کد خبر: ۷۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
یکی از زائران کربلا در اربعین 1436:

ماجرای کاروان 40 نفره که مهمان ابومالک شدند/ مردم عراق التماس می کردند مهمانشان شویم

امیرزاده گفت: آنها ما را می بوسیدند و می گفتند شما زائر امام حسین(ع) هستید، برایمان دعا کنید زیرا قیمت شما زیاد است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، شهادت امام حسین(ع) حرارتی در دلهای مؤمنین افروخته که تا ابد خاموش نمی شود و این عشق و ارادت موجب شده تا هر ساله عاشقان اهل بیت(ع) در روز اربعین حسینی خود را با پای پیاده به کربلا رسانده و اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی را پدید آورند.

این اجتماع عظیم و میلیونی دارای صحنه های خاطره انگیز زیادی است که هر یک از آن نشان دهنده عشق به امام حسین(ع) و عشق به زائران کربلا می باشد.

به سراغ یکی از این زائران پیاده روی اربعین رفتیم تا حال و هوای این اجتماع عظیم را برایمان بگوید.

مردم عراق، احترام زیادی نسبت به زائران قائلند/ در پیاده روی اربعین، همه یک دل بوده و هدفشان خدمت به زائران حسینی است

حجت الاسلام احسان امیرزاده سخنش را با این حدیث از امام رضا(ع) که فرمودند همه ما اهل بیت(ع) کشتی نجات شما هستیم اما کشتی نجات امام حسین(ع) وسیع تر است، آغاز کرد و گفت: بنده در سالهای قبل شنیده بودم که زائران امام حسین(ع) هر ساله در روز اربعین بصورت یکپارچه و با پای پیاده به کربلا می روند و خیلی دوست داشتم بروم و از نزدیک این اجتماع بزرگ را حس کنم.

وی ادامه داد: سرانجام با عده ای از دوستان و رفقا در روستاهای کهنویه و جنگویه خنج هماهنگی کردیم و بصورت یک کاروان 40 نفره عازم این سفر شدیم و از نزدیک عظمت و زیبایی آن را دیدیم.

اگر قیام امام حسین(ع) نبود، اسلام از بین میرفت
این زائر کربلا با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان سراسر دنیا در روز اربعین در کربلای معلی، افزود: اگر امام حسین(ع) قیام نکرده بود و در برابر ظالمانی همچون یزید که علناً شراب می خورد و کارهای خلاف و ضد سنت پیامبر(ص) انجام می داد ایستادگی نمی کرد، اسلام از بین می رفت و دیگر نامی از کعبه، پیامبر(ص) و اسلام باقی نمانده بود.

امیرزاده اضافه کرد: عاشقان اهل بیت(ع) نیز با توجه به عشق و ارادتی که به اباعبدالله الحسین(ع) دارند، هر سال با وحدت و شور و شوق در روز اربعین به زیارت بارگاه مطهر ایشان در کربلا می روند.

مردم عراق، احترام زیادی نسبت به زائران قائلند/ در پیاده روی اربعین، همه یک دل بوده و هدفشان خدمت به زائران حسینی است

وی به خاطرات این سفر زیارتی نیز اشاره نمود و اظهار داشت: خاطرات زیادی از این سفر داشته و صحنه های زیبایی از احترام مردم عراق به زائران حسینی به یاد دارم که هر یک از آنها بیانگر عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) می باشد.

این زائر اجتماع عظیم اربعین عنوان کرد: یکی از خاطرات زیبایی که دارم این است که هنگامی که از طرف بستان و چزابه از مرز رد شده و وارد خاک عراق شدیم، ماشینهای زیادی از عراقی ها آنجا بودند و زائران را به شهرهای مختلف می بردند. ما تقریباً ساعت 16 بود که به آنجا رسیدیم و زمانی که وارد خاک عراق شدیم، یکی از آن ماشین ها پیش ما آمد و راننده آن جوانی بود که خود را ابومالک معرفی کرد.

امیرزاده ادامه داد: با اینکه تعداد ما 40 نفر بود، اما ابومالک گفت تمام شما میهمان من هستید. او ما را با ماشین خود و ماشین دیگری که کرایه کرد، به منزل خود در العماره – شهری در نزدیکی مرز – برد.

