کد خبر: ۷۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 21 آبان 94

بیمه ازدواج، مهریه و جهیزیه در راه استان ها/ ماجرای غرق شدن خودرو شاسی بلند در چهار راه «ریشمک»

محور مشترک روزنامه های امروز سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در جمع روسای دانشگاه های کشور است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«اگر بیل گیتس هم این همه نگرانی را از بخش خصوصی فارس می شنید قید کسب و کار را می زد!» استاندار فارس در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر فارس با بیان اینکه فعالین اقتصادی فارس فقط همین عده محدود نیستند که همیشه دور هم جمع می شوند گفته:«کار اتفاق بازرگانی این است که بخش خصوصی، دولتی و سرمایه گذار مشاوره بدهد و وظیفه اش احصای مزیت های نسبی فارس است این در حالی است که در حال حاضر این مزیت ها احصا نشده و نمی توانیم با مستندات در مورد این مهم در مجامع و یا در نشست با سرمایه گذاران صحبت کنیم»افشانی  با اشاره به انتقادات بخش خصوصی گفته:« اگر بیل گیتس هم اینجا بود و این همه نگرانی و دغدغه را می شنید به خانه می رفت و قید کسب و کار و صادرات را می زد این در حالی است که بخش خصوصی باید بداند که دولت چیزی در دست ندارد که تاکنون رو نکرده باشد»

«باز باران با ترانه، با مصیبت های فراوان»، عنوان گزارش امروز خبر جنوب است. دراین گزارش به پیامدهای سیلاب در فارس اشاره شده و به نقل از مسئولین امر آمده است:«در بارندگی های اخیر بیش از 1300 میلی متر باران در شهرستان های فارس باریده است. 20 خانه در شیراز تخلیه شده است، سیلاب راه ارتباطی فرعی 16 روستای جهرم را مسدود کرده است، طغیان رودخانه، جاده خنج- لامرد را در فارس بسته است،سه کودک بر اثر سیل در شهرستان های خنج، اشکنان لامرد، فسا غرق شده اند، سرگردانی 75 خانوار عشایری در شهرستان های شیراز، بوانات، ارسنجان و پاسارگاد در پی بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب، تخریب چهار روستای شهرستان فراشبند بر اثر بارش باران، تخریب 400 کیلومتر از ایل راه های فارس، تلف شدن 30 راس دام بر اثر برخورد صاعقه در آباده طشک، قطع شدن راه ارتباطی دو روستا در فسا»

معاون اجرایی شهردار شیراز در مورد آبگرفتگی در زیرگذر چهار راه ریشمک گفته:«ساخت این زیر گذر مربوط به قبل از سال 89 است و باید تعدادی کانال جمع آوری آب های سطحی در بالا دست آن احداث شود تا حجم آب ورودی  به این زیر گذر کاهش یابد. امینی در مورد غرق شدن یک دستگاه خودرو در این زیر گذر بیان داشته:« راننده خودرو شاسی بلند بدون توجه به علائم هشدار دهنده با پس از زدن نیو جرسی و تجهیزاتی که برای مسدود کردن این مسیر نصب شده بود، وارد زیر گذر شده بود که مامورین شهرداری راننده را نجات دادند»

سالاد«قصه تکراری دست فروشان و مسئولانی که توانایی برخورد با آن ها را ندارند!»عنوان گزارشی است از بساط دست فروشان دوره گرد در خیابان های شهر. در این گزارش به نقل از معاون اجرایی شهرداری شیراز آمده است:«اینکه معبر و بخشی از خیابان را به افراد بدهیم به بهانه اشتغال آن ها هم خلاف قانون است و هم حقوق شهروندی را نقض می کند و علاوه بر آن تبعات و مسائل خاصی را به دنبال دارد»امینی گفته:«در سال های گذشته چندین بار مسئولان وقت در رابطه با دستفروشان تصمیم گرفته اند و ما نیز که ساماندهی آن ها را دغدغه اصلی خود قرار داده بودیم در اولین گام بازار شیطان را از شهر خارج و بازار انقلاب را جانمایی کردیم»

«بیمه ازدواج، در کشور راه اندازی می شود»، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته:«با توافقی که با بیمه ایران انجام شده این بیمه قرار است تخفیفات ویژه ای را در اختیار جوانان قرار دهد. بیمه مهریه، جهیزیه و تامین مسکن و اشتغال شامل بیمه ازدواج می شود» رستمی گفته احتمالا بسته حمایتی تا یک ماه آینده به استان ها ابلاغ می شود.

سالاد«نقش آفرینی در ایجاد تمدن نوین اسلامی»،تیتر انتخابی افسانه از سخنان روز گذشته رهبری است که در صفحه نخست به چاپ رسیده است. افسانه گزارشی در مورد وام خرید خودرو و انتقاد مردم از تسهیلات هفت ساله ای که چهار ساله شد با تیتر«خودرو سازان یک گام به جلو» در این شماره کار کرده است.

«یک روز جهانی ویژه» عنوان یادداشت جالب امروز افسانه است. نویسنده به روز جهانی فضولی اشاره کرده و نوشته:« رفتارهای فضولی در زندگی دیگران لازمه زندگی جمعی شده است. و نام گذاری جهانی روز فضولی نشان دهنده درگیری همه ملت ها با این موضوع است»


سالادتیتر یک خود را به شهردار شیراز اختصاص داده، «قدردان کسانی که پای حفظ آبروی شهر ایستادند، هستم» پاک فطرت گفته: «برای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در زمان بروز مشکلاتی نظیر بارندگی اخیر، باید همه عوامل و شرایط را در نظر گرفت و نمی توان براساس رخدادهای مقطعی و ظهور و بروز موردی یک مشکل اظهار نظری کلی کرد» روز گذشته نماینده شیراز گفته بود:« چرا باید با چند میلیمتر بارندگی شهر شیراز با انواع مصیبت ها مواجه شود؟»

روزنامه عصر مردم در ادامه به اخباری همچون دیدار رهبر انقلاب با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، آمار سرطان در ایران، تاکید تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی براهمیت کتاب، انتخابات الکترونیک در شیرازو پیاده روی اربعین پرداخته است.

سالاد دیدار رهبر انقلاب در جمع روسای دانشگاه ها را با دو تیتر در صفحه نخست کار کرده است«رهبر انقلاب: برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردو های مختلط اشتباه گرفته اند»،«هشدار مجدد رهبر انقلاب درباره کاهشت سرعت پیشرفت علمی»

تیتر دیگر سبحان اشاره به اقدامات و دادگاه متهم بزرگ اقتصادی - نفتی این روز ها است. «جزئیات جدید از شخصیت و اقدامات بابک زنجانی» این رونامه محلی در صفحات داخلی به مطالبی مانند میزان صادرات و واردات استان فارس، سخنرانی استاندار فارس در جلسه تقدیراز صادر کنندگان استان فارس و ورود سیلاب به دریاچه مهارلو اشاره کرده است.

نظرات بینندگان