کد خبر: ۷۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 6 مهر 94

آتش سوزی در باغ حاشیه ساز/ قطار شهری شیراز 101 نفر استخدام می کند

موضوع حادثه فجیع منا و آیین بازگشایی دانشگاه از جمله محورهای امروز روزنامه‌ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد  رییس جمهور که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده دیداری هم با نخبگان و کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا داشته و طی این دیدار گفته: «سرمایه گذاری در ایران باید با انتقال دانش و در مسیر مشارکت باشد». تیتر یک امروز به همین گفته روحانی اختصاص یافته است.

افشانی به مناسبت هفته دفاع مقدس سری به آسایشگاه جانبازان سلمان فارسی شیراز زده است. موضوع عکس امروز به همین موضوع اختصاص یافته و با «صبوری کن برادر...» تیتر شده است.

آیین بازگشایی دانشگاه شیراز هم با حضور استاندار برگزار شده است. استاندار در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه گفته: «وجود احزاب از فساد های گسترده جلوگیری می کند». این موضوع در سومین صفحه این روزنامه چاپ شده است.

و در پایان کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «آگهی استخدام سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز»، «شهرداری شیراز برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری ( سازمان قطار شهری و حومه) 101 نفر داوطلب مرد از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندی های تخصصی، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی استخدام می نماید». در این اطلاعیه آمده است:« داوطلبانی که در دیماه سال 1393 نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند می بایست جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود حداکثر تا تاریخ 94/7/16 به سایت دانشگاه به آدرس www.azmoon.shirazu.ac.ir مراجعه نمایند»

«هیچ مرگ هاری انسانی از سال 88 در فارس گزارش نشده است» سرپرست واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته:« هر سال پنج تا 6 مورد مرگ هاری در کشور اتفاق می افتد که عمدتا به علت نا اگاهی و عدم مراجعه است و در فارس نیز با واکسیناسیون و پیگیری به موقع و آموزش جامع عموم مردم، به ویژه افراد مورد گزش قرار گرفته و خانواده های آنها، مورد مرگ هاری انسانی از سال 1388 گزارش نشده است»دکتر فرامرزی در توصیه ای در مورد گزیدن حیوانات بیان داشته:« هرگز روی زخم حیوان گزیده را نبندید و پانسمان نکنید بلکه بلافاصله برای دریافت واکسن و سرم ضد هاری به مرکز پیشگیری از هاری شهرستان و یا به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنید همچنین شست و شو با آب و صابون، مهم ترین اقدام در پیشگیری از هاری بوده و تا 50 درصد احتمال خطر را در ابتلا به بیماری هاری کم می کند، از طرفی با استفاده از شیلنگ آب یا پیستون آب پاش و به وسیله برس، کف صابون را به طور کامل از لا به لای زخم خارج کنید، زیرا باقی ماندن صابون بعضی مواد ضد عفونی کننده را خنثی می کند»

سالاد تیتر یک خود را به گزارشی از گردشگری ایرانیان در کشور های عربی و ترکی اختصاص داده است: «سوغات 500 میلیون دلاری فارسی ها برای ترک ها و عرب ها». نویسنده با نگاهی آماری به این موضوع پرداخته و از اینکه به جای ایرانگردی چمدان ها به سمت ترک ها و عرب ها بسته می شود گلایه کرده است. این گزارش در دومین صفحه این روزنامه قرار دارد.

عکس امروز به هاشمی رفسنجانی اختصاص یافته و با دو تیتر به چاپ رسیده است؛ تیتر اول مربوط به خاطره آیت الله حائری در مورد جلسه ای خصوصی با آیت الله مصباح است که با موضوعیت هاشمی رفسنجانی برگزار شده است: «آیت الله حائری: مصباح نگفته در انتخابات آتی هاشمی را همراهی نکنم». مشروح این خبر در صفحه 4 کار شده است.

تیتر دیگری که در کنار عکس امروز کار شده مربوط به روایت هاشمی از نامه به رهبری در سال 88 و رد صلاحیت در سال 92 است. هاشمی در این خصوص گفته: «مصلحی گفت هاشمی رییس جمهور شود، رشته های ما پنبه می شود».

سالاد تیتر یک خود را به «حادثه در زندان آباده» اختصاص داده است. تیر اندازی یکی از سربازان وظیفه در زندان آباده منجر به کشته شدن 5 نفر از ماموران حفاظت زندان شد. همچنین یکی از ماموران در این حادثه زخمی شد.

باغ فرزانه شیراز که طی ماه های گذشته در کانون اخبار و رویداد های شیراز بود دچار آتش سوزی شد و 2000 متر آن از بین رفت. گفتنی است بعد از اینکه قرار شد در زمین این باغ برج های دوقلو ساخته شود جمع کثیری از مردم به این موضوع واکنش نشان دادند و در نهایت این پروژه از دستور کار خارج شد. عکس امروز به همین موضوع اختصاص یافته و با «باغ فرزانه در آتش سوخت» تیتر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس هم به مناسبت روزجهانی گردشگری از «ورود 4 میلیون و 300هزار گردشگر به فارس» در شش ماه نخست سال جاری خبر داده است. امیری همچنین به موضوع زیرساخت های استان در موضوع گردشگری پرداخته و از برنامه های آینده در این زمینه گفته است. این موضوع هم از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

سالاد رهبر انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه فرموده اند: «حکام سعودی به جای فرافکنی، مسئولیت بپذیرند و عذرخواهی کنند». این گفته ایشان تیتر یک امروز شده و عکسی هم از این جلسه در صفحه نخست کار شده است.

موضوعاتی همچون آیین بازگشایی دانشگاه شیراز که با حضور استاندار برگزار شده و صحبت های مدیر کل گردشگری فارس به مناسبت روز جهانی گردشگری از جمله مطالب داخلی این روزنامه است.

نظرات بینندگان