وی افزود: وقتی ما به محله ای که منزل او آنجا بود رسیدیم، به محضی که همسایه ها فهمیدند ما زائر امام حسین(ع) هستیم، تمامی آنها و همچنین کوچه های اطراف آمدند و بیرون از منزل ابومالک اجتماع کرده و او را قسم میدادند تا اجازه دهد حداقل یکی از این زائرین میهمانشان شود و آنها از او پذیرایی کنند اما ابومالک قبول نمی کرد و می گفت همه اینها میهمان من هستند. در نهایت و پس از اصرارهای فراوان، بالاخره ابومالک اجازه داد همسایه ها به داخل منزلش آمده و تنها در پذیرایی به زائران، وی را کمک کنند.

مردم عراق احترام زیادی به ما می گذاشتند
امیرزاده اضافه کرد: انسان باید آنجا باشد تا این صحنه ها را حس کند. آن همسایه ها می آمدند و جوراب هایمان را بیرون آورده و می شستند، لباسهایمان را تمیز می کردند و احترام زیادی به ما می گذاشتند. آنها یک به یک آمده و صورت ما را می بوسیدند و می گفتند شما زائر امام حسین(ع) هستید، برای ما دعا کنید زیرا قدر و قیمت شما زیاد است.

مردم عراق، احترام زیادی نسبت به زائران قائلند/ در پیاده روی اربعین، همه یک دل بوده و هدفشان خدمت به زائران حسینی است

این زائر امام حسین(ع) اظهار داشت: بنده آن صحنه ها را که می دیدم به دوستان و رفقا می گفتم که همه ما بنده ای از بندگان خداوندیم اما احترام الان ما به دلیل این است که زائر امام حسین(ع) هستیم.

حجت الاسلام امیرزاده به حضور بسیار عظیم زائران در پیاده روی اربعین و امنیت بالای این اجتماع میلیونی اشاره نمود و گفت: یکی از دلایل اصلی امنیت این اجتماع این است که کل مردم، نیروهای امنیتی عراق و همچنین نیروهای امدادی، کار خود را دقیق می دانستند. در جریان این سفر، در ورود و خروج افراد به شهر کربلا و نجف و حتی ورود و خروجشان به حرم های مطهر حضرت اباالفضل(ع) و امام حسین(ع)، نظم وجود داشت و مشخص بود از مدت ها قبل برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نظم و امنیت بالای این اجتماع میلیونی و مقایسه آن با بی امنیتی در اجتماع حج و فاجعه منا، عنوان کرد: بر خلاف اجتماع 20 میلیونی اربعین حسینی که دارای نظم دقیق و امنیت بالا می باشد، اما متاسفانه شاهد بی امنیتی و بی نظمی در اجتماع حج هستیم که ناشی از بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود در اداره امور حج می باشد.

امیرزاده اظهار داشت: آل سعود نیروهای باتجربه خود را برای کشتار مردم مظلوم یمن فرستاد و از نیروهای جوان و بی تجربه خود جهت ﺗﺄمین امنیت زائران خانه خدا استفاده کرد و موجب شد آن حادثه غم انگیز رخ دهد.

مردم عراق، احترام زیادی نسبت به زائران قائلند/ در پیاده روی اربعین، همه یک دل بوده و هدفشان خدمت به زائران حسینی است

در طول مسیر، همه امکانات فراهم بود
این زائر کربلا خاطرنشان کرد: در جریان پیاده روی اربعین حسینی، هیچکس نبود که بگوید گرسنه و تشنه هستم و یا جای خواب ندارم، همه امکانات فراهم بود و در طول مسیر، خیمه ها و موکب هایی بود که در آن همه امکانات فراهم بود. در طول مسیر پیاده روی، اگر کسی حتی کفشش نیز پاره می شد، مردم عراق به او کفش می دادند.

وی با بیان اینکه صحنه های عشق به امام حسین(ع) و احترام به زائران کربلا را تنها افرادی می توانند کامل درک کنند که در این اجتماع حضور داشته اند، عنوان کرد: در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی، همه یک دل و یک صدا بودند و تنها هدفشان خدمت به زائران حسینی بود.


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان