کد خبر: ۷۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 مهر 94

شیراز میزبان همایش تحلیلی درباره جنایات گروه های تروریستی / فروش 30 میلیونی مدرک فوق لیسانس

تیتری که در تمام روزنامه های امروز به چشم می خورد مربوط به سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«فروش 30 میلیونی مدرک فوق لیسانس»، خبر جنوب در گزارشی آورده است:« چندی قبل دختری با حضور در پلیس فتا مدعی شد که فریب یک نفر را خورده است»دختر جوان در این باره می گوید«مدتی قبل در یک صفحه که مربوط به فروش مدرک بود ثبت نام کرده ومشخصات خود را در ان سایت گذاشتم. در این میان پس از بررسی سایت متوجه شدم که افرادی مدرک تحصیلی فوق لیسانس را 30 میلیون می فروشند.» در این گزارش آمده است که دختر جوان پس از تماس با مدیر سایت مبلغ 30 میلیون را برای اخذ مدرک به حساب مدیر سایت واریز می کند و پس از مدتی متوجه می شود که از او کلاهبرداری شده است. پلیس فتا با ورود به این پرونده متوجه می شود که در سایر استان های نیز کلاهبرداران مبالغی را از فریب خوردگان گرفته اند. گفتنی است پلیس فتا ضمن هشدار به مردم از انها خواسته است تا در صورت مشاهده کلاهبرداران اینترنتی آنها را به پلیس فتا اطلاع دهند.

«چرا باغ فرزانه را آتش زدند؟»، عنوان گزارشی است که در شماره امروز خبر جنوب به چاپ رسیده است. در این گزارش آمده است:« به گفته مدیر عامل سازمان آتش و نشانی شیراز، در جریان آتش سوزی باغ فرزانه حدود 2 هزار متر از این باغ در آتش سوخت» خبر جنوب به سراغ سرمایه گذار برج دو قلو در فارس رفته و وی در مورد باغ فرزانه بیان داشته:« در سال 86 طی تفاهم نامه ای بین مالک و شهرداری، ملک مزبور تغییر کاربری داده شده و بخش عمده آن رسما به شهرداری واگذار و مجوز ساخت برای سهم مالک صادر گردیده، بنابراین اتش سوزی ملک سودی عاید مالک نمی کند. از طرفی من بارها و بارها از استانداری و شهرداری کتبا خواسته ام که اگر صلاح شهر به نگهداری ملک با کاربری فضای سبز می باشد به موجب قانون باید آن را خریداری نمایند(ظرف یک سال باید پول ان را پرداخت کنند) و آمادگی خود را برای فروش با نرخ کارشناسی و یا معاوضه با زمین مناسب در مکان دیگر اعلام کرده ام» گفتنی است در بخشی از مکاتبه سرمایه گذار با شهردار شیراز که در خبر جنوب چاپ شده، سرمایه گذار ادعا می کند که تصمیماتی که در جلسه 40 روز قبل در دفتر معاونت مالی برای یافتن راه حلی در جهت جبران زیان های وارده سرمایه گذار تشکیل شده مواردی به تصویب رسیده که سرمایه گذار قادر به انجام آن نیست.

«همایش تحلیل جنایات ارتکابی گروه های تروریستی به میزبانی شیراز»، رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر بیان داشته: « متأسفانه سکوت جوامع جهانی و حامیان ظاهری حقوق بشر زمینه جنایات بیشتر تروریست ها را فراهم ساخته است. ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب همواره خود را حامی مظلومان جهان می دانیم .در این همایش که همزمان با ایام هفته دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از حقوقدانان استان برگزار میشود تلاش می کنیم تا از دیدگاه تخصصی و حقوق بین الملل راه کارهای برخورد حقوقی با پدیده تروریسم را مورد بررسی قرار دهیم» گفتنی است این همایش با حضور 500 نفر از حقوقدانان بسیجی استان روز پنج شنبه نهم مهر ماه از ساعت 8 در محل مرکز آموزش عالی سلمان فارسی (دانشگاه فرهنگیان) واقع در بلوار کوی زهراء (س) برگزارخواهد شد.

«شلمچه، نقطه اتصال ایران به خطوط ریلی عراق»، درجلسه توسعه حمل و نقل ریلی و حمل بار در استانداری فارس معاون بهره‌برداری شرکت راه ‌آهن کشور از اتصال خطوط ریلی ایران به کشور عراق از سمت شلمچه تا دو سال آینده خبر داده و گفته:« طی توافقی که با وزارت راه عراق انجام شده پس از احداث یک پل بر روی اروند رود این مهم به سرعت انجام می‌شود»عاشوری با بیان اینکه مصرف انرژی در خطوط حمل و نقل ریلی یک هفتم خطوط جاده‌ای است، بیان داشته:«در موضوع زیست‌محیطی نیز خطوط ریلی یک بیستم خطوط جاده‌ای آلودگی و انواع آلایندگی ایجاد می‌کند که این مهم در حوزه ایمنی نیز 50 درصد ایمن‌تر از خطوط جاده‌ای است»لازم به ذکر است خبر جنوب این مطلب را به نقل از یک خبرگزاری به چاپ رسانده است.


سالاد «امروز، فصل جدیدی در روابط ایران با جهان آغاز شده است» را از میان صحبت های روحانی در سازمان ملل برای تیتر یک خود انتخاب کرده است. عکس امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

7 مهر با عنوان روز آتش نشان نام گذاری شده است. این روزنامه به همین مناسبت گزارشی تهیه کرده و در سومین صفحه خود به چاپ رسانده است. نویسنده به سراغ رییس سازمان آتش نشانی رفته و با وی در موضوعات مختلفی به گفتگو نشسته است. «وقتی ایثار و شجاعت با شغل آتش نشان گره می خورد» تیتری است که برای این گزارش انتخاب شده است.

اخبار مربوط به جلسه علنی شورای شهر هم در هشتمین صفحه این روزنامه جای گرفته است.

سالاد  به نقل از روحانی در سازمان ملل تیتر زده: «عربستان به مسئولیت خود عمل کند».

آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس با سخنرانی فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شده است. عکس امروز به همین جشنواره اختصاص داده و با صحبت های سردار غیب پرور تیتر شده است: «آمریکا با دو تا شاخ نمی آید».

سالاد تمام صفحه نخست خود را به عکسی از روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل اختصاص داده و به نقل از وی تیتر زده: «فصل جدید روابط ایران با جهان آغاز شد».

رییس مرکز تحقیقات حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز از «همکاری 20هزار دانش آموز در طرح به همگام سازی ترافیک» خبر داده است. حبیب آگهی در ادامه گفته دانش آموزان در این طرح با کمک والدین خود به پرسش نامه هایی جواب خواهند داد که در مطالعات از آنها استفاده خواهد شد. این خبر در سومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است.

سالاد اوضاع نابه سامان بازار کار در استان موضوعی است که این روزنامه ترجیح داده تیتر یک خود را به آن اختصاص دهد: «کمر فارس می شکند». در این مطلب به نرخ بیکاری فارس اشاره شده و عدد 23 را برای آن اعلام کرده است. کارشناسان همچنین از چشم انداز آینده استان در این حوزه گفته اند که چندان امید بخش نیست. امیدواریم تدابیر دولت و سایر مسئولان در این زمینه راهگشا باشد تا شاهد شکسته شدن کمر استان نباشیم.

عکس امروز این روزنامه هم به سخنرانی روحانی در سازمان ملل اختصاص یافته و با تیتر «فصل جدیدی در روابط ایران با جهان آغاز شده است» به چاپ رسیده است.

نظرات بینندگان