کد خبر: ۷۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
امام جمعه فراشبند:

برخی مسئولین روحیه ی بسیجی ندارند/بهترین حرکت اقتصادی الگو قراردادن تفکر و اندیشه بسیجی است

حجت الاسلام ابراهمی گفت: با وجود رکود بی سابقه در کشور، بهترین حرکت اقتصادی و ایجاد کنش به بازار، الگو قراردادن تفکر و اندیشه بسیجی است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سرویس سیاسی نخل بیدار حجت الاسلام هادی ابراهیمی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته فراشبند ضمن گرامیداشت هفته بسیج، در جمهوری اسلامی بسیج را دارای شاخه هایی دانست که در عرصه های مختلف فعالیت دارد . 

وی یکی از این شاخه های فعالیت بسیج را محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود:  بسیج از ابتدای انقلاب تا امروز در خدمت محرومان و مستندان بوده و بدون هیچ پاداش مادی در راستای محرومیت زدایی و فقر زدایی به کمک فقرا و مستمندان جامعه می پردازد و امروز در قالب اردوهای جهادی به مستمندان در مناطق محروم کمک می کند. 

حجت الاسلام ابراهیمی یکی از دیگر شاخه های فعالیت بسیج را بسیج سواد آموزی عنوان کرد که رژیم پهلوی ملت ایران را از نعمت سواد و دانش محروم کرده بود، بلافاصله بعد پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی (ره) بسیج سواد آموزی تشکیل و امروز در شرف ریشه کن کردن بیسوادی در کشور هستیم .

وی یکی از مهم ترین عملکرد بسیج را ماموریت آن در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود :  دفاع مقدس ملت ایران در طول 8 سال ، ماهیتی متفاوت از دیگر جنگها داشت. در این جنگ سپاه ، ارتش و بسیج مردمی با تفکر دینی و الهی ، آماده دفاع شدند و تصویر روشنی از تفکر یک انسان مذهبی و الهی به نمایش گذاشتند. تفکری که باعث شد ذهن های آگاه فراوانی را از سراسر جهان به خود معطوف دارد و با الگو گیری از بسیجیان ما، در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق و لبنان، نیروهای بسیج مردمی تشکیل شود.

امام جمعه فراشبند بسیج را در تفکر حضرت امام (ره) بهترین محور وحدت ملت های مظلوم دانست و با اشاره به ماموریت بسیج در عرصه های جهانی گفت: اسلام دین جهانی است که در زمان یا مکان خاص محدود نمی شود و نوید آزادی و اخلاق و سعادت را برای تمامی انسانها به ارمغان آورده است.

وی با تاکید بر لزوم روحیه و تفکر بسیجی در مسئولین وبعضا مشاهده مسئولان غیر بسیجی،خطاب به آنان گفت: اگر می خواهید عزت ملت و اقتدار کشور را حفظ کنید باید با روحیه جهادی و بسیجی کار کنید و بدانید که جز با این روحیه نمی شود به قله های پیشرفت و استقلال کامل رسید.

وی با اشاره به رکود بی سابقه در طول سالهای اخیر در کشور  و افزایش تعداد بیکاران گرانتر شدن اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم گفت: در این وضعیت رکود و کم پولی، بهترین حرکت اقتصادی و ایجاد کنش به بازار ، الگو قراردادن تفکر و اندیشه بسیجی است .

 

خطیب جمعه فراشبند با اشاره به اینکه دولت های ما در زمان جنگ با پشتوانه فکری و عملی بسیج، دولت متجاوز عراق را به خاک مذلت کشاند، خطاب به دولت هایی که پس از جنگ و در زمان صلح از ظرفیت عظیم بسیج کسب فیض نکردند و بسیج را به حال خود رها کردند گفت :  اگر دولتهای پس از جنگ، از روحیه جهادی و انقلابی استفاده می کردند وضعیت اقتصادی ما این نبود .

 

وی افزود: گاهی شاهد بعضی رفتارهایی هستیم که به دلایل حزبی و فکری، مدیر بسیجی و جهادی به بهانه همفکر نبودن، از کار برکنار می شود و افرادی نا اهل ، سکان آن اداره را به دست می گیرند.در همین دو سال گذشته هم شاهد بودیم ، بعضی افراد با تجربه و کارآمد به دلیل هم گرا نبودن و هم فکر نبودن با سیاستهای دولت از کار برکنار شدند که این ضرر بزرگی را به نظام وارد می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند خطاب به دولت گفت : اگر دولت به مواد 28 گانه پایبند نباشد ، بزرگترین خطر را متوجه نظام خواهد کرد .

 

وی در این زمینه افزود : آنچه از لابه لای صحبتهای دولت و بعضی از کارشناسان داخلی و بعضی از نمایندگان مجلس و نمایندگان 1+5 استنباط و استدلال می شود، این است که بیش از همه ما متضرر خواهیم شد نه کشورهای خارجی ، چرا که آنها چیزی از دست نداده اند بلکه آنچه را می خواستند بدست آوردند اما در عوض  ما بخش بزرگی را از آنچه که داشتیم از دست خواهیم داد و این ناشی از تساهل و تسامح کسانی است که فکر می کنند همه چیز با لغو تحریمها حل خواهد شد.

 

ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند به مشکلات شهر پرداخت و با اشاره به نبود دیواره در قسمتهایی از رودخانه فصلی و خطر تهدید و تخریب منازل و خانه های مجاور این رودخانه بر اثر بارش باران و وقوع سیل، از مردم خواست تا در این زمینه با شهرداری مشارکت داشته باشند و از فرماندار نیز خواست تا بخشی از هزینه های این پروژه را از محل 2 درصد نفت و گاز در سالهای آینده ، به شهرداری اختصاص دهد.

نماز جمعه فراشبند هفته بسیج

نماز جمعه فراشبند هفته بسیج

نماز جمعه فراشبند هفته بسیج

نماز جمعه فراشبند هفته بسیج

نماز جمعه فراشبند هفته بسیج

نماز جمعه فراشبند هفته بسیج

 

انتهای پیام/
نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان