کد خبر: ۷۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

امام‌جمعه گله‌دار: حج واجب را نمی‌شود به دلیل حکومت آل سعود لغو کرد

سید احمد علوی گفت: حکومت آل سعود چهره اسلام را مخدوش کردند و یک چهره بد از اسلام به نمایش گذاشتند و این حادثه به‌قدری دل‌خراش و ننگین بود برای آل سعود که هنوز درست اذعان نکرده‌اند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سرویس سیاسی عصر مُهـر، نماز وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن جمعه گله‌دار با حضور پرشور مردم ولایتمدار و متدین منطقه به امامت حجت‌الاسلام سید احمد علوی امام‌جمعه گله‌دار در مسجد جامع المهدی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید احمد علوی امام‌جمعه گله‌دار بیان داشت: امروز هرآن چه که در کشور عراق، افغانستان و یمن می‌بینیم بی ولایتی است و مشکل داعش و وهابیت در همین بی ولایتی‌ها است.

امام‌جمعه گله‌دار در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: امروز باید فضای جامعه، منازل و دانشگاه و مدارس ما همه به‌گونه‌ای شود که آهنگ‌ها آهنگ ولایی باشد و نام امیرالمؤمنین و فرزندان امیرالمؤمنین باید شهر ما را پر کند و در محل زندگی ما همه‌جا باید آثار ولایت امیرالمؤمنین باشد.

وی افزود: این امنیت و این آزادگی و استقلال مدیون خون کسانی است که با عشق امیرالمؤمنین در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و امروز همه ما وظیفه‌داریم آهنگ‌های زندگی‌مان را علوی کنیم.


این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: انتظار داریم شهرداری و شورای اسلامی شهر حرکت‌ها خود را شروع و کارهای فرهنگی را شتاب دهند.

سید احمد علوی تصریح کرد: در بخش فرهنگی کارهای عقب‌مانده بسیاری وجود دارد که این دینی است نسبت به شهداء که باید ادا کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به حادثه منا اشاره کرد و گفت: حکومت آل سعود چهره اسلام را مخدوش کردند و یک چهره بد از اسلام به نمایش گذاشتند و این حادثه به‌قدری دل‌خراش و ننگین بود برای آل سعود که هنوز درست اذعان نکرده‌اند.

امام‌جمعه گله‌دار خاطرنشان ساخت: حکومت آل سعود ادعا می‌کرد خادم حرمین شریفین است و ادعا می‌کردند که خدمت به حجاج را بر عهده‌دارند که در این حادثه و در برابر مکتب پاک علوی رسوا شدند.

وی ادامه داد: هر یک از این حاجی‌هایی که در حادثه منا کشته شدند کفش آن‌ها ارزش هزاران هزار افرادی همانند ملک سلمان پادشاه عربستان دارد.

حجت‌الاسلام علوی بیان داشت: حکومت آل سعود امروز در دنیا محکوم است و مقام معظم رهبری هشدار دادند که این هشدار معظم اله یک تسکینی بود بر ملت بزرگ و خانواده کشته‌شده‌هایی که در حادثه منا داغدار شدند.

امام‌جمعه گله‌دار در ادامه به صحبت‌های اخیر معظم اله اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در قسمتی از هشدار خود به آل سعود فرمود: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی ایران اقدامی از خود نشان دهد این اقدام و واکنش جمهوری اسلامی ایران سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

امام‌جمعه گله‌دار در ادامه صحبت‌های تصریح کرد: امروز شایعاتی در گروه‌ها و فضای مجازی در حال دست‌به‌دست شدن است که چرا ما باید به حج برویم؟ باید گفت حج واجب که نمی‌شود به دلیل حکومت آل سعود لغو کرد اما حج عمره می‌توان نرفت.

حجت‌الاسلام سید احمد علوی افزود: هر انسانی می‌بایست حداقل در طول عمر خود یک حج واجب انجام دهد و این حج، حج واجب است و باید حج واجب انجام شود حتی اگر ابو لهب و ابوجهل هم باشند این وظیفه و این حج را باید انجام داد.

علوی خاطرنشان ساخت: امروز می‌بینیم که حکومت آل سعود و این خائنین حر مین شریفین جنایاتی که در یمن انجام می‌دهند و انسان‌های بی‌گناه را قتل‌عام می‌کنند و آبروی نداشته آن‌ها رفته است.

وی افزود: دشمنان ما نشان داده‌اند که هرکجا در مقابل آن‌ها کوتاه آمده‌ایم آن‌ها جلادتر و پرروتر شده‌اند.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان ساخت: ما باید هوشیار باشیم، فاصله‌ها را کم کنیم و وحدت را بیشتر کنیم و همچنین قدر این عزت، این سرفرازی و این آزادی را بدانیم که این آزادی به‌راحتی و ارزان به دست نیامده است.

حجت‌الاسلام علوی در بخش پایانی از صحبت‌های خود تذکری نیز به مسئولین شهر و شهرستانی داد و گفت: مسئولین باید بیمارستان‌های منطقه ازجمله بیمارستان مهر و لامرد را مجهزتر کنند و بیمارستان گله‌دار ساخته شود.

نظرات بینندگان