کد خبر: ۷۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

برومندی: بانک های فارس با تولید کنندگان همکاری نمی کنند

نماینده مرودشت بیان کرد: با در نظر گرفتن تمام ظرفیت های شهرستان مرودشت، اگر یک برنامه ریزی دقیق و قوی صورت بگیرد فقط توسعه گردشگری و توجه به تخت جمشید می تواند بسیاری از نیازها و درآمدهای کشور را پاسخگو باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح کارخانه کاغذ در شهرک صنعتی فتح آباد بیان داشت: مردم شهرستان مرودشت در تمام عرصه های انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون نقش موثر داشته اند و همچنان نیز نقش آفرینی می کنند.

محمدمهدی برومندی در خصوص پراکندگی جمعیت مرودشت بیان داشت: جامعه روستایی 64 درصد از جمعیت شهرستان مرودشت را به خود اختصاص داده است.

محمد مهدی برومندی نماینده مرودشت

برومندی افزود: شهرستان مرودشت دارای 140 هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیست هزار حلقه چاه کشاورزی است و دارای دو سد ملاصدرا و درودزن است و مجموع این ظرفیت ها سبب شده است شهرستان مرودشت مقام اول کشاورزی در کشور را در بسیاری از حوزه ها به خود اتصاص دهد.

وی بیان داشت: در حوزه صنعت، نخستین پتروشیمی خاورمیانه در مرودشت افتتاح شده است و طرح توسعه پتروشیمی و واحد سوم پتروشیمی شهدای مرودشت امسال به بهره برداری می رسد و با راه اندازی آن، کشور از نظر تولید کودهای ازت اوره و آمونیاک بی نیاز می گردد.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمام ظرفیت های شهرستان مرودشت،  اگر یک برنامه ریزی دقیق و قوی صورت بگیرد فقط توسعه گردشگری و توجه به تخت جمشید می تواند بسیاری از نیازها و درآمدهای کشور را پاسخگو باشد.  

وی اظهار داشت: یک هتل با فضایی مناسب در تخت جمشید وجود دارد که از ابتدای انقلاب اسلامی تحویل ارتش بوده است و مکاتبات تحویل آن به میراث فرهنگی صورت گرفته است و اگر این اتفاق بیفتد زمینه اشتغال بیش از هزار نفر صرفا برای استقرارگردشگران خارجی به وجود می آید.

برومدی افزود: کارخانه آزمایش مرودشت روزانه 2000 یخچال و لوازم خانگی تولید می کرد اما در جریان خصوصی سازی به گروهی واگذار شد که کننده کار نبود.

وی تاکید کرد: آزمایش به یک عقده در این شهرستان تبدیل شده است و دستاویزی برای عدم تمایل سرمایه گذاران ب فعالیت در شهرستان تبدیل شده است و تکلیف آزمایش ولو با تشکیل هیات حمایت دولتی و جذب سرمایه گذار جدید باید مشخص گردد.


محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در کارخانه کاغذ

برومندی اظهار داشت: با توجه به وجود صنایع مادر پتروشیمی در مرودشت، اخیرا مجوز شرکت شهرک های صنعتی شیمی، پتروشیمی و نفت به مرودشت داده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از صنایعی را که ما به شدت دنبال می کنیم کارخانه تراکتورسازی است. در حال حاضر محصولات کشاورزی 23 استان کشور توسط کمباین داران فارس برداشت می شود اما همین کمباین داران و سایر کشاورزان استان فارس و جنوب کشور باید از تبریز تراکتور خریداری کنند و ایجاد کارخانه تراکتورسازی در مرودشت می تواند به اشتغال جوانان این شهرستان کمک زیادی نماید.

وی در خصوص عدم کارآیی سیستم بانکی بیان داشت: یکی از عللی که باعث کشیده شدن ترمز صنعت و تولید در استان فارس شده است روندی است که سیستم بانکی در پیش گرفته است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی تلاش بسیاری می کند اما بانک ها تولید کنندگان را متوقف کرده و همکاری لازم را انجام نمی دهند و اگر قرار است موانع تولید در استان فارس مرتفع گردد باید به مسئله بانک ها ورود کرد.

نظرات بینندگان