کد خبر: ۷۵۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس خبر داد:

با وام 700 میلیارد تومانی در 6 شهر فارس تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب ساخته می شود+ اسامی شهرها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: با وام 143 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی 6 تصفیه‌خانه فاضلاب در فارس احداث خواهد شد.
به گزارش شیرازه، محمدعلی قلندری امروز در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه متأسفانه ما از لحاظ پیشرفت شبکه فاضلاب آب در فارس عقب‌افتادگی سنواتی داریم،‌ اظهار داشت: در استان فارس منهای شهر شیراز درصد برخورداری از شبکه فاضلاب قریب به هفت درصد است در حالی‌ که این رقم در کشور بالای 40 درصد می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: اگر این شاخص را با احتساب شیراز در نظر بگیریم رقم مذکور بسیار بالاتر می‌آید اما همچنان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

قلندری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت مالی که دولت در چند سال اخیر داشت تدبیر تأمین منابع مالی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و سیاست وزارت نیرو نیز بر همین امر است که بتوانیم از منابع مالی غیردولتی برای پیشبرد طرح‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان کرد: در این راستا موفق شدیم با تلاش زیاد برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در 6 شهر فارس مبلغ 143 میلیون یورو از محل بانک توسعه اسلامی موافقتنامه بگیریم.

وی تصریح کرد: این وام پس از پیگیری‌های فراوان، چند روز قبل تصویب و جلسات پس از تصویب برگزار شد تا این رقم بیش از 700 میلیارد تومان در شهرهای آباده، فسا، فیروزآباد، سپیدان، داراب و نی‌ریز برای احداث 6 تصفیه‌خانه فاضلاب و 530 کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب استفاده شود.

این مسئول همچنین ابراز داشت: مقدمات کار اجرایی این شبکه‌ها طی و مشاوران کار انتخاب‌ شده‌اند و با آمادگی اسناد، مناقصه و انتخاب پیمانکار از اوایل سال آینده عملیات کارگاهی این تصفیه‌خانه‌ها آغاز خواهد شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
0
مگه هرشهری مثل کازرون نماینده نداشت نباید بودجه ای براش تصویب بشه