کد خبر: ۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

آغاز برداشت کنجد از مزارع قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز برداشت کنجد در سطح 1840 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین در گفت‌وگو با پرگون اظهار داشت: کنجد گیاهی با ارتفاع حدود یک متر است که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک بوده و برگ‌های آن بیضی، باریک، نوک‌تیز و دارای گل‌های بنفش یا سفید است و میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوای دانه‌های کوچک، مسطح و بیضوی بوده که دانه کنجد نامیده می‌شود.

وی از آغاز برداشت کنجد در قیروکارزین خبر داد و افزود: برداشت کنجد از سطح 1840 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.

انصاری با اشاره به مشکل خشکسالی و کم‌آبی سال‌های اخیر اضافه کرد: در برنامه جایگزینی کشت‌های پر آب، کشت کنجد به دلیل نیاز به آب کم در سال جاری با افزایش سطح زیر کشت رو‌به‌رو بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به زمان برداشت این محصول تصریح کرد: متوسط تولید کنجد در قیروکارزین 1.2 تن در هکتار بوده که آغاز برداشت آن نیمه آبان‌ماه است و از این سطح زیر کشت پیش‌بینی برداشت 700 تن کنجد از مزارع این شهرستان را داریم.

وی در پایان به مشکلات تولید این محصول اشاره کرد و افزود: از مهمترین مشکلات تولید کنجد عدم وجود ماشین آلات برداشت می باشد که هزینه برداشت را بالا می برد و همچنین عدم وجود بازار مطمئن خرید این محصول نیز از دیگر مشکلات کشاورزان است.

برچسب ها: برداشت ، کنجد ، قیروکارزین
نظرات بینندگان