود ماهیانه  50 هزار تومان از این بابت گیرش می‌آید، که آن را هم الان نمی‌گیرد، بلکه می‌گذارد پانزده سال دیگر یک جا می‌گیرد، که آنرا هم نمی‌گیرد، بلکه بجایش یک دستگاه کهنه و از مد افتاده تحویل می گیرد!
اشتباه نشود! می‌دانیم استثنائاتی وجود دارد که در جاهای خاصی بدون تشریفات مزایده، قرارداد بسته می شود. لیکن آنجا ها نیاز به تصویب مرجع ذی صلاح دارد و معمولا از نظر اقتصادی دلایلی بر این امر وجود دارد. اما آیا در این مثال اخیر اگر مزایده و اطلاع رسانی صحیح می‌شد کسی بالاتر از این قیمت را پیشنهاد نمی داد؟ یا پیمانکار دیگری پیدا نمی شد؟ واقعیت موجود و بودن رقیب در که در جای دیگر شهر تابلو دیگری نصب نموده (علیرغم انحصاری بودن قرارداد پیمانکار اول ) خلاف این را گزارش می دهد، که آن هم خود داستان دیگری از تخلف است!
لذا می‌طلبد ابتدا خود شهرداری و ناظر اصلی آن یعنی شورای شهر و سپس دستگاههای نظارتی مانند سازمان بازرسی یا دادستانی به این اعمال خلاف قانون پایان دهند تا هم درآمد شهرداری بالا رود و هم قواعد صحیح اقتصادی در جامعه رواج پیدا کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴
0
عمر مفید یکدستگاه تلویزیون شهری صدهزار ساعت است.به شرط نگهداری اصولی .