کد خبر: ۷۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 13 مهر 94

معطلی 14 ساله 400 نفر از بازنشستگان ارتش بخاطر یک قطعه زمین/ شهرداری دنبال کوتاه کردن دست دزدان از «طلای کثیف»/ شیراز، شهری هوشمند و درجه 3!

تشییع جانباختگان منا در فارس و تاکسی هایی که در شیراز مجهز به دستگاه کارتخوان می شوند محور مشترک روزنامه های امروز است.

به گزارش شیرازه؛ معطلی 14 ساله 400 نفر از بازنشستگان ارتش بخاطر یک قطعه زمین/ شهرداری به دنبال کوتاه کردن دست دزدان از «طلای کثیف»/ شیراز، شهری هوشمند اما درجه 3

سالاد «شیراز، شهری هوشمند اما درجه 3»، در این گزارش به سخنان مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز استناد شده که شیراز به عنوان شهر پایلوت برای اجرای شهر هوشمند انتخاب شده است. شمس به تجهیزاتی اشاره کرده که با نصب آن یک «ابر وای فای» در سطح شهر شیراز ایجاد می شود و از قبال آن دستگاههای اجرایی و شهروندان می توانند کارهای الکترونیکی خود را انجام دهند. نکته ی جالب این گزارش آن است که مدتی پیش همایشی 2 روزه در تهران با عنوان:« شهر هوشمند، زیر ساخت و فرصت های سرمایه گذاری» برگزار شده که در ان شهر های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و ارومیه بعنوان شهر هوشمند انتخاب شده اند و شهر شیراز در کنار ساری، شهرکرد، کرمانشاه و یزد به عنوان شهرهای شایسته مورد تقدیر قرار گرفته اند. نویسنده سه حالت را برای این انتخاب در نظر گرفته است. یک، امکان هوشمند سازی شیراز فراهم نیست. دو، شهرهای دیگر امکاناتی در سطح جهانی ایجاد کرده اند و سه معتر نبودن این همایش است.

«خشکسالی عظیم در راه فارس»، مسئول توسعه روش های نوین آبیاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفته:« به کار گیری تکنولوژی های نوین آبیاری و تقویت کننده های خاک در استان فارس با تمام پیشرفت های علمی و فنی که بر روی آن ها به کار بسته شده، نتوانسته کنترل طبیعت فارس را به دست گیرد و ان را بکر باقی بگذارند. با این حال ما هنوز در خم یک کوچه ایم و خشکسالی این پدیده طبیعی و زمین گیر منابع طبیعی فارس به جز در موارد نادر مورد مطالعه قرار نگرفته و هنوز به صورت موضوعی ناشناخته نه تنها برای استان فارس، بلکه برای کشور باقی مانده است»

سالاد عدم رای دو سوم نمایندگان مجلس در روز گذشته به طرح دو فوریتی بررسی برجام با تیتر دولت پسند «نافرجامی بهارستان در روز برجام» در صفحه نخست عصر مردم کار شده است.

«طنین نغمه های بومی عاشورایی در سومین حرم اهل بیت»، «به مناسبت ایام محرم و صفر و عاشورای حسینی و برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، واحد موسیقی مرکز فارس اقدام به ضبط و تولید نغمه های بومی عاشورایی ویژه این ایام نموده است»

تمدید چندین باره ی یک اطلاعیه شهرداری شیراز، شهرداری شیرازدر خصوص تخفیف عوارض اعلام کرده است که در صورتی که شهروندان عوارض سالیانه نوسازی، عوارض خودرو، عوارض نقل و انتقال املاک اعم از ملکی و سرقفلی، عوارض حق مشرفیت، عوارض تجاری های خطی در بر گذرهای 18 متر به بالا و نیز تا عمق 50 متری از گذرهای اصلی را به حساب شهرداری واریز نمایند، متناسب با میزان و زمان پرداخت از تخفیف برخوردار خواهند شد.

سالاد14 سال سرگردانی به خاطر یک قطعه زمین این یکی از تیترهای امروز روزنامه خبرچنوب است. ماجرا از این قرار است، روز گذشته گروهی از اعضای تعاونی مسکن بازنشستگان ارتش در اعتراض به عملکرد مسئولان این تعاونی که مدت 14 سال آن ها را برای دادن یک قطعه زمین دچار سرگردانی کرده تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف وضعیتشان شدند. این در حالی است که مدتی پیش، گروهی از بازنشستگان به خاطر عدم تحویل به موقع خودرو پراید به آن ها، مقابل کانون بازنشستگان ارتش در شیراز تجمع کرده بودند.

بازار داغ زباله دزدها در شیراز؛ موضوع دیگری است که در این روزنامه برجسته شده است. سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفته است شهرداری با ساماندهی بیش از 100 خودرو دوره گرد اقدام به کوتاه کردن دست دزدان از طلای کثیف می کند. گرچه مردم باید از ابتدا پسماندهای خشک و تر را از هم جدا کنند اما سهل انگاری مردم باعث شده است تا شغلی برای معتادان ایجاد شود!

اسامی مادران شایسته فارس اعلام شد. آن طور که خبرجنوب نوشته، بنیاد بین المللی مادر در اقدامی از مادران شایسته فارس در هتل شیراز تقدیر کرده است. گرچه این اقدام فی نفسه، شایسته و درخور تقدیر است اما معلوم نیست این مادران گرامی طبق چه شاخصه هایی شایسته شناخته شده اند.
 

سالاد «اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اواخر مهر ماه»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش با اعلام این خبر گفته:« پس ازاعلام نتایج، کار مصاحبه و گزینش شروع می شود تا دانشجویان پذیرفته شده، سال تحصیلی خود را سریع‌تر در دانشگاه فرهنگیان‌ آغاز کنند» بطحایی در خصوص  صدور احکام استخدامی با بیان این که زمان اعلام نتایج تاثیری در صدور احکام پذیرفته شدگان ندارد، اضافه کرده: «احکام استخدامی این دسته از افراد پس از اتمام تحصیلات مقدماتی، یعنی از مهرماه 95 صادر خواهد شد. لازم به ذکر است زمان دوره تحصیلات مقدماتی یکسال طول می کشد و جزو سنوات خدمت پذیرفته شدگان محاسبه نمی‌شود و هیچ تعهد خدمت از آنها گرفته نخواهد شد و چنان چه افرادی این دوره آموزشی را با موفقیت سپری کنند به استخدام پیمانی آموزش و پرورش در خواهند آمد.

سبحان همچنین نامه روز گذشته  4 وزیر کابینه به رئیس جمهور را با تیتر «اگر تصمیم فوری نگیرید رکود اقتصادی در کشور تبدیل به بحران می شود» کار کرده است.

سالاد«12 هزار تاکسی در شیراز به سیستم کارتخوان مجهز می شوند»، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با اعلام این خبر گفته:« این اقدام  در راستای تسهیل در پرداخت کرایه تاکسی ها و جبران کمبود پول خرد است. وی اضافه کرده: «امسال قرار داد اجرای این طرح عملیاتی شده که با تسهیل پرداخت کرایه ها در روان سازی ترافیک موثر خواهد بود»

« برگزاری اجلاسیه پیرغلامان با 740 میهمان داخلی و خارجی»،« تشییع جان باختگان فاجعه منا»، « خشکسالی بلای طبیعت فارس شده است»،« تعطیلی 2 واحد نانوایی در شیراز» از جمله عناوین امروز افسانه است.

نظرات بینندگان