کد خبر: ۷۹۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 4 آذر94

ورود دادستان شیراز به پرونده نابودی سیب زمینی ها/ شکل گیری بازار شیطان در دل چهارمین مکان پرگردشگر فارس/ حرفی که معاون استاندار فارس کمتر از 4 روز پس گرفت!

افتتاح نمایشگاه کتاب شیراز در شهرک گلستان محور مشترک تمام روزنامه های چاپ امروز شیراز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛ افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب در شیراز از جمله مطالبی است که در صفحه نخست تمام روزنامه ها به چشم می خورد. معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ارشاد و استاندار از جمله مقاماتی بودند که در جریان افتتاح این نمایشگاه حضور داشتند.

سالاد تتیر یک، تصویر صفحه نخست و سومین صفحه سبحان میزبان خبر آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس شده است: «علاقمندی مردم به پیشرفت، موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهد شد». این را معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ارشاد گفته است.

«کاهش هزینه های شهری با اجرای امر به معروف» را شهردار شیراز در دیدار با دبیر ستاد اجرای امر به معروف استان گفته است و از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری شیراز خبر داده است. پاک فطرت با اشاره به تخریب فرهنگ عمومی توسط ماهواره ها ابراز امیدواری کرده اجرای این فرایض باعث ترویج اخلاق نیکو، پوشش مناسب مردم و... بشود.

سالاد بازدید استاندار از غرفه این روزنامه در نمایشگاه کتاب تیتر یک شده است و عکس امروز را هم به خود اختصاص داده است. استاندار در جریان این بازدید گفته: «رسانه ها اخبار را با صداقت منعکس کنند». مشروح این خبر نیز در همین صفحه نخست کار شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی که با تعدادی از سفرا برای بازدید از مجتمع درمانی حربن ریاحی به شیراز سفر کرده در حاشیه بازدید از این مرکز گفته: «ایران دارای بیشترین تعداد پناهنده و مهاجر در دنیا است». وی با اشاره به این موضوع که 98 درصد این اتباع را افاغنه تشکیل می دهند از جمعیت حدود یک و نیم میلیونی اتباع غیر مجاز خبر داده است. این خبر در صفحات داخلی این روزنامه به چشم می خورد.

چهار صفحه ویژه نامه رنگی به مناسبت نمایشگاه کتاب امسال را هم با خرید این روزنامه دریافت می کنید که به مشروح اخبار این نمایشگاه از زبان مسئولین و تصاویری از آن مزین شده است.

سالاد روزنامه 700 تومانی خبرجنوب در شماره امروز خود به طور ویژه به گشایش نمایشگاه کتاب پرداخته است. در میان سایر مطالب این روزنامه می توان به گزارش «جنجال بر سر سیب زمینی» و «شکل گیری بازار شیطان در محور زندیه شیراز» اشاره کرد.
چند روزی است که ماجرای دفن سیب زمینی ها در فارس حسابی حاشیه ساز شده است. آن طور که خبرجنوب نوشته، یزدانیان دادستان شیراز به ماجرا ورود کرده و گفته است: ما هیچ اطلاعی از امحای سیب زمینی ها نداشتیم و باید جهاد کشاورزی پیرامون این موضوع به دادستانی توضیح دهد. این در حالی است که جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس ادعا کرده بود؛ دفن سیب زمینی ها با آگاهی و اطلاع مسئولان قضایی بوده است.

نکته مهمی که در این بین وجود دارد، عدم پذیرش تقصیر از سوی مسئولین است. هر مسئولی سعی می کند با ادله ای از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند تا امحای سیب زمینی ها و دفن آگاهانه چند صد میلیون بیت المال زیر خاک مثل بسیاری از موضوعات آرام آرام به فراموشی سپرده شود. به همین سبب ورود دادستانی و گزارش نتیجه اقدامات می تواند به روشن شدن بیشتر ابعاد این اقدام عجیب و قابل تامل کمک کند.

شکل گیری بازار شیطان در محور زندیه شیراز موضوع گزارش دیگری است که خبرجنوب به آن پرداخته. این روزنامه می نویسد: فروشندگانی اطراف محور زندیه فعالیت می کنند که از دستبرد تا بدلیجات و انگشتر و لنگه کفش و پتو مسافرتی در بغچه آن ها پیدا می شود؛ کسانی که بازار شیطان تشکیل دادند و مانعی برای تردد آسان گردشگران به چهارمین مکان پربازدید گردشگردان در شیراز می شوند. به نظر می رسد نه تنها شهرداری در قبال ساماندهی این موضوع مسئولیت دارد بلکه میراث فرهنگی نیز باید برای ساماندهی محیط پیرامونی چنین اماکنی همت بیشتری از خود نشان دهد.

سالاد در کنار تیتر یک و تصویر امروز خود که به نمایشگاه کتاب اختصاص یافته خبر «نشست های نقد و بررسی در حوزه داستان، شعر، روزنامه نگاری و فرهنگ مردم شهرهای فارس از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه است» را هم منتش کرده است. مشروح این خبر را می توانی در آخرین صفحه این روزنامه ببینید.

خبر «امضای تفاهم نامه مشترک بسیج رسانه فارس و بسیج حقوقدانان استان» در دصدر اخبار داخلی خودنمایی می کند. این تفاهم نامه با حضور روسای این دو سازمان در دفتر روزنامه عصرمردم و همچنین با حضور مدیر مسئول این روزنامه برگزار شده است. این اتفاق برای نخستین بار در کشور و به مناسبت هفته بسیج صورت گرفته و دو تن از وکلای دادگستری نیز به عنوان همکاران حوزه تفاهم نامه معرفی شده اند.

پای سیب زمینی ها به کاریکاتور امروز این روزنامه هم باز شده؛

سالاد

سالاد روزنامه 12 صفحه ای افسانه مثل سایر روزنامه های امروز شیراز به گشایش نمایشگاه کتاب پرداخته است. علاوه بر این موضوع، استارت تالار مهر پس از 10 سال توقف عنوان دیگری است که در صفحه نخست این روزنامه به چشم می خورد.

در حاشیه نمایشگاه کتاب، پژوهش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس به روزنامه افسانه گفته است: «فرمانداران ضعیف را شب انتخابات هم تغییر می دهیم». این در حالی است که او چند روز پیش به روزنامه نیم نگاه گفته بود: «تا برگزاری انتخابات مجلس تغییری در فرمانداران نداریم مگر کسانی که در این مدت حکمشان در وزارت کشور صادر شده باشد».

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴
0
یکی از نمایندگان مجلس امروز گفته سیب زمینی ها با مجوز دادستانی امحا شده در سایت فرارو مشروحش زده