کد خبر: ۷۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

آیا مشکلات اتاق اصناف سروستان حل می شود؟

وجود مشکلات مالی از یک سو و کاهش رونق اقتصادی از سوی دیگر و به دنبال آن اجبار در اخراج متناوب بیش از 10 نفر از کارکنان، اتاق اصناف سروستان را با معضلات مالی فراوانی روبرو کرده که طبق قانون، گریزی از جبران خسارت وارده به کارکنان اخراجی نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، چهار سال از تشکیل مجمع امور صنفی سروستان(اتاق اصناف) می گذرد و طی این مدت، این مجموعه دست خوش فراز و فرودهایی بوده که چالش ها و مشکلاتش بیش از دستاوردها و موفقیت های آن می باشد.

سرعت عمل فوق العاده در تشکیل آن و شروع پر سرعت فعالیت مجمع صنفی سروستان، نوید بخش رونق اقتصادی در بین کسبه این شهرستان و به دنبال آن ایجاد یک مرکز قدرتمند اقتصادی بود اما دیری نپایید که به دلایل گوناگون، دوران اقتدار این نهاد مردمی با همان سرعت آغاز کار به افول گذاشت و امروز شاهد مشکلات گوناگون در قسمت مختلف این واحد خدماتی هستیم.

 

به نظر اکثر کسانی که از دور و نزدیک با این مرکز اقتصادی ارتباط داشته اند، دخالت بیش از حد برخی ادارات دولتی در امور جاری و پرداخت هزینه های مراسم گوناگون در سطح شهر و همچنین استخدام نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز که صرفا بر اساس توصیه و سفارش افراد ذی نفوذ بدون توجه به تبعات مالی اینگونه اقدامات از جمله دلایل بروز مشکلانی است که امروز گریبانگیر هیئت مدیره اتاق اصناف سروستان شده است.

 

از طرف دیگر ناسازگاری و ناهماهنگی اعضای هیئت مدیره و عدم آشنایی با قوانین مربوط به اصناف و به دنبال آن ایجاد چند دستگی میان آنان و گرفتار شدن در حواشی ناشی از آن، گره های متعددی بر مشکلات این مجموعه زده است.

وجود این مسائل از یک سو و کاهش رونق اقتصادی از سوی دیگر و به دنبال آن اجبار در اخراج متناوب بیش از 10 نفر از کارکنان، اتاق اصناف سروستان را با معضلات مالی فراوانی روبرو کرده که طبق قانون، گریزی از جبران خسارت وارده به کارکنان اخراجی نیست و عبور از این بحران ها مستلزم یک معجزه  است.

هرچند به گفته رئیس جدید نمایندگی صنعت، معدن و تجارت سروستان، تلاش ها و رایزنی های زیادی در جهت حل معضلات و مشکلات پیش روی اتاق اصناف در حال انجام است اما آنچه مشخص است حل اینگونه مشکلات مستلزم دو چیز می باشد؛ یکی تزریق پول و دیگری افزایش مهلت زمانی به اعضای باقی مانده هیئت مدیرهاین مجموعه مدمی است.

لازم به ذکر است که تلاش هیئت مدیره اتاق اصناف سروستان در جهت دریافت کمک مالی از اتاق اصناف استان فارس نیز راه به جایی نبرده و بر اساس شنیده ها، ظاهرا دلیل عدم این کمک مالی،اولویت خرید باغ چند میلیاردی در شهرستان سپیدان جهت ساخت مجتمع تفریحی ویژه اصناف شهرستان شیراز می باشد.

به هر حال امید آن می رود که مسئولین ارشد سروستان ضمن تلاش در جهت احیای این مجموعه خدماتی در راستای برنامه های جدید اقتصادی دولت خدمتگزار، گام های موثری بردارند.

 

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